• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • pirr!

Jaa, just det! Det var ju Thailand som hägrade... glömsk!

• pirr!

Muggles- jag ser det som förberedelse inför framtida (förhoppningsvis icke) sömnlösa nätter. Skönt att veta redan nu att det finns färdiga metoder man kan testa- sen får man väl se vad som passar..

• pirr!

Ja, så är det nog!

Då går jag och diskar .. Ses om en stund

• viktualia

Mugglan - visst gick det med lite "behandling" men jag kan säga att jag inte var direkt pigg på att få behandling... näee huuuu sexlivet kan ju inte dö innan man ens blivit gravid... hm.. jag har väl aldrig varit nån sexdåre men jag hoppas att hormonavgiftningen går över snart!!

• Nattson

Frejis, hoppas att hantverkarna gör något bra av badrummet och att de hinner klart!

Jag vill att ni alla ska plussa och om jag kunde så skulle jag "smitta" av mig på er eller svinga med trållspö över er. Men jag kan inte tyvärr... Är så ledsen för er skull, men kan inte helt förstå hur ni känner eftersom jag inte varit i er sits. Stora kramar till er, Lappis, Frejis, Nenne och Telis!!!

• Nattson

ha ha shit, ni hann skriva nästan två sidor innan jag kom med mitt inlägg! Jag undrar också var Liten är! Lunch dax här i allafall...

• Mrs  B

Hej hopp alla!!!

Idag har jag bestämt mig för att inte klaga, vara negativ eller nere, får väl se hur länge det går.......

Har fått sova ok i natt (endast halsbränna och gaser) och mår hyfsat. Är hungrig men vet inte vad jag ska äta för att inte må dåligt. Måste börja äta middag igen...

Viktualia
    Min sexlust ökade markant när jag slutade med pillerna och maken blev eld och lågor.
    Så vi funderar faktiskt på hur vi ska göra med skydd sen eftersom min sexlust minskade så kraftigt med piller.
    Hoppas du hittar din igen!

Vasaloppet.......
    Jobbigt, snårigt, svettigt, deppigt.......
    Men kommer man i mål är det helt underbart!!!!!

• viktualia

Mrs B skrev 2007-12-05 12:40:37 följande:

Vasaloppet.......Jobbigt, snårigt, svettigt, deppigt.......Men kommer man i mål är det helt underbart!!!!!
    Kan inte låta bli att lyfta frågan om vad som händer om man inte går i mål i Mora utan tvingas bryta i Eldris?!?! dvs nära målet men inte i mål... *grubblar*

Mysko att ni andra fått ökad sexlust.... men hormonerna spelar ju diverse spratt med en... kanske blir det bättre när det fått gå ett tag. Jag har ju bara varit utan i tre veckor hittills.. (och haft sex två gånger =lite även för ickesexgalningen Vickan).
  • Piggelin1

Hej i stugan,

vilka goa fniss jag fick mig till livs nu när jag läste ikapp - Nenne, Lappis & Telis - underbara liknelser med vasaloppet, kall blåbärssoppa, fel valla, spetsarna åt fel håll, folk i skotrar som susar förbi etc. Ni ÄR verkligen för himla goa!

Skickar varma kramar till er tre plus Frejis, jädrar vad ni kämpar. Ni borde faktist få bragdmedaljer allihopa. Håller med Sweet i det hon skrev & jag förstår också om ni ledsnar i perioder/behöver ett break eller två härifrån, men jag SAKNAR ert babbel MKT när ni inte är här!

Nattson - vilken urbota osmidig & pinsam kollega du har!! Otroligt!!! Slår faktist det mesta jag hört innan, både det med brudklänningen & graviditetsmagen

MSW - jag saknar också August - hon brukade skriva så sköna inlägg! Har efterlyst henne några ggr, men tror inte hon varit inne på väldigt länge nu. Synd!

Clownis - kul att du var inne & sa hej - har funderat på hur det går för dig.

...och jag saknar också Liten! Kan det vara så att hon har fullt upp på jobbet? Har för mig att hennes första "mammadag" skulle bli Lucia, så hon är väl inne på slutspurten nu?

Vickan, trist med den försvunna sexlusten - hoppas att den kommer tillbaka snart! Själv är jag lite småsugen faktist, men känner samtidigt att det får vänta några veckor till. Vill liksom hinna "återhämta" mig därnere hyfsat först... Glömmer dock bort knipövningarna ständigt & jämt, måste skärpa mig där

Vickan igen - det där med att man allttid kom sist/bland de sista, känner igen det sååååå väl! Här är en till

Skulle fått en fd kollega på lunchbesök idag, men han ringde återbud tyvärr, en avrapportering på hans jobb kom emellan. Synd, men vi får ta det en annan dag istället. Lunchbesök känns annars ganska lagom - lite sällskap, men inte så länge liksom...

Annars så hade jag en riktig pissdag igår - sömnbrist & en tjej som skrek massor natten till igår. Mina hormoner sprutade (liksom tårarna - det var nog dött lopp mellan mig & tjejen...), men mannen kom hem tidigare från jobbet & igår kväll kändes det betydligt bättre, liksom idag. Det är väl bara att konstatera att sådana här dåliga dgr kommer att komma & gå. Får ta vara på de bra dagarna, & de är ju faktist helt klart i majoritet = positivt

Har fått lite mer distans till förlossningen nu, känns skönt. Har inte kommit mig för att skriva om det ännu eftersom jag tyckte att delar av den bara var så otroligt SVINjobbiga & mest velat förtränga det. Det där med att det är häftigt att föda barn - njaaa... Ok, resultatet är fantastiskt, men vägen dit
    Ingen risk att jag känner för att ge mig på det igen inom ngn snar framtid, som Cicci

Näpp, nu ska jag passa på att ringa några samtal.
    Ha det!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag