• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Frejis

Telis (& Lappis) igen - min man skulle också bli en superbra pappa, engagerad, intresserad, snäll... japp, allting, och det är dags för honom eftersom han är några år äldre än vad jag är, men det fungerar inte. Jag tror att jag har gett upp det hela rent känslomässigt, jag orkar inte engagera mig på samma tokiga sätt som för ett tag sedan när man kissade på ÄL-stickor som en galning och provtestade med gravtest innan mens. Nu känns det annorlunda och jag vill inte ens försöka att få till ett barn. Gillar inte den här försvarsmekanismen som har kopplats in hos mig och det här plusset som slutade i missfall var inte alls bra för mig, det tog ifrån hoppet eftersom ett plus är egentligen ingenting, det krävs ju så mycket mer att det ska bli ett friskt barn och det känns att det krävs för mycket att det skulle kunna fungera. Jag hoppas dock att jag har fel, men det känns inte så.

Jag tar det dock inte som ett misslyckande utan som ett ganska hårt faktum. Funderar dock på andra frågor som är svårare att besvara, t ex: vill jag ha barn så mycket att jag skulle kunna tänka mig att få ett funktionshindrat barn? Knepigt att formulera det politiskt korrekt, men ni förstår säkert vad jag menar.

Nu ska jag dricka lite vin och prata med maken som nyss kom in och undrade vad jag skrev.

Kram till alla!

• sweetstreet

Hej gulletjejer!!!

Såg just Telis inlägg och vill verkligen skicka en av mina varmaste kramar till dig tjejen!!!!!

Faktum är att jag nästan kan säga att jag "förstår dig precis". Visst. Nu sitter även jag på andra sidan med ett plus i magen, men det var en lång jävla väg hit. Ofta kändes den snårig, gropig, skakig och ofta ofta ofta var det sådan jävla motvind!!!!! Vi har inte hållit på lika länge som du och din man (tror jag), men ändå rätt länge. Slutade skydda mig januari 2006 och fick mitt plus nu i november 2007. Så en hel del månader med ÄL-jakt och frustration har det ju blivit.

Och precis som du skriver att man gläder sig med andra som plussar så har man ju samtidigt den där taggen av oro och sorg över att det aldrig vill fungera för en själv. Det är skitjobbigt!!! Jag vet inte ifall jag någonsin kände mig "mindre värd" eller så, men däremot mer och mer desperat och mer och mer orolig. Blandat med en likgiltighetskänsla som kom då och då. Jag vet än idag inte vad som var värst. Nojan eller likgiltigheten....

Så gumman, jag förstår dig. Även om det kanske är svårt att tro.
    Jag har ju själv tagit pauser från tråden i omgångar för att jag tyckte det kändes jobbigt, och/eller för att jag försökte att inte fokusera så mycket på detta. Så jag vet hur det känns. Så det enda jag vill säga till dig och självklart till alla er andra också som är i denna sits (Lappis och Frejis framförallt! Ja även Nenne-skrutt-gumman med såklart!) är att jag saknar er när ni inte är i tråden, men jag har full förståelse!
    Jag hoppas och önskar självklart att det kommer att lyckas för er också en dag. Och att ni orkar hålla ut tills den dagen kommer...!!

Tusen kramar till er tjejer!!!!!!!
    Ni är starka underbara kvinnor!!!
    KRAAAAM!!!!

• pirr!

Sweet!- Kunde inte sagt det bättre själv!

Muggles -tack för lästipset. Superintressant, även om detta inte är aktuellt för mig riktigt ännu så ska jag spara länken!

Kram och gonatt!

• Lapinette

Kram till er tjejer! Jag är gillar er allihop men känner bara att jag inte har så mycket att tillföra här på tråden just nu men jag tittar definitivt in regelbundet.

• Lapinette

Oj, vågar ingen skriva här inne efter våra deppiga inlägg. Inte alls meningen!

Tänkte bara skriva att jag varit inne och tittat på alla nya foton och upptäckte att det är många som inte skriver här inne längre. Undrar vart folk tagit vägen?! Fast det är väl så vissa försvinner och nya kommer.

• MSW

Nu ska vårt internet fungera igen.. (men det känns fortfarande ganska instabilt!)

Vickan: Hur gick det med jobbet du var på intervju för? Har du hört något mer?

Och så funderar jag vad som hänt med august??

• Frejis

Nu får vi rätta till det hela Lappis så att tråden inte dör ut

Jag undrar hur det är med Liten, hon har ju inte skrivit här under veckan. Undrar bara om allting är som det ska.

Hantverkare är här och håller på med badrummet. Det ska bli intressant att se vad det leder till. Vågar nog inte hoppas att de blir klara med någonting före jul, men vem vet *håller tummarna*

Lappinette igen - har ni bestämt er hur och när ni ska gå vidare?

• Clownis

Hej hopp! Jag läser ofta men skriver sällan. Känner att jag inte hinner vara inne som ni andra, men att titta förbi och snabbläsa hinner man alltid

• viktualia

MSW - det är en råseg rekryteringsprocess, så nej jag har inte hört något! Gulligt av dig att fråga!

• nennesjuttioåtta

hej hej
    jag sällar mig till skaran på fel sida av snöret i Mångsbodarna (för man har ju en bit till mål trots att man startat och plussat...)
    Är idag 14 månader efter startdatum (minus någon månad i våras) och det är väl ingen fara på taket men faaaan vad frustrerande det är att man aldrig kan veta om det någonsin kommer att funka och NÄR. Känner igen mig så mycket i det Telis, Lappis och Frejis skriver. Men det måste funka snart. Måste!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag