• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Zozo - det där med att vara skengravid är något som dyker upp för de flesta när man väl påbörjat processen. Det är nog lika bra att du vänjer dig!

Storasystern - ojdå, här verkar det vara saker på G! Spännande! Och jag säger som Muggles - hoppas att mannen hinner hem i tid. Men han hade nog lärt sig en ordentlig läxa om du hade hunnit föda innan dess!

• Tinga

Muggles - spännande kanske inte var ordet, men i mina öron låter det iallafall mysigt! (OK, inte det gröna bajset, men för övrigt! )

• muggles

Men hallå... 95% av barnen föds mellan v38-42... Sorry, vill inte klaga på din man men har han missat det??? Men skönt att det inte hände ngt mer allvarligt i natt!!!

Japp, testade att bara amma hela dagen igår (dvs att inte ge en skvätt ersättning vid lunch som jag brukar) och det funkade. Vem kunde tro att det skulle ordna sig efter 3 månader...??? Fast helammar gör jag fortfarande inte, hon får en större skvätt inför sänggåendet fortfarande. Men vetifan om inte hon skulle fått det ändå, det är rätt skönt att få sova till kl 02-03 innan första nattamningen...

Håller sig Lappis borta?? Undrar om hon är väldigt deppig...

Nä nu ska jag snart ut på dagens promenad i det störtfina vädret! Have it girls!!!

• viktualia

Storasystern - hårt liv, jag hade nog satt reseförbud på maken.. och visat statistik av typen som mugglan skrev om... gaaa Fast det är lätt att säga när man inte är i sitsen själv, min makes resor styr han inte speciellt mycket själv.

Här på jobbet har vi en kille som gör tvärtom. Han gick hem nästan 14 dagar före BF och har inte synts till sen dess. Ungen har, vad vi vet, inte kommit än men han är i alla fall hemma och nära frun och deras första barn.

• Nattson

Storasystern, förstår att det är skakigt! Jag var extremt "gnällig" och ville inte att min man skulle vara borta precis i början av graviditeten. Vet inte varför men jag ville ha honom nära. Så jag kan tänka mig att det känns tufft! Men det blir inga fler resor för honom nu va?

Muggles, det låter mysigt med livet som mamma. Förstår att det är en hel del slit också och magproblemen kanske är sådär kul... men i allafall. skönt att det verkar ha ordnat sig med amningen!

En fråga till er som varit eller är gravida: Jag är idag lite öm precis ovanför blygdbenet. Har någon annan kännt likadant. Det känns som lätt träningsvärk nästan.... Har inte haft några aktiviteter för oss som skulle kunnat påverka. Kanske bara är växtvärk?

• Lapinette

Lappis - kikar in här ibland men känner att jag inte har så mycket att tillföra just nu.

• Lapinette

Och varför skriver jag Lappis - precis som jag skriver till mig själv? Ja, ja...det var menat till Mugglan.

• pirr!

Lappis- saknar dej när du inte är här!

Muggles- vagna/buffa? Fill me in!

Nattson- låter som växtvärk. Känner igen det! Jag kände även i sidan..

Husvisning- spännande!! Håller tummarna att det går er väg, Nenne och Vickan.
    Kör på Nenne, det är ju innan som är allra viktigast!!

• Nattson

Pirr ok växtvärk alltså.
    En kollega frågade mig igår om jag var gravid. när jag sa vilken vecka jag var i så sa hon härregud, jag trodde du var i 4:de månaden minst, det syns ju.... Eh ja svarade jag. :$

Lappis kul att se dig här inne även om det bara är en kort stund! Kram

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag