• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Muggles, jag är fadder till en hel hög av mina syskonbarn, men har aldrig fått ngn present eller så för detta uppdrag. Har aldrig hört att så skulle vara fallet - att ge present till faddrarna alltså, men det kanske är ngt som görs i andra familjer - vad vet jag

Vad kul att Moa skrattat idag!!

Tinga - håller med Muggles helt i hennes shoppingtips.
    Östra Larmgatan & Victoriapassagen (ligger i anslutning till Vallgatan) är också bra, liksom Magasinsgatan. Ser fram emot att ses, även om det är gott & väl en månad kvar tills dess!

• muggles

Okidoki! Då vet jag ang present. Jag misstänkte väl att min mamma var ute och cyklade som vanligt

Nu har jag precis beställt några fotoböcker på myphotobook.se som blir julklappar till svärisarna och till min mamma - perfekt att ha det avklarat!

• Mrs  B

Godmorgon!

Har tyvärr avverkat ännu en natt uppe på toaletten och det har tyvärr inte slutat än. Blir så trött..............
    Började med lite medicin igår så jag får väl ge det ett par dagar för att se om det ger resultat.

Snart ska sonen till dagis i alla fall och då ska jag gå och sova om magen tillåter det. Skönt!

Muggles
    Tack för tipset med FK! Ska försöka ta itu med det idag om jag orkar.
    Vi gav inga presenter till våra faddrar heller. Har faktiskt inte hört talas om det innan heller.

• Tinga

Mrs B ? för att skicka ett privat meddelande (dvs ?inboxa?) går du in under huvudrubriken Medlem. I vänsterspalten på sidan som visas finns en rad som heter Skicka meddelande, som är klickbar. Då får du upp ett fönster där du i första rutan anger min signatur, för att det är mig du vill skicka till, och i den andra rutan kan du skriva ditt meddelande till mig. Sen hamnar detta meddelande i min inbox, och ingen annan kan läsa det.

Trist att du haft ännu en jobbig natt, men det tar förmodligen några dagar tills de nya medicinerna hjälper fullt ut. Ge inte upp hoppet än!

Muggles - tack för shoppingtipsen så här långt! Det låter som en god idé med en uppfräschning av dem när det närmar sig, med tanke på mitt guldfiskminne!

• pirr!

Fantastiskt! Har inte varit inne sen igår em och det tog ändå bara knappt 5 min att läsa i kapp!! Ovanligt lite aktivitet på tråden under kvällen!

Muggles- härligt med ett Moa-skratt! anar att man gör allt för att höra det igen

Jag börjar känna mig otålig att få veta vem det är där inne nu.. Vill att veckorna ska gå fort. Arbetsmotivationen är ju sådär också. Känns som evigheter kvar att jobba. Har det dessutom rätt lugnt på jobbet nu, så tiden sniglar sig fram..

Piggelin- några fler ensam-dagar med lilltjejen? Hur går det med namndiskussionen?

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    stackars dig! ska det aldrig ta slut med det där? Hoppas, hoppas att du kan ta det lugnt nu fram till förlossningen!

Härligt med Moa-skratt!

Huset var heeeelt fantastiskt, vi var och tittade i fredags! VILL HA! VILL HA! Kattläge ROYAL! Visning igen på fredag så får vi se när budgivningen blir. Inte riktigt samma hets här som i storstäderna om jag säger så... Men det borde bli nästa vecka. Håll tummarna!!!

Här är det ÄL på g, men som vanligt är det mitt i när maken inte är hemma. PUCK! Och denna gång är det över 20 mil att åka för att få stock (enkel resa), så det tyckte han inte var så aktuellt. Så det blir ingen julklapp för oss det här året heller. På torsdag ska vi dessutom till Sthlm på julfest så då kommer vi hem mitt i natten, vilket minskar orken och lusten att försöka få till det då.

• Tinga

Nenne - åh, vad kul att ni gillade huset! Säg bara till när det är dags att hålla tummarna, så tar jag ett fast grepp då!

Vad trist att ÄL-tajmingen är så dålig! Och typiskt att det ska vara så långt att åka för att få till det; på ett sätt förstår jag din man, samtidigt som man ju bara får en chans i månaden. Klurigt! Men ni får allt se till att vara på G efter julfesten! På med tomteluvorna och gaska upp humöret! Kanske t o m ska testa tomtemask?

• nennesjuttioåtta

Tinga
    hahaha nä jag vet inte vem som skulle bli mest rädd av tomtemasken, jag eller rackaroon. Ja, taskig tajming verkar vara vårt signum. När ni tajmade, när hade ni 6?

• viktualia

Nenne - spännande med husvisning! Vi är på gång på den fronten nu igen, börjar kännas lätt tjatigt... visning på tisdag... senaste idén är att köpa ett jättehus för att ha plats för massor av gästrum till gästande vänner/familj... hm.. få se hur det blir med det... www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/69701

Mina fötter - skötte sig i natt så jag sov jättegott. Hoppas att allergireaktionen dragit för den här gången!

• Tinga

Nenne - vi körde lite blandat varje- och varannandagssex i samband med ÄL, men jag fick utslag på stickan på tisdagen, och sen hade vi sex den kvällen och kvällen därefter. Det här var första gången jag kände av ÄL (svag värk i äggisarna) och den här värken upphörde i princip helt på onsdagen, så då räknade jag med att ägget släppte då, och sen tyckte vi inte att det var "lönt" att ha sex på torsdagen. Eftersom jag trodde att jag skulle få ÄL redan på söndagen (pga Pergo) blev det en ovanligt lång period att ha sex på, och det blev svårt att vara kreativ mot slutet.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag