• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • fru AM

Start september: Låter som en härlig helg! Och grattis till att du känner dig riktigt gravid nu!

Mrs B: Jobbigt! Synd på ert kalas och jobbigt och lite läskigt med höga pulsen. Skönt att det ordnade sig. Hoppas du kan ta det lugnt farmöver och får ha hälsan också - så att du och lillen kan vila upp er!

Lappis: Låter som om ni haft en mysig helg: Finmiddag och julmarknad ... mmm.

Själv längtar jag efter julbordet på Lisa på Udden om ett par veckor. Och sedan julmarknaden på Steninge Slott (vår lilla jultradition).

Kram till alla

• Mrs  B

BrudSommar
    Ja, över 200 i hjärtslag ÄR galet mycket. Så högt ska man verkligen inte ha. Docktor var lite bekymmrad ett tag så han stannade inne hos oss en bra stund och stod och kollade på CTG maskinen och sa åt mig att försöka koppla av.
    Ja, jag hoppas också att vila ska hjälpa till och få oss att må bättre. Ligger i sängen och försöker koppla av och sova med det gick inte så bra så jag tänkte titta in här en snabbrunda och sen försöka sova igen. Måste verkligen lära mig koppla av.

Sweetstreet
    Ja, det blev visst lite dramatiskt igår och kanske inte den bästa dagen/helgen att välja eftersom vi skulle fira sonens födelsedag, men vad gör man??????? Mamma och pappa fick ordna upp kalaset och det hade gått mycket bra i alla fall.
    Ja, jag hoppas också att jag kan varva ner nu och vila ordentligt. Bara det ordnar sig med sonens tider på dagis också. Ska diskutera det med fröknarna imorgon, så håll gärna tummarna!!!!
    Tack för kramarna!!!!!
    BF är det 6 januari 2008 så jag har ca 5 veckor kvar tror jag det blir, så det är ju ingen fara om barnet kommer nu, men han har det ju bäst hos mig, i alla fall i tre veckor till sa de på förlossningen. Lungorna har lite till att utvecklas innan det är dags.

Start september
    Ja, det blev en riktig pärs igår. Hade ju varit dålig i magen under natten och morgonen och sen kom värkarna igång så jag hann/kunde inte äta så mycket för all smärta och det gör ju inte saken bättre tyvärr.
    Verkligen skönt att det gick mot det bästa hållet och att lillkillen stannade kvar hos mig. Nu får man bara hoppas att vila hjälper i några veckor till.
    Bra med sjukskrivning, men hoppas bara också att det löser sig med dagis.

God natt alla och sov gott!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Moppy1

Ville bara titta in och se hur det går i tråden.

Mrs B - skönt att det gick bra till slut. Knip igen och försök ta det lugnt, kanske du kan få loite mer barnpassning framöver så du kan vila dig lite mer? Förstår att det är svårt att slappna av...

Själv har Pyret fortfarande inte tittat ut... BF+9 idag. Tiden har gått ok fort tills nu, men nu börjar det bli frustrerande att alla bekanta som hade BF datum samtidigt som jag redan är klara och är hemma och gosar med sina bebisar....

Ska till BM imorgon och snacka igångsättning. Hoppas kunna få en lite tidigare i veckan, annars är det fredag som gäller. Hon sa i fredags att om det är inte så busy på Danderyd i veckan, brukar man kunna få en tidigare tid. Som det känns nu tar jag gärna det, den enda tråkiga är att jag inte får födapå BB Sthlm så som planerat. Men Danderyd verkar ju vara bra det med.

Visst har väl ett par av er fött där? Cicci och AM? Ni får gärna kommentera lite vad ni tyckte om det?

Nu ska jag återgå till pepparkaksätandet. Ett nytt sug hos mig så här i slutet av graviditeten...

• Lapinette

Känner att jag inte står för titeln på denna sida just nu "nya friska tag". Det är mörkt och åter mörkt och mitt humör pendlar som en berg- och dalbana. Ena stunden känns allt ok och i nästa gråter jag. Trodde faktiskt jag hade klarat mig ifrån det svarta hålet men jag hittade dit igår igen. Maken och jag satt och pratade ut i tvättstugan.

Mrs B - vilken graviditet du har haft! Skönt att du fick komma hem igen men usch vilken pärs det måste ha varit. Stackare som varit sjuk så mycket. Hoppas de sista veckorna blir lugna!

Moppy - det var länge sen sist och jag ser att den lille inte velat komma ut än.

• Tinga

Mrs B - oj, vilken dramatisk helg ni har haft! Vilken tur att allting avlöpte bra, och att bebisen bestämde sig för att stanna ett tag till. Låter bra att du nu blivit sjukskriven och kommer att ta det lugnt fram tills dess det är dags på riktigt! Hoppas ju att du kan vara med på träffen den 22:e december, men det blir kanske med bebis i famnen istället för i magen!

Sweet - ser fram emot att kolla in bilderna på det överdekorerade huset - min knasjobbdator spärrar nämligen bilderna på din blogg. När du skrev Disneyland fick jag en (hemsk ) bild i huvudet av hur huset ser ut, så det blir spännande att se bilderna.

Låter bra att du börjat få det lugnare på jobbet nu - det är högt på tiden!

Apropå träffen i Skåne förresten - jag tänkte att vi kunde fika på Ebbas Café. Där finns lite av varje att välja på, miljön är mysig och de öppnar redan kl. 9 på lördagar, så att ses tidigt är inga problem. Om ni - Sweet, Junilejon och Mrs B - inboxar mig era mailadresser kan vi diskutera detaljerna den vägen. Ska bli jätteskojigt att ses!

BS - tänk på allting ni fixat med huset, snarare än det ni inte fixat, så att du får känna dig lite nöjd! Ni har säkert jobbat på så fort ni har kunnat, och det tar ju lite tid att komma i ordning efter en flytt.

September - åh, vad mysigt med tjejhelg! Själv träffade jag ett gäng tjejkompisar i fredags kväll. Först åt vi en god middag och sen spelade vi Sing Star på Play Station hela kvällen. Jag är inte någon fan av TV-spel i vanliga fall, men det här var skitskoj! Vi kanske inte sjöng så vackert, men det var av underordnad betydelse!

Moppy - hoppas att din förlossning kommer igång av sig själv snart!

• Tinga

Lappis - börjar med att skicka en kram till dig! Det var ju en stor besvikelse för er (och för oss här i tråden ) att ivf:en inte fungerade, så det är nog inte så konstigt att det kommer lite baksla i humöret de här dagarna. En ivf rör ju upp många känslor, och de måste ju få komma ut. Jag tror mycket mer på att prata (och skriva) om dem än att hålla dem inom sig.

Jag hoppas iallafall att ni fick en god middag i lördags kväll!

Själv blev jag inspirerad av ert besök på fin restaurang, så på lördag ska maken och jag ut och äta på Bantorget 9; Lund bästa restaurang. Båda han och jag har varit där förut, men aldrig tillsammans, och det tycker vi är högt på tiden nu. Vi har ju ett risgryn att fira, och dessutom blev 13% löneförhöjning klar för mig häromdagen, och det ska ju också firas.

• viktualia

Lappis - *jättekramen*

Egna nojjor: Snart kan jag författa en lika galen lista över "sluta med p-piller"-symptom, som ni brukar kunna prestera när BIM eller BOM närmar sig.... Kroppen gillar nog inte omställningen till en p-pillerfri tillvaro... *suckar*

Jag är verkligen inte nån medicinsk expert men jag ser inte nån annan anledning än hormoner i svanj: Min matallergi har fått spunk. Jag har inte misskött den värre än vanligt, men nu har jag allergieksem över hela kroppen och värst är det på fötterna på nätterna. Har sovit med en kylklamp inlindad i en kökshandduk placerad mellan fötterna i natt - behöver jag säga att jag sovit skitdåligt?!?!... Bläääääääääääää!

Nu börjar jag förstå det där med att välja tillfälle för p-pillerslut, tur att inget jätteevent stundar utan att jag tar den här smällen i vardagen...

• Tinga

Vickan - usch då, det där låter inget vidare! Skickar en kram till dig också! Hoppas att det snart går över igen, när hormonerna svallat färdigt.

• Vännerfan

Hej alla goingar på tråden!

Är åter efter en trevlig semestervecka. Mestadels fint väder, sol och havbadande och då prinsen sov bra både på kvällar och nätter (fick ju myyyyycket intryck!!) kunde vi gå ut och äta med honom sovandes i vagnen varje kväll. Trevligt! Jobbig hemresa bara, planet var tvungen att mellanlanda och vi fick väcka honom för att spänna fast honom då, vilket sällan är bra och sen var han ju tvungen att amma lite vid start och landning *2 då han inte var så intresserad av att dricka vatten (pga trycket i öronen), så måltidstiderna hölls inte alls, så det slutade med att vi hade en illvrålande bebis i knät. Dröjde länge innan vi kunde gå upp och gå med honom i planet också, då de hela tiden var ute med sina vagnar och sålde grejer. Sen när vi satte oss i bilen lite försenade tänkte man "Puh! Bara 20 min kvar så ligger han i sin säng och vi är hemma". Men då startade förstås inte bilen. Så 20 min blev till 2,5 timmar. En kompis som vi lägligt nog stötte på på flygplatsen fick bogsera hem oss i en sweine-kall bil och man var inte direkt klädd för det, liksom... Efter bara lite flygplansmat som man fått flera timmar senare än planerat pga mellanlandningen var man rätt hungrig också. Men jag som normalt sett är jättekänslig för sådant tänkte bara på hur det gick med prinsen hela tiden, så jag kände det knappt. Man tål visst mer än man tror...

Nåväl, var hos Mugglan på trevligt adventsfika igår (Tack, tjejen!) och hon gjorde en snabbuppdatering och nu har jag skummat lite också, så jag vet de stora grejerna på tråden iaf.

GRATTIS Tinga!! Roligt!!!

Fy, så trist Lappis!!!! Hoppas verligen att det funkar nästa gång, skönt ändå att ni körde på ett 3-pack! Helt rätt sätt att sörja på också tycker jag, med en fin middag!

Telis, Åh, så trist för dig med!!

GRATIIS Oms till dottern!!!!

Nu måste jag gå och städa lite här hemma. Det ser så illa ut att till och med maken klagade igår. Känner mig på nåt sätt lite stressad över att det redan är advent och man inte har pysslat nåt. Trots att förklaringen är tämligen självklar. Vi har ju inte varit hemma. Så knäppt, som att man stressar för att få lugn och fin julstämning, typ...

Igår ställde vi in spjälsängen i det rum där datorn står, så nu blir det t.ex. inget surfande alls på kvällarna. Vilket innebär att jag inte kommer kunna hänga här så mycket, men jag kommer titta in tillräckligt ofta för att ha koll på de stora grejerna som händer iaf...

Kram!

• Tinga

Göteborgsfolk - finns det någon som är intresserad av en lunch- eller fikaträff fredagen den 18 januari? Jag är nämligen i stan då (med maken i släptåg ) för att göra NUPP och KUB hos Barnmorskegruppen. Vi ska vara där redan kl. 8.40 på morgonen, så i princip kan jag när som helst under dagen efter kl. 10.

Ska bli jättespännande att få göra ett ultraljud, och det blir ju en superbonus om jag samma dag kan få träffa några av er göteborgare; stora som små.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag