• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Mmmm, låter både gott & mysigt, Lappis!!

tror allt jag ska se till att få tag på Kalla Fötter jag med, är sugen på att återuppliva den serien

• Lapinette

Attans vad den är bra. Minns faktiskt inget (nästan) från de första 3 säsongerna. Troligen började jag se den i slutet av säsong 3.

• muggles

Nja, jag tillhör nog de skeptiskas skara när det gäller bröstmjölk... Jag menar, vi lever ändå i ett i-land och det finns nog bättre grejer.

Ja Kalla fötter var verkligen en bra serie! Skulle gärna vilja se den igen (men när ska man hinna?!)

• fru AM

Hejhej! Måste bara lägga mig i den lilla diskussionen om bröstmjölk. Jag är ju en ivrig lyssnare av "Knattettimmen" på p4. Där anser experterna att bröstmjölk egentligen inte kan räknas som mat, eller snarare det är mat OCH vad de kallar "flytande vävnad". Undergörande och supernyttigt. För en mängd användningsområden för babyn (förutom som näring) - sårvård, näsdroppar, hudkräm ...

Har man inte lust att spreja ner sin bebis med bröstmjölk så finns det ju produkter att köpa. Men bröstmjölk räcker långt.

• Tinga

Piggelin - grattis till att ha klarat av första "ensamma" dagen som mamma! Det är säkert som du säger att man får försöka vara realistisk i sina krav på sig själv, så att man kan få chansen att känna sig nöjd som mamma också; inte bara att man borde göra det och det också. Det är iallafall jättetrevligt att läsa dina inlägg om livet som småbarnsmamma.

Det tycker jag för övrigt att det är med alla andras inlägg också - gillar att höra hur det är "i verkligheten" att ha en liten bebis.

Och naturligtvis - kommer jag till Göteborg för NUPP ser jag till att annonsera det i god tid så att vi kan försöka få till en träff.

• Syster Vilma

God kväll! Efter en skön lördag ska jag snart lägga mig. Kikar in för att se hur det gått för dig Lapinette. Och usch, ledsen jag blir för er skull. Fasen vad trist att det inte tog denna gång. Skickar många kramar till dig och maken!
    Träffade en gammal kompis som berättade att hon är gravid. Hon berättade också att de försökt i nästan 2 år och gått på utredningar och skulle precis sätta igång med ivf, och plötsligt hände det! Hon blev gravid på helt naturlig väg! Blev väldigt glad när jag hörde att sånt faktiskt händer på riktigt.

Inga nyheter från min livmoder. Jag försöker värpa så gott det går! Och under tiden har maken och jag det väldigt roligt i sänghalmen!

• Syster Vilma

God kväll! Efter en skön lördag ska jag snart lägga mig. Kikar in för att se hur det gått för dig Lapinette. Och usch, ledsen jag blir för er skull. Fasen vad trist att det inte tog denna gång. Skickar många kramar till dig och maken!
    Träffade en gammal kompis som berättade att hon är gravid. Hon berättade också att de försökt i nästan 2 år och gått på utredningar och skulle precis sätta igång med ivf, och plötsligt hände det! Hon blev gravid på helt naturlig väg! Blev väldigt glad när jag hörde att sånt faktiskt händer på riktigt.

Inga nyheter från min livmoder. Jag försöker värpa så gott det går! Och under tiden har maken och jag det väldigt roligt i sänghalmen!

• Syster Vilma

• junilejon

Hoppas att alla få en mysig första advent idag...ja det var allt jag ville säga...kram till er alla...

• Lapinette

Visst är det mysigt med 1:a advent! Igår satte jag och maken upp nya stjärnor i fönstrena och pysslade. Idag tänkte jag att vi skulle dra iväg på någon julmarknad. I fjol hann vi inte med detta då vi precis hade flyttat in och rev tapeter för fullt.

Annars har jag funderat en hel del på hur vi ska fortsätta vår process och satt igår och försökte få ihop planeringen. Läste en massa på Familjeliv och bloggar hur andra har tänkt och gjort. Helt IVF insöad men så blir det väl när man försöker få ihop det med sitt "normala" liv.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag