• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • penne2

Fransman i Österrike och nu i Sverige. Spännande!
    Älskar Frankrike, är ofta i Provence.
    Jag hoppas ni far en fin helg med ett riktigt härligt restaurant + barbesök. Jag är inte fran stockholm, sa tyvärr kan jag inte tipsa.

• Liten med Mindre

Känner mig lite nere efter ett dåligt möte. Visste i och för sig att läget inte var bra, och jag känner inte att jag har mandat att skälla på dem som inte gör som vi kommit överens. Fast jag mår dåligt ändå när VD blir arg och domderar. Då får man sina smällar ändå.

Men - inspirationen efter att de drog in mitt projekt i höstas har ju inte varit den bästa. Ska försöka leka gås och låta "vattnet" rinna av. Skriva klart rapporten och gå och lyfta lite skrot.
  • Lapinette

Jag har bokat Pontus nya restaurang som heter .... Pontus. De har innovativa namn de där "grabbarna". Tror det blir bra och lagom krypavstånd om man vill fortsätta festa lite...precis som om "tanten" skulle orka det ...gääääsp!

penne - han bodde i Stockholm när jag träffade honom. Sen försvann han till Österrike, därefter blev det Cannes i typ 2,5 år tills jag slet honom upp till Stockholm igen...och nu längtar jag tillbaks till Cannes. Jaaa...aldrig blir man nöjd!

• junilejon

Lappis jag hoppas att ni få en trevlig lördag...bli lite avis ...men det är ni helt klart värda...

Själv ska jag till Flickorna Lundgren i Skäret och ta en julfika med mamma och pappa..sen blir det lite julshopping på Höganäs Outlet och i Båstad...

Penne2-välklommen till en underbar,virrig och snurrig tråd

• junilejon

Pirr,det låter bra att ni ska hitta på något tillsammans,hade min man sagt att han skulle dra iväg så så hade jag blivit ledsen och besviken och antagligen gapat och skrikit på honom ...har fått hett temprament sen jag blev gravid

• Zozo

junilejon.. MEN var kommer du ifran?? Skäret etc är ju i MINA trakter

• fru AM

Lappis: Då får du rapportera om Pontus sedan. Nyfiken på nya restauranger i närheten ...

Hej Penne! Välkommen till tråden!

Och heja alla andra förstås också. Har haft det hektiskt idag (har skrivit om råddiga dagen på bloggen) - när man inte är härinne så saknar man er!

Sweet: Ja det är bara 24 timmar hon ska ha dosan. Så nu har hon klarat första fjärdedelen ...

Kram

• junilejon

Zozo...jag bor utanför Örkelljunga just nu,letar hus i Ängelholm och mannens släkt har några stugor på skäret och i Arild! Mina föräldrar letar hus där nere med nu...

Vad kommer du ifrån då?

• Zozo

junilejon... (I Skäret heter det ) jag kommer fran Farhult, har gatt i skolan i Jonstorp och Ängelholm, semestrat i Skanes Fagerhult, jobbat i Arild, har familj i Skäret och syster i Arild..

• junilejon

Zozo jag vet att det heter i skäret
    oj då då är jag på alla dina gamla platser nu, mannen min jobbar i skånes fagerhult och jag kör förbi där varje dag jag åker till jobbet.
    Vi har vänner i Ängelholm och just mu ligger vår segelbåt där,i sommras fick vi faktiskt lägga till i Skärets "stora" hamn nä det blev skit vädet,det var presic så vi fick in båten,det var ca 15 cm mellan botten och skrovet..

Mannens farbror och hans familj har stuga längst ner vid havet (ett gult hus) i skäret och en annan släkting har byggt ett nytt hus brevid...om du varit där nyligen vet du nog vilket jag menar...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag