• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Hälsingborg verkar trevligt. Prisvärt också. AM, har du varit där? Gillar menyer med vinpaket .

• fru AM

LAppis: Har tyvärr inte varit på Hälsingborg men har FLER kompisar med god smak som varit där och varit kanonnöjda!!! Det har ju varit öppet ett tag så jag hoppas att de håller samma höga kvalitet fortfarande!

HAr också varit sugen på att gå på en lite lyxig "fransk" bistro på Storgatan - minns inte vad den heter dock ... Och så kom jag just på finindiern Annakahn på Riddargatan 12: SUPERGOTT! Och härliga drinkar/cocktails (att dricka före eller efter, eller nder tiden, vad vet jag ): annakhan.gastrogate.com/

• fru AM

Oj vad jag skriver illa men du förstår vad jag menar, Lappis?

Vi ska snart i väg till Astrid Lindgrens sjukhus med Livia. Hon slutade med hjärtmedicinen för två veckor sedan och idag ska vi dit med henne så att de kan fästa ekg-elektroder och en dosa på henne. På detta sätt kan de registrera hennes hjärtslag under 24 timmar ... Hon kommer vara LAGOM nöjd med den där dosan fäst på magen eller ryggen eller var de sätter den någonstans ... Arg-bebis-varning. Inget gostroll i sikte

Åh, Lappis vad mysigt att gå på finkrog med maken. Riktigt avis!

• Telemarkgrrl

fru AM skrev 2007-11-29 10:08:31 följande:

HAr också varit sugen på att gå på en lite lyxig "fransk" bistro på Storgatan - minns inte vad den heter dock ...
    Brasserie Bobonne kanske du tänker på? Ska vara kanon har jag hört!
  • penne2

Lapinette,

är ny i traden, men har "smygläst" lite. Jag ville bara säga att min syster var i precis din situation, de hade försökt i 2.5 ar utan resultat. De gjorde da en ivf som misslyckades och sen skulle de börja pa nästa omgang (hon hade bara ett bra ägg kvar), men var tvungen att fa mens först. Och da lyckades de pa egen hand bli gravida! Trots att läkaren sagt att det var väldigt liten chans att de skulle bli det utan hjälp.

• Lapinette

Penne - tack för de uppmuntrade orden! Känner själv två personer som råkat ut för samma sak. En som efter sin första misslyckade IVF blev gravid på naturlig väg direkt efter sen min kollega som efter sin fjärde IVF blev gravid, fick missfall och därefter blev gravid på naturlig väg och har idag en liten tjej. Det finns verkligen ingen som helst logik i detta! Vet även par som försökt i typ 10 år och helt plötsligt när hon är 45 och han 50 år så lyckas de, de gav upp för flera år sedan.

• penne2

Lapinette, jag haller med om att kroppen är ganska ologisk ibland, men fascinerande och ofta väldigt smart (fast inte just i detta fallet :( )
    Men jag hoppashoppas det gar vägen för er!

Själv är vi i nybörjarfasen av allt detta, sa just nu känns det som Barn? Vi? Mysigt men konstigt...

• Lapinette

Penne - du är välkommen in här om du önskar och vill! Vi är galet gäng som vissa försöker, andra är gravida och några har fått trådbebisar.

• pirr!

Nu blev jag hungrig av alla restaurangtips! Svalde sista lunchtuggan för 40 min sen..

Ska ut med tjejerna på AW imorgon och SOM jag kommer sakna vinet!!!

Angående min "ego-make" kom han hem sent igår och jag var för trött och seg för att prata vidare, men han visade på sitt sätt att han var ledsen (klappade, pussade och var allmänt omhuldande). Får se om det kommer upp igen..
    Tack för all uppmuntran! Skönt och få känna att man inte tänker helt fel..

Åter en gång frågar jag mig: vad skulle man göra utan er??

• Liten med Mindre

Pirr - jag skulle vara bra mycket ensammare och ha mycket tråkigare på jobbet.

Hoppas att ni reder ut frågan vid lämpligt tillfälle. Kanske kan du smyga in några förslag på roliga saker ni kunde göra tillsammans under en semestervecka istället?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag