• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Godmorgon!

Hoppas att din make kommit lite till sans nu Pirr! Om ni har chansen att få en "sista" semestervecka på tu man hand, så tycker jag han är mysko som inte vill ta den. Och i v 33 kan man börja känna sig rätt så gravid, och i mitt fall betydde det att jag uppskattade att ha maken nära. (Förutom helgen när jag var förkyld, och han fick åka till Falun själv. Då var det rätt skönt att få fräsa ifred...)

Lappis - hoppas att du hittat någon mysig restaurang. God mat och vin kan göra underverk med i alla fall min sinnestämning. Framför allt om jag får lite tid att piffa upp mig innan, och inte behöver gå i jobbsunkiga kläder eller släpandes jobbväskor och så. Kanske en fördrink på trevlig lokal innan...

*drömmer*

• Tinga

Lappis - tycker att ni gör helt rätt som bokar in en favoritaktivitet på lördag! Har något gått en emot ska man absolut unna sig den tröst som funkar bäst för en. Ska du gå till jobbet som vanligt idag? Skickar en stor kram till dig igen, tjejen; tycker att du verkar hantera det här så otroligt bra.

• Lapinette

Är på jobbet och har faktiskt redan skrattat! Det känns mycket bättre idag.

Liten - restaurangbesöket är planerat till på lördag så att det blir exakt så där som du säger, man får tid att göra sig lite extra fin. Allt för ofta sen vi flyttade in till stan halkar vi in på något ställe direkt efter träning och det är trevligt men inte direkt samma sak.

Sweet - ska kolla vad som hände med mitt mail.

• Liten med Mindre
    *nyfiken* Vad blir det för krog Lappis?
  • Lapinette

Liten - har inte alls bestämt oss. Maken satt igår och tittade på Mathias Dahlgren och GQ men jag vet inte om vi måste ta de bästa och dyraste restaurangerna i stan. Dessutom lär det nog vara svårt att få bord.

• fru AM

Lappis: Jag tänkte just tipsa om just de två restaurangerna ...!
    Annars - har ni varit på Hälsingborg?

• fru AM

Bistro Noveau på hörnet Brahegatan/Östermalmsgatan ska också vara bra har jag hört.

• viktualia

*vinkar till Omsan*

Lapinette: Själv är jag mest nyfiken på skybaren i Skatteskrapan..

• Lapinette

Vickan - jag läste om den härom veckan. Kommer inte ihåg om de hade mat också. Fast generellt sett ska man låta nya restauranger få arbeta in sig lite innan man går dit.

Ska kolla upp dina förslag AM. Vill nog hålla mig hyfsat centralt då det skulle vara trevligt med ett glas i någon bar efteråt.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag