• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

BS - jag kan bara instämma i Mrs B:s erbjudande om en träff i Skåne, om du kommer hit. Ni kanske ska passa på några dagar till sommaren, om ni ändå ska till Öland då. Iris kommer ju att vara över ett år då, så då borde det väl gå ganska bra att göra lite utflykter.

Mrs B - jösses, vilken svärfar du har! Jag kan bara instämma i Sweets kommentar att jag som dotter hade blivit vansinnig om min pappa bara velat bjuda sina söner på en resa! Shit, alltså! Om det nu är en begränsad summa pengar han kan bidra med kunde ju varje familj få ett bidrag av en viss storlek, och betala resten själva. Och jag får nog säga att jag hade blivit besviken på min man också, om han inte hade tyckt att det var konstigt.

Min mans pappa fyller 60 i februari nästa år, och då bjuder han och min svärmor tre söner och så mig som respektive på en långhelg i Madrid, där vi ska se en spansk ligamatch. Helschysst, tycker jag.

• penne2

Sweetstreet,

Man far inte ens göra en ELISA. Helt galet, men sa är reglerna (vilket gör att manga kanske inte berättar direkt när de blir gravida). Jag tror att de vill ha sa bestämda regler för att de inte ska kunna bli stämda. Och det är ju skillnad mellan olika lab, hur farliga grejer man sysslar med. Jag haller pa en del med bakterier och virus som man vet är farliga för foster (även om jag inte märker att jag blir infekterad) och som sprids genom aerosoler, och da vore det ju dumt att labba med dem. Men skulle jag nu bli gravid nan gang (hoppas) sa far mina labass dra ett tyngre lass... och jag har mycket datorarbete ända. Vilken inriktning har du pa din forskning? Gör du post-doc i USA?

MrsB, ok om man vill träffa sina barn utan respektive nan gang, men tva veckor är väl lite mycket. Och utan dottern. Hmm.

Well, dags att labba!

• Tinga

Muggles - vilka sjusovare ni blivit!

Hu var det nu; du och Piggelin gjorde NUPP/KUB på Barnmorskegruppen i Göteborg, eller hur? Maken och jag hade först bestämt oss för att skippa NUPP, eftersom man inte kan göra det privat i Skåne, men så funderade jag lite till och kom fram till att man ju faktiskt kan åka till Göteborg över dagen för att göra det där. Nu har jag gjort en intresseanmälan, och då ska de återkomma per telefon inom en vecka. Hade varit ganska skönt att göra den här undersökningen, för då får vi svar innan vi åker på semester i slutet av januari, och med ett positivt besked lär semestern bli extra skön. Blir det negativt blir det ju klart desto värre, men det får lösa sig isåfall.

• Mrs  B

muggles, sweetstreet, Tinga
    Javisst är det konstigt med svärfar, men han ÄR KONSTIG och har väldigt knäppa idéer iblan och är väldigt egoistisk. Så det är egentligen inte förvånande att han säger en sån här sak, men det sårar mig.
    Tyvärr har maken och svärfar ett annorlunda sätt att se på saker och ting. Svärfar har varit alkoholist under makens uppväxt och blev inte nykter förrän maken gick på gymnasiet så deras förhållande nu är speciellt. Har mycket att ta igen, men gör det kanske inte alltid på rätt sätt. Men hela den familjen har knäppa idéer om saker och ting och en tendens att vara väldigt egoistiska. Kan tilläggas att sväfar VERKLIGEN har råd att bjuda oss alla........
    Men han tycker nog att det är viktigare med ensamtid med sönerna så slipper han höra komentarer från oss andra (för vi har synpunkter vi)
    Men det gör mig tyvärr ofta väldigt arg, besviken och ledsen....
    Svärfar och systern har inte pratat med varnadra på flera år, det har skurit sig helt. Men de har faktiskt uppfört sig ok på både sonens barndop och på vårt bröllop, men då befann de sig på var sin sida av rummen hela tiden......
    Min konstiga svärmor tål inte heller sväfar.......

Vilken släkt man har gift in sig i alltså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liten med Mindre

Tinga - vår barnmorska var rätt "påstridig", att om vi beslutade oss för NUPP/KUB, skulle vi ha noggrant funderat igenom hur vi skulle handla beroende på utfallet - så att vi inte gick dit och hoppades på det bästa utan att ha tänkt närmre på saken.

Tror att det är en bra grej, att ha bestämt sig för att gå vidare med fostervattensprov eller ej, innan man får ev tveksamma resultat. Och vad man tänkt göra om fv-provet visar på kromosomavvikelser.

Penne - jag skulle ju trott att det var USA som var de restriktiva i det här sammanhanget, men tydligen inte. Där regerar väl arbetsgivaren.

• Lapinette

Mrs B - tur att din make är normal! Tyvärr så kommer ju familjerna med i något slags paket men sen är det ju upp till er hur nära inpå ni vill ha dem. Själv har jag makens familj på avstånd fast å andra sidan pratar han oftare med sin mamma än vad jag gör med min. Och jag ska väl tillägga att jag har tur, hans familj är jättegullig och vettig.

• Tinga

Liten - vi har redan bestämt hur vi ska göra vid ett eventuellt negativt resultat, men vad jag menade med att "det får lösa sig" var att det där med semestern får ordna sig ändå. Det kan ju bli lite besvärligt att hinna med fostervattensprov och vad man mer kan tänkas behöva göra före semestern, men det löser sig alltid på något sätt.

• Nattson

MrsB, Vi har också lite komplicerade familjeförhållande på båda sidor. Men där står verkligen jag och maken tillsammans om det skulle vara något. Han pratar inte så ofta med sina föräldrar medans jag pratar med min mamma nästan en gång om dagen!

Tinga,vi ska på inskrivning nästa vecka och då ska jag fråga om nupp/kubb test. Men jag ska prata med maken innan så att vi är eniga om hur vi vill göra beroende på resultatet!

Jag var hemma igår pga migrän och vilken pers det var. När man har så ont i huvudet och vet att det finns medicin att ta så att det ska gå över. Men jag har fått tydliga instruktioner från BM att jag inte får ta min medicin för att den kan ge fosterskador. Så det var bara att sova bort det helt enkelt.

• Nattson

Halllååååå försvann ni alla nu???

• viktualia

nääe jag är här!

och har kommit på mitt första symptom efter p-pillerslutet: Jag är hungrig HELA tiden, känns som veckan före mens konstant. Jättejobbigt! Särskilt som jag fortsätter banta! Men imorse konstaterade jag att jag snart knäckt mitt 21 kg, så det går fortfarande i rätt riktning, om än SKITSAKTA..

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag