• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Heeej Tjejer!

en snabb titt här innan jag måste dra!

Vickan vad gulligt du skrev i min blogg...!! jag blev rörd...

Lappis, tack! Jag fick mailet nu. Känns skönt att se att du mår bättre nu idag än igår. Och ikväll kommer väl maken hem?!?!?! kraaaaam iallafall till dig gumman!

Pirr, härligt att det verkar löst sig med semestern. jag tycker som de andra att det handlar inte om att toppa något, utan om att hitta just ER grej!! Det är ju inte var dag man kan åka iväg och ha det mysigt tillsammans. Och dessutom så är det nog som Liten säger med stor sannolikhet den sista gången på ett bra tag som det är bara ni två och ingen bebis...! Så passa på och njut!

Penne,
    välkommen in i tråden! Kul att du vill hänga med oss här!

AM,
    Lycka till på Astrid idag!!! Detkommer gå bra! Du kanske kan hitta på någon bra saga för Livia om vad lådan är och hur den hamnade på henne???? Något hon verkar gilla?? Så att hon tycker den är spännande istället för ivägen??
    Hur länge ska hon ha den? 24 timmar eller längre??

Oj nu måste jag dra vidare.

Kram!

• Lapinette

Sweet - mår definitivt bättre nu, efter ett par glas vin ! (låter nog som värsta alkot) Vi har haft vin och chokladlotteri inklusive lunch här på jobbet. Chefen köper då alltid lite vin också så jag som har varit utan i någon månad känner mig helt snurrig efter 2 glas.

• penne2

Hej igen,

Sweet, jobbar inte du pa lab (tror jag att jag läst)? Det gör jag med (forskar inom medicin). Det jobbiga om man skulle bli gravid nan gang är att man inte far labba alls da (inte splitta celler, göra PCR osv), enligt lagen i det land jag bor. Sa man maste meddela chefen direkt när man plussat. Känns sadär. Har du samma regler?

• Tinga

Hej Penne! Välkommen hit! Får väl säga som Lillbabs sade i sitt dating-program för många år sen "Hej nummer 3! Vad heter du och var kommer du ifrån?"! Du behöver självklart inte svara på exakt de frågorna, men det vore kul att veta lite mer om dig. Jag vet inte hur länge du varit en "tråd-wannabie" , så det är svårt att veta hur mycket om oss du har koll på.

• Lapinette

Lite nyfiken, penne, vilket land bor du i? Sweet labbar i USA sen tror jag att Storasyster också labbar (eller har jag fel) fast i Sverige och förut var hon ibland i Japan.

• penne2

Hej,

Jag bor i Wien, Österrike och flyttade hit med min man (ocksa svensk) efter att jag disputerat i Sverige för nagra ar sen. Trivs bra här, det är ju dessutom nära skidakning (men pa sommaren far man ju panik när det är sa langt ifran havet...).

Jag har inte varit trad-wannabe sa länge ;) , har tittat in nan gang da och da (har inte varit nan BT addict direkt). Sa jag har inte sa bra koll pa nan i traden maste jag säga. Men det kommer nog!

• Lapinette

Ahhh...min make bodde också i Österrike under ett år av vårt förhållande men i den "vänstra hörnan" nära Zürich.

• junilejon

Lappis livet och våra öden kan verkligen vara orättvisa,jag är och impad av dig för att du ta det så bra!!!
    Det är verkligen jätte trist,och vilken otroligt gullig man du har...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag