• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

BS - visst är min make snäll och otrolig omtänksam! Hade precis honom i telefon. Angående din släkting så har vi mailats vid idag och sa att jag fick ringa ikväll om jag ville prata av mig. Orkar inte prata/gråta mer så det blir att jobba ikapp och se på Greys.

Enligt systern på CvL så är chanserna lika stor vid en FET som vid en vanlig IVF. Ägget man får inplacerat är ju ett superägg som klarat frysen, upptining samt att det odlas i ytterligare någon dag innan det placeras in (tror jag!).

• Lapinette

BS - visst är min make snäll och otrolig omtänksam! Hade precis honom i telefon. Angående din släkting så har vi mailats vid idag och sa att jag fick ringa ikväll om jag ville prata av mig. Orkar inte prata/gråta mer så det blir att jobba ikapp och se på Greys.

Enligt systern på CvL sa är chanserna lika stor vid en FET som vid en vanlig IVF. Ägget man får inplacerat är ju ett superägg som klarat frysen, upptining samt att det odlas i ytterligare någon dag innan det placeras in (tror jag!).

• Lapinette

Som ni märker har jag inget tålamod! Det blev två inlägg.

• Mrs  B

BrudSommar
    Nu har du fått ett meddelande på FB!!!!

• BrudSommar2006

Lapinette, det är lika bra att posta med jämna mellanrum om man har en del man vill skriva, man vet ju aldrig när BT ger upp och man blir av med allt!

Mrs B, så kul att det löste sig med lite hjälp från Vickan!

• BrudSommar2006

Tänkte säga att det ju är därför man vill vara snabb och trycka iväg meddelandet när man väl har skrivit. Går det inte iväg på en gång så tror man ju att det ska försvinna så man trycker igen för att vara säker.

• pirr!

Behöver råd..

är grymt ledsen på maken idag!
    Han kom hem och sa att eventuellt finns det en öppning för honom att åka med på en skidresa v 7.. Jag blev rätt ledsen direkt då det är första gången sedan vi gifte oss som jag kommer vara ledig under sportlovet och vi pratat lite löst om att åka iväg tillsammans inom sverige (där möjligheten till både längd och slalom finns). Jag kommer ju vara i typ v. 33 då.

Han verkade rätt oförstående över min reaktion och kanske överreagerade jag .. vet inte! Känner mig ialla fall ledsen och besviken.

• MadCow

Tack för er återkoppling på min fråga om vindrickande eller ej. I början var jag så himla hoppfull och naiv och avhöll mig duktigt. Sen kände jag mig så snopen och faktiskt lite dum som hade gjort så stor affär försöka-få-barn - grejen att jag slutat dricka vin och inte äta råbiff och allt vad det var.

Näe, nu tänker jag göra precis som vanligt, boka resor, äta rått kött i mängder, dricka hinkvis med vin..

Hela sommaren och nu i höst har vi kört med stickor, jag tänkte att man får försöka öka sina chanser. Men det spelade ju ingen roll så nu ligger de och dammar i byrålådan. Jag tröttnade dessutom på att försöka få till "vuxenumgänge" vid de tidpunkterna i månaden.

Uppe på alltihop trivs jag inte på jobbet och min mamma säger att stress kan inverka väldigt menligt på fertiliteten. Ah, jag kanske ska säga upp mig och bara gå hemma och koncentrera mig på att bli på smällen? Jo, då skulle man ju inte bli tokig eller??...

Stackars dig Lapinette. Nån gång blir det din tur. Det måste det bli.

• Lapinette

MadCow - har inte hälsat dig välkommen in här så jag gör det nu. Tycker att det låter förnuftigt, att dricka vin, åka på resor och leva livet under tiden som ni försöker få barn. Som du nog märkt tillhör jag en av de som varit här längst och inte fått till det än dvs 1,5 år.

pirr - jag förstår dig precis! Skulle jag och maken ha pratat lite löst om att göra något och så skulle han sticka iväg just den veckan skulle jag bli tokig! Ska väl erkänna...vi gör inget utan varandra, lite trist kanske men har man haft många år på distans så är varje semesterdag tillsammans så mycket värd.

• viktualia

Pirr - jag tycker inte att du överreagerade! Jag hade blivit jättebesviken om maken haade velat dra utan mig i ett sånt läge! Fortsätt prata med honom, så lugnt som möjligt och så får vi hoppas att han kommer på bättre tankar!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag