• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

Mrs B - antar att du skrev nåt fel där nånstans... för 7 gram är ju inte mycket att heja på... hoppas att det var 7 kilo - eller?

• Mrs  B

Viktualia

Nej, det blev faktiskt inte fel. Men jag blev så glad för det eftersom jag har gått ner i vikt den senaste månaden pga av min mage och det uppskattades inte av BM. Nu kunde man glädjas LITE i alla fall, men undrar om det försvunnit nu när jag varit dålig igen i natt??????

• Lapinette

Funderade på att gå hem och jobba efter lunch men efter lite messande med maken så vart han tvungen att säga åt mig att stanna kvar...vilket betyder att jag kommer att få blomsterbud . Han är så söt!

• Mrs  B

Lappis

Gullig man!!!!

Så brukar min också göra när det har varit något roligt/tråkigt då man behöver muntras upp.

• Frejis

Lapinette - massor med kramar till dig! F*n alltså, att det inte har fungerat. Så dumt och orättvist

Jag tänkte en tanke som kan uppfattas ot i det här sammanhanget, men jag tänker högt i alla fall : kan det inte vara värt att gå tillbaka några steg och kolla det här sekretprovet som ni gjorde på fel dag i alla fall? Det skulle kanske vara skönt att veta. Jag menar nog (svårt att förklara det här även för mig själv ) att ni förmodligen fortfarande kan få barn naturlig väg även om ivf inte fungerar.

Hur motiverar CvL att ni ska göra ivf först och inte prova med en fet?

Sorry för mitt ifrågasättande, men det är nog alla erfarenheter av vården som spökar

• fru AM

Åh vilken fin man du har Lappis! Du förtjänar honom!

• viktualia

MrsB - men 7 grams viktförändring är ju långtifrån statistisk säkerställdhet?!?! Det ligger ju inom felmarginalen, verkligen. Själv brukar jag inte räkna ens hekton eftersom 1 hekto motsvarar 1 dl vätska tex... Och väger man sig med kläder på är det ju ännu större felmarginal... fast det du förstås kan glädjas åt är att du inte gått ner mer... jaja... svårt det där.

Min viktminskning bygger på den enkla men trista metoden: Ät rätt och mindre. Jag äter hellre allsidigt och rätt, än håller mig till någon diet såsom GI. Och för mig är det hemskt käckt att använda Viktklubb på nätet som stort stöd.

MrsB igen - coolt att du hittat mig på FB!

• Liten med Mindre

Instämmer - vilken gullig man Lappis! Guld värt.

I övrigt - Mindre har hicka (gissar jag), och eftersom huvudet är nedåt så känns det som att hela musen guppar. Mysko...

Kanske tålde inte bebisen de två dubblenougaten jag suktat efter i flera dagar. *rodnar*

• Tinga

Liten - så länge Mindre inte lider av fyllehicka får du väl vara nöjd!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag