• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Zozo

Lapinette: Skyways har sedan i höst börjat flyga Stockholm-Luxemburg. inte för att jag vet hur de âr, men det kan ju vara bra att veta, även om det inte är saaa fasligt med bussen fran Frankfurt Hahn..

• Tinga

Lappis - åh, vad jag hoppas att det här går vägen, trots de bruna prickarna! Fortsätter att hålla tummarna, men det är inte lätt att veta vad man ska tro. Kram!

Telis - ja, just det; det var nog Snartis som mådde illa av apelsiner. Fast jag åt en igår utan problem, så lite konstigt är det.

• Lapinette

Zozo - när vi har åkt så har datumen inte stämt med Skyways och när jag tittade när vi skulle boka över jul så verkade de inte åka alls från mitten av december. Konstigt?

• Lapinette

Apropå blodet - jag kniiiper just nu!

• Nattson

Tinga, min mamma mådde illa med mig och min bror. Hon spydde osv. Jag har varit nära några ggr men lyckats att inte spy. För henne så släppte det efter de tre första månaderna. Hoppas att det inte blir värre Tinga!

• Nattson

Lappis, tummarna hålls fortfarande och kram!

• nennesjuttioåtta

fast är det ärftligt? Min kompis mår prima fast hennes tvillingsyster mår pyton och gjorde det med förra barnet också. Hur kan det skilja så, iofs är de inte enäggstvillingar men ändå. Jag hoppas ju att de tär ärftligt för min mamma och syster har mått tokbra med relativt lätta förlossningar...

• Zozo

Mamma spydde konstant i 9 manader sa jag hoppas VERKLIGEN inte det är ärftligt!!

• Nattson

Zozo, fy fasiken! Då hoppas jag att det inte är ärftligt om mammam mått dåligt. ärftligt får det gärna vara i tex Nennes fall

• fru AM

Vad som oroar mig är att mina två förlossningar varit i princip identiska - snabba men behövts avslutas med sugklocka. Skulle vi få ett till barn funderar jag på om det inte är bäst med snitt. Jag kan uppenbarligen inte få ut ungarna hela vägen så varför riskera något?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag