• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Zozo - tack för tipset! Ska kolla vad dem har. Har också tyckt att maken ska beställa och sen be om leverans hem till svärmor men han är inte lika planeringsbenägen (göra saker i tid) som mig.

Svärmor bor faktiskt väldigt nära dig, typ 20 minuter från Luxembourg och 5 minuter från gränsen i en superliten håla som heter Volmerange les mines.

• Tinga

Nenne - japp, vecka 6 är det som gäller (typ 5+2 eller något sådant).

• Zozo

Nä, vad kul Lapinette! Är det dit ni ska?? Fast det kanske inte är sa kul egentligen.. regionen är väl inte sadär mysig pa den sidan?? Hur tar ni er dit? Jag menar flyger man till Paris eller till Luxemburg då?

• nennesjuttioåtta
    Tinga skrev 2007-11-27 15:16:30 följande:
    Nenne - japp, vecka 6 är det som gäller (typ 5+2 eller något sådant).
    shit pommes frites!
  • Lapinette

Zozo - förut fanns Luxair till Stockholm men den linjen är nedlagd sen ett par år så vi åker faktiskt Ryanair till Frankfurt och sen buss till Luxembourg.

• Lapinette

Regionen är helt ok samt att när vi är där är det bara familjeluncher varje dag så vi hinner ändå inte se något.

• Lapinette

Jaha...*suckar uppgivet*, nu såg jag blod igen! Vi får se om det blir som igår, pyttelite och sen försvinner det ett dygn??!! Eller om helvetet brakar loss ordentligt ikväll. Funderade på att ringa CvL för att höra vad de säger men de stängde telefontiden 15:30. Typiskt!

• Tinga

Usch, jag mår illa nu, men hoppas att det beror på att jag ätit för mycket. Jag blev proppmätt på lunchen och sen drog jag ändå i mig en apelsin vid 15-tiden. Det var den där apelsinen som ställde till det, för innan jag åt den var jag bara mätt, inte illamående.

Jag pratade med mamma i helgen, och hon sade att hon mått illa under sina tre graviditeter, men aldrig spytt. Det där hur man mår är väl till viss del ärftligt, har jag fått för mig. Eller?

• Telemarkgrrl

Lappis, förstår verkligen om det känns läskigt och oroligt och uppgivet att se blod men eftersom du inte har sett det förut, när du inte har varit gravid, så kanske det snarare tyder på att något är annorlunda mot tidigare månader så då kan det ju vara lite positivt!? Tummar och kram!

Tinga, jag har för mig att Mindre (eller om det var Snartis?) mådde illa av apelsiner i början?!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2007-11-27 15:58:03 följande:
    Jaha...*suckar uppgivet*, nu såg jag blod igen! Vi får se om det blir som igår, pyttelite och sen försvinner det ett dygn??!! Eller om helvetet brakar loss ordentligt ikväll. Funderade på att ringa CvL för att höra vad de säger men de stängde telefontiden 15:30. Typiskt!
    NEEEEJ! *waa ta ta ta - hoppspark* Du ser fel! Det SKA funka!!!!
Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag