• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Lappis! Viftar och hoppar så att ni ser mig, jag var lite snurrig ibörjan och är det fortfarande, fast mest när jag är hungrig.

Som jag sa i mitt förra inlägg jag tänker på dig Lappis och håller tummarna för att allt ska vara bra! En bekant till mig hade 3helt "vanliga" mensblödningar de tre första månaderna, så hon fattade inte att hon var gravid förrän byxorna inte passade längre. Så det är så olika från person till person! Kramar till dig!

• fru AM

Lappis: Okej det är så man räknar, med äggplock osv. Jag trodde av någon anledning att man räknade till någon extra vecka för att ägget skulle hinna fästa (fast varför det egentligen - på graviditeter utan ivf så räknar man ju från ÄL (=äggplock för er)).

Bruna prickar finns inte! Målbild! TUMMARNA! Kram!

• fru AM

Förresten: skulle ju skriva att jag var jätteyr under en av mina graviditeter - precis i början innan jag visste att jag var med barn. Så det är ett symptom!

Med att säga "bruna pricka finns inte" menar jag att jag tycker att vi försöker tänka bort dem. Eller tolka dem positivt!

• nennesjuttioåtta

hoohooo?!?

*roundkickar på röda kärringar*

Äntligen har jag kommit igång med julklappshandlingen, ligger långt efter mitt vanliga jag (hatar att trängas och inse att det man hade tänkt köpa är slut så att alla får pocketböcker) men jag är på gång, på gång, PÅ GÅNG!

Lappis
    OOh håller tummarna att det bara var en systemcheck!

Frejis
    Har du sett något mer? Gör det bara ont så kanske, kanske... *vägrar släppa taget om tummarna*

• viktualia

ååååå jag fick just ett MMS från Omsan med bild på dottern! SÅÅÅÅÅååååå liten och söt!

• Lapinette

nenne - låter härligt med julklappsinköp. Själva har vi inte ens kommit så långt att vi frågat om önskelistor! Pust, blir trött bara jag tänker på det. I år ska vi fira i Frankrike vilket innebär mååååånga julklappar...och de ska helst inte vara tunga och ej skrymmande då de ska ned i resväskan.

• nennesjuttioåtta

Äh, jag köper sånt som jag tycker folk behöver. Enligt mig själv ger jag bort väldigt bra saker fast får mindre genomtänkta tillbaka, men det stärker bara mitt ego ännu mer (värre)...

• Tinga

Maken och jag har hittills bara gjort ett julklappsinköp, men vi har iallafall skrivit egna väldigt långa önskelistor! Litar inte riktigt på svärmor, så det är bra att ha många tips. Fast ifjol träffade hon mitt i prick för då fick jag en årsprenumeration på Vagabond.

• Telemarkgrrl

Nenne, precis så där är det för mig också! Jag hittar ju dom perfekta julklapparna till andra, varför får jag bara såna där grytvantar, hantlar och snorfärgade strumpor tillbaka?

• nennesjuttioåtta

hmmm. svårt med fraktfrågan i en julklapp...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag