• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta
    Tinga skrev 2007-11-27 14:22:08 följande:
    Är det förresten någon här som vet om det är några problem med att basta när man är gravid? Jag ska på en tjejträff på fredag (där jag tänkte vara hemlig med mitt "tillstånd") och den ska inledas med bastubadning.
    har hört att man ska undvika att bli för varm, men några minuter måste väl gå bra? Säg att du brukar svimma...
  • Nattson

ha ha snorfärgade strumpor Telis! Pappa sa att han skulle göra det lätt för sig och köpa morgonrockar till oss tjejer. Jag och mamma sa i mun på varandra NEJ vi har redan så många. Han har köpt morgonrockar tre jular i rad ha ha ha

• nennesjuttioåtta
    Telemarkgrrl skrev 2007-11-27 14:21:19 följande:
    Sorry, jag var lite långsökt där och tänkte på det där med att bli gravid lagom till jul.
    haha, jag misstänkte det, fast det var liiite långsökt. Faktiskt. Hhehehe!
  • Nattson

Tinga jag hoppade över att basta förra helgen, det kändes inte bra. Jag är inte en jätte fan av att basta heller så jag hoppade det. Men jag vet inte om det är några problem.

• Liten med Mindre

Tinga - känns det skönt så sitt ett tag. Men du behöver ju inte vara den som sitter längst. Drick mycket, och ockupera om möjligt nedersta laven. Det går alltid att hitta på en ursäkt för att sitta där, som är mer bekväm än varför du inte bastar alls. (Typ spring in och ut med inpackningar/balsam, ansiktsklet, hämta dricka, gå på toa ).

Just det där att inte bli för varm är nog rätt.

• Tinga

Jag googlade också lite på det här med bastudbad, och enligt Vickans länk finns det motstridiga uppgifter om huruvida det är farligt eller ej, medan de andra länkar jag hittade säger att det är ofarligt. Tror att jag följer Litens råd och bastar en liten stund, med många duschar för att kyla av emellan. Brukar inte sitta så länge i vilket fall.

• Lapinette

Zozo - eller göra som maken, be mamma köpa julklapparna eller köpa dem sista dagen på plats i Frankrike.

Kan ni komma med förslag på något till oss (maken och mig) som är enkelt att ta i resväskan. Vi får alltid så idiotiska saker från hans familj typ whiskeyflaska...sen har vi ett lager vin som ligger hos svärmor och för oss är valet enkelt, en flaska skumpa eller vin mot en flaska whiskey. Svärmor fick behålla whiskeyn.

• Zozo

Usch lapinette, för att shoppa sista dagarna innan julen.. fast det beror kanske pa var ni haller hus.. I Paris var det totalkaos..

Hmmm.. beroende pa var de bor sa kan www.weekendesk.fr ha trevliga presentkort. Vi har köpt det till ex bröllopspresenter till makens moster och sant. det finns en hel del olika som man dessutom kan använda pa olika ställen i landet.

• nennesjuttioåtta

är du i vecka 6 redan, Tinga eller vad blird et?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag