• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Så tillbaks till galleriet.

Nenne din tok!!!!

SKOJ att få se dig också!!!!
    Fast jag tror jag sett dig på ngn bröllopsbild tidigare, men den var aldrig i galleriet. Hm, minns inte men länkade du till den själv då???
    Iallafall var det kul att se dig där nu!
    Hur går det med huset förresten??? har ni varit och kollat det nu?

• sweetstreet

Vickan
    det ska du absolut vara!!!!!!

• sweetstreet

Förresten,
    tillbaks till mitt gynbesök. Jag tog ju upp detta med att jag börjat må illa också. Men han rekommenderade inte några piller alls. Han sa att det inte fanns några på marknaden som hjälper mot just graviditetsillamående! Inga som han ville rekommendera att ta om mna var gravid iallafall!
    Än så länge så går det ju okej. Men om det blir värre så är jag fasiken rökt!
    Jag hoppas verkligen inte att det komme sluta med att jag sitter o kräks på tunnelbanan! Det är min stora fasa inför detta med illamående!!!!!

Men som sagt, om det blir värre får jag väl ta upp det igen ändå... Ä så länge är det fullt kontrollerbart så jag ville inte "tjafsa" om detta nu.
    Undrar ifall läkare här i USA är superrestriktiva mot detta???? Eftersom i där hemma ju fått tips på vad ni kan ta mot ert illamående? Kanske är de rädda för att de ska bli stämda om de rekommenderar något och det sedan råkar hända något med fostret/barnet??? Även omd et inte beror på pillren? Så länge de inte rekommenderat något har de ryggen fri???

Jaja, han rekommenderade bara det vanliga klassiska. Inte stark mat. Och äta fler gånger under dagen, men mindre portioner.

• start september

Sicken tur att jag kollade in och såg dina inlägg Sweet

Vad skönt att det ser bra ut! Du har absolut inte rapporteringsplikt till oss varje vaken minut...

Jag har ju gjort massor med VUL och UL - det ska inte vara farligt. Jag fick en broschyr på inskrivningen från den statliga myndighet som övervakar metoder inom sjukvården och de sade att de trots en stor utredningen inte kunnat påvisa något skadligt. Det enda de inte kunde utesluta (vad det nu innebär) var om det var vanligare med vänsterhänthet bland barn som genomgått många VUL/UL. Jag känner mig rätt säker när jag hör det. Maken garvade rätt bra åt den där skrivningen om vänsterhäntheten - man undrar hur de kan komma fram till ett sådant uttalande??

Och pinsamma människor - BLÄ! Min kollega outade mig för en kund idag - så himla onödigt bara. Kunder kan hållas ovetande ett tag till och kan få tro att jag "bara" är tjock. Nu blev det snack om vem som ska projektleda när jag är ledig och hit och dit - det är ju för fn långt kvar!!

Gonatt!

• sweetstreet

Frejis! kul att se dina inlägg i tråden också!!!
    Alltid bra att höra att från dig. Men det låter inte skoj om tanten är på gång....
    Kram!

Nu har jag babblat på så mycket att jag tror jag ska sluta.
    Och självklart avslutar jag med ett:

Heja Lappis!!!!!!
    Mina tummar är fortfarande fullt aktiva i "hållningsställningen"!!

• sweetstreet

Å Heeej September!!!!
    Såg ditt inlägg nu!
    Fan vad surt att din kollega sa ngt till kunde! Ja, jag tycker verkligen att fler borde ha mer sunt förnuft och fatta att vissa saker MÅSTE man INTE prata om!!!!!!!

Hehe! Har förresten själv hört det där om just vänsterhänthet och många UL/VUL!!!!
    Undrar också hur de har kopplat detta. Men de måste ju gjort någon form av statistik...?

Sov gott nu!

• sweetstreet

Så Muggles!!!
    Nu har jag mailat dig två bilder på Lipton som du kan lägga in i galleriet!
    Jag mailade dig på din jobbadress. Hoppas du kan kolla den? Annars får du hojta till så får jag maila till annan adress.

Godnatt!!!!

• Frejis

God morgon!
    Nu har jag äntligen sett alla nya bilder som ni har lagt in.

Muggles, goa Moa är så söt. Hur har det fungerat med ryggontet och bebisen?

Piggelin - din lilla tjej ser ut som en liten modell, poserar redan så här tidigt Du ser väldigt lycklig och harmonisk ut på bild nr 2.

Vickan - kollade på bilden före och bilden efter, du ser ut som två olika personer (nästan). Det är först då som jag verkligen förstod hur mycket du har gått ner. Superduktigt!

Sweet - det är ju jättebra att ni skaffade lillkatten just nu. Säkert "skönare" att må illa när man kan mysa med en liten katt än utan. Väntar på bilderna
    Gör din gyn så många UL för att det lilla livet har blivit till genom insemination eller är det standard i USA? Jag tycker att det är bra.

Tanten är definitivt här, ond fast inte så blodig. Jag hade kunnat feltolka henne om det inte gjorde "mensont" i magen och det lite kraftigare än annars. Hm, är det så bra att ha ett plus att referera till, det ger ju ytterligare möjligheter till konstiga tolkningar Anyway, nu har jag avbrutit plussyran någon måste ju stå för det, men det innebär att jag kan göra dag 3 provet på fredag. Ett steg närmare vetskapen vad vi ska göra åt våra "inga-barn-problem".

*undrar tyst varför jag har börjat använda mig av citationstecken, det var någonting nytt *

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag