• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Zozo

Telis: Jag har en sort som här heter Spasfon eller Spasphon och är receptfri i Frankrike. Nu vet jag inte om den finns eller är receptbelagd i Sverige men det är en av de fa som tar mensvärken pa mig. Den löser liksom den där krampiga vârken. (Vet ej om den kan försvara att man blir gravid dock)
    Min värk har, peppar, peppar, blivit bättre.. sa jag klarar mig oftast utan medicinering numera.

• Lapinette

Jag har fått piller utskrivna av min (vår Telis) gynekolog men dem ska man tyvärr försöka undvika om man försöker få barn. Fast jag har tagit en första mensdagen för annars överlever inte jag.

• viktualia

Vilket eländes bök! Att jag å ena sidan riskerar att få tillbaka vidrigare mensvärk när jag slutat med pillren och att jag å andra sidan inte borde äta annat än värktabletter utan större verkan... gaaaa blir så TRÖTT!

Hur som, efter Telestubbens insiktsfulla påpekande har jag hittat en kvinnlig gynekolog med privatpraktik i jobbstaden. Bra att ha koll på! Och kanske läge att kolla om jag kan gå dit för tex ovanstående elände. Ska bara invänta min första p-pillerfria mens först - och som alla i den här tråden vet så kan ju det ta evigheter... även om jag tror att den dyker upp runt 3:e advent.

• Liten med Mindre

Trevlig kväll i pillerdiskussionen! Tur att du hittade en privatgyn som kan funka som alternativ Vickan.

Nu smyger jag iväg på fotvård. *myser*

• viktualia

Omsan har fått en dotter!!!!!!!!!!!!! 47 cm, 3095 gr, allt gick bra. dottern var lite medtagen i början, men nu mår alla bra och Omsan ammar för fullt!!!

*så overkligt och så häftigt*

• Nattson

Härligt!! Grattis Omsan, skönt att allt gick bra!

• Zozo

WOW!!!!!!!!!!!!!!!! Sa hâftigt!!!!!!!!!! Grattis OMSAn!!!

• Tinga

Vickan - min mensvärk har blivit mycket lindrigare efter pillerstopp jämfört med hur den var förut, så det måste ju inte nödvändigtvis bli lika illa som förut!

• viktualia

Tinga - intressant! Själv hade jag VIDRIG mensvärk innan pillren. I början av pillerätandet var mensvärken borta för att successivt komma tillbaka. Nu när jag hade min sista (??) pillermens var jag nästa tillbaka till så ont som jag hade innan pillren. Och det är därför jag är grymt nyfiken på hur det blir utan piller!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag