• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Zozo

Gratulerar Tinga!!!!! Härligt, härligt..

Äh Telis, vi satsar pa finaste julklappen istället!!!

• Syster Vilma

God morgon! Och tack för ert stöd. Allt känns mycket lättare efter en skön natts sömn. Pratade mycket med maken om mina känslor kring detta och han är så bra! Kan liksom lugna mig samtidigt som han plockar fram det där mysiga i att vi vill bli föräldrar tillsammans. Jag visste väl att jag gifte mig med honom av ett bra skäl ...
    Nu när den vackra förmiddags solen lyser in i mitt sovrum och jag sitter här med en kopp kaffe, känns allt mycket roligare. Jag är nog sån, krisar loss med jämna mellanrum och det lättar liksom på trycket.

Härlig måndag på er alla!

• Zozo

Syster Vilma: Vi har precis "börjat". Jag plockade ut spiralen för tre veckor sedan och efter tva veckor kom första mensen. Men nu testar vi pa att fixa till en fin julklapp istället, och blir det inte det far det väl bli en AllaHjärtansgava, eller en Paskhare, eller..
    Ta det LUGNT! Jag försöker att inte krisa fôrrän om nagra manader, FAST jag har syster och mamma som blir gravid om de kommer för nära ett par kalsonger..

• Lapinette

Skönt Vilma att det känns bättre idag!

Min mamma brukar alltid råda till en god natts sömn när man mår skit. Det känns oftast bättre dagen efter. Själv vaknade jag flera gånger i natt. Först drömde jag att jag tappade alla mina tänder. Ni kan ju gissa hur jag såg ut och jag kunde knappt pratat. Sen så skulle maken gå upp och sen kom han in för att säga hejdå. Så 3 ggr vaknade jag och varje gång hade jag svårt att somna om pga den där "oron" som maler i min kropp just nu.

• Syster Vilma

Zozo, vad spännande! Hoppas att det blir en julklapp då! Kanske får vi båda låta blir nubben i jul! Vi har ju som sagt också precis kommit igång med försöken. Men min mens väntade nästan 5 månader på att komma tillbaka. Du skulle sett mitt ansiktsuttryck när den äntligen kom!

Lapinette, usch jag förstår verkligen! Jag tycker att ovisshet är ett hemskt tillstånd. Jag håller mina tummar jättejättehårt för er skull.
    Ja, för mig är sömn alltid det som funkar bäst när jag mår dåligt. Ju tröttare jag blir på kvällen desto mer av en dramaqueen. Särskilt med hormonella svängningar i systemet.

• Zozo

SysterV: Ja nubben är jag gärna utan, värre är det med champagnen till nyar Min mens kom tillbaka meddetsamma.. men jag skulle gärna slippa den

• Snartis

Hola chicas,

Kommer ni ihåg mig?? Det var eviiigheter sen jag var inne och skrev men smygläser då och då när sonen sover. Måste hänga med lite vad som händer här

Det har hänt så mkt plussitivt i tråden, så himla roligt med alla pluss!!! Det verkar vara nästa plussvåg som kommer nu, nästan precis 1år efter mig, Cicci, Muggles, Frullan mm

Sweet gumman, blev så himla glad över ditt pluss! Det var du verkligen värd :D
    Lappis, håller verkligen alla tummar och tår för dig nu.

Med oss är det bara bra, Oliver växer så det knakar. Kommer bli en lång kille hahahh 63,5cm redan och bara 3 mån gammal.
    Han är en riktigt snäll kille som sover bra på nätterna
    Just nu är han inne i en period när han sover 7 tim i sträck och jag klagar då inte hahahha

Igår släpade jag upp alla julsakerna från källaren och pyntade hemma, så himla mysigt med julen. Har även köpt en ursöt tomtedräkt som Oliver ska få ha på julafton.

Oj nu är det en kille som vaknar

Ha det så jättebra allihopa

Kram kram

• Liten med Mindre

Hejsan snartis! Kul att du kikar in och smygläser o skriver emellanåt.

Lång kille minsann - är det pappsen han brås på då eller? För du är väl inte jättelång?

• Liten med Mindre

Oj, nu är det en lunchmage som vaknar - måste rusa!

• nennesjuttioåtta

hej alla!
    Låter som att ni hade en kul brunch!

Här snöar det som bara den! HÄRLIGT!!!

Hej Snartis! *vinkelivink* kul att höra från dig och få höra att allt är bra!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag