• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Nenne, skönt att höra att du kom hem ordentligt. Och tusen tack själv för besöket och för dom fina blommorna (tänk att du kom ihåg min favoritblomma! )! Det var otroligt kul att träffa dig, tänk att vi satt och babblade i sju timmar!! Både maken och jag tyckte att du var fantastiskt trevlig oavsett om du tittade på oss eller utsikten!

Tack alla ni som var med på brunchen också, det var så mysigt och gott och trevligt! Och Ciccis lille son var underbart söt till och med när han kräktes!

Stort lycka till till Oms, hoppas att det går bra imorgon, jag tänker på dig och håller tummarna!

• BrudSommar2006

Pirr, Annas profylax, www.profylaxgruppen.se har jag för mig, finns ju i Stockholm också, det var nog den bästa grej vi gjort tillsammans jag och maken i förberedande syfte, vi tyckte att det var en jättetrevlig och bra kurs, Muggles gick den väl i Göteborg och det är väl någon mer som gått den också, Liten här uppe har jag för mig? Boka in er på det!

Hunden har just dagens tredje skakanfall, vet inte hur länge vi orkar faktiskt men vi har gått upp på hög kortisondos igen nu så får vi väl se om det hjälper men jag tycker att det bara blir värre och värre, suck. Veterinären säger ju att han ska bli helt frisk så vi får väl tro honom men det här är jättejobbigt. Maken skulle köra sina föräldrar till tåget, de har just varit här på snabbvisit, och fick ta Iris med sig så att jag kan ta hand om hunden men hur ska jag klara honom själv hemma i veckan undrar jag.

• Lapinette

Hej Telis

Är du redan inne här och skriver. Ska väl erkänna att jag kikade in här direkt efter vår brunsch men sen vart jag tvungen att sortera CD-skivor med maken.

Jättetrevligt sällskap på brunschen idag!

• Telemarkgrrl

Hej Lappis! Ja, man måste ju kolla in här hela tiden nu, det händer ju så mycket i tråden!

BS, usch vad jobbigt med hunden! Nu borde väl den där medicinen börja funka snart? *kram*

• Nattson

TINGA!!!! wwwooohhhhooo GRATTIS!!! Vad kul!!

MrsB Skönt att du mår bättre och att du har fått sova!!

• start september

Man blir ju trådberoende när det händer så här mycket!

36 timmar utan tråden gav mig abstinens!

Men vi har haft vänner här över helgen och gått på stan hela dagen och ut och ätit fantastiskt god mat igår. Nu är jag helt slut dock!!

Magen börjar synas på mig! Nu är jag inte bara svullen - det är något där! Skumt.

Hur gick det på brunchen idag - var Moppy med eller är det något spännande på gång där? Ni verkar ha haft trevligt!

Mrs B, låter lovande att du klarade julbordet. Får du bara äta och sova kommer du säkert att känna dig mycket piggare.

BS, låter inte roligt alls med hunden. Hoppas det högre dosen hjälper. Vet man vad det beror på? Jag funderade på om det fanns ett samband mellan att han blev sämre nu när ni flyttat (kanske reagerar han på förändringen)? Och en rejäl förändring var det ju när Iris kom också!

• viktualia

Vickan skuttar in! Brunchen var jättemysig! Vilka goooa människor det finns här i tråden! *kram till er allihop*

• muggles

Pirr: jodå Annas profylax har både jag och Piggelin gått. Jag tror vi hade samma ledare (Victoria Hammar) och hon är bra! Jag kan verkligen rekommendera kursen, även bra som förberedelse för männen (de läser väl inte på lika mkt som vi gör).

Idag har jag köpt mig nya (dyra) Acne-jeans. Jag resignerade med att tappa mina extrakilon inom närmsta tiden och eftersom mina mammajeans nu börjar bli slitna på knäna så var det dags att plocka fram plånboken Maken och Moa var med som smakråd och Moa låg förnöjd och tittade sig runt i butiken (blivande kund?!).

Sedan fick jag ett ryck och gjorde pannkakor - det var evigheter sedan. I övrigt är det maken som lagar maten men pannkakor är min nisch Supertunna och stekta i smör så de blir frasiga - mmmmm.... (var det ngn som pratade vikt förut?! )

• FruCicci

Hejsan svejsan i favvo tråden

Tack för idag tjejer! Jätte trevligt!
    Junior hade det kanon med er, och vad roligt att du tyckte han var söt trots att han kräktes Telis! Ha ha, han är iaf en glad liten skit när han är utvilad och mätt.

Vi har handlat lådor till honom nu och sen var vi på babysim vid 17. Så nu är han jätte trött!

Härligt att magen syns Start Sep! Det är speciellt när den börjar puta. (även att det tog ett tag innan min syntes...)

Nu ska jag försöka få min lille son i säng!

KRAM

• muggles

Jag fick förresten tummen ur och sorterade ut de minsta kläderna (50/56). Hon kan fortfarande ha 56-bodies med nöd och näppe men de åkte ut iaf. Jag blev helt nostalgisk när jag såg de minsta kläderna - tänk att hon varit så liiiten.

Imorgon är det 3-mån vaccination. Tydligen kan de bli febriga och extra griniga efter det - det passar ju bra när resten av familjen också är krasslig

MrsB: det låter himla jobbigt att du är sjuk så mkt - särskilt när du har en liten son att ta hand om. Men vad bra att medicinen hjälper.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag