• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Telis: Skickar en blöt (sorry!) göteborgskram...

Tinga: bra att man kan lita på trådstammisarna att leverera symptomrapport!

• Telemarkgrrl

Tinga, tack förresten för komplimangen om att jag är söt (från galleriet). Håller inte riktigt med men det var snällt sagt!

Ingen fredagsgourmet här inte, jag är ensam hemma och har inte orkat laga mat utan bara ätit mackor och druckit te. Och ätit den där moussen som jag tröstköpte på Gateau på vägen hem.

Maken är på julfest och har roligt, och kommer väl komma hem lagom rund under fötterna, vara fnissig och lukta sprit sen framåt småtimmarna.

• Telemarkgrrl

Blöta kramar gills dom också!

• Tinga

Muggles - man ska hålla på traditioner!

• sweetstreet

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWW!!!!

Har inte haft tid att kolla tråden idag men ville läsa ikapp nu innan jag ska sova. och vad ser jag om inte TINGA HAR PLUSSAT!!!!!

HEEEEEELT Jädrans OOOOOOOOTROLIGT!!!!!!

Jeeeeeeehooooooooooooooooooooooo!

Jag blev så glad att jag ropade högt när jag såg det så att maken (som då var i sovrummet) undrade om jag "ville något". Haha! "Tinga har plussat!!!" skrek jag då till honom. Haha! han blev också glad!

Fatta Tinga,
    så när vi ses på tråddejten i Lund kommer alla vara gravida!!! Skitkul!!!!!

Å det är verkligen så himla skoj att vi får "följas" åt nu!
    Och det är helt galet vilken plussvåg det blev. Rena rama Plus-tsunamin nästan!!!!!!

• sweetstreet

Telis gumman!

JÄVLA JÄVLA JÄVLA SatKärring!!!!!
    Ja alltså inte du nu, utan Tanten menar jag såklart!!!!!

Varför ska hon hålla på och besöka dig. Du ska ju också surfa opå den här jätteplusvågen har ju jag bestämt!
    Men visst kanske spar du dig till julafton????

STOR VARM KRAAAAAM till dig iallafall gumman!

Och vadå "inte söt"?! Det är du ju VISST det!!!!!!

• sweetstreet

Frejis,

jag tycker också det är roligt när du tittar in och hinner skriva. Men du har verkligen min fulla förståelse om du ibland inte gör det. Av olika skäl. Allt från att man inte orkar för att man inte har den ringaste lust att tänka på detta med barn överhuvudtaget, till att man faktiskt inte har energi och ork pga av intensivt jobb/skola/liv...

Så är det ju ibland och det måste det få vara. Men som sagt, jag tycker det är kul när du skriver en rad eller fler iallafall!

kram till dig med!

• sweetstreet

Alltså jag kom totalt av mig. Hade tänkte kommentera mycket mer nu när jag läste ikapp men Tingas plus tog liksom andan ur mig...!

Så nu har jag black-out vad gäller mina andra kommentarer. Sorry girls!

Dessutom är jag helt sjuuuukt trött....!
    Jag känner att detta intensivjobbande helt klart har hunnit ifatt mig och att nu mår jag iten så bra. Idag har jag nästan känt mig lite "sjuk", ungefär som innan man en förkylning eller influensa är på väg att bryta ut. Har mått lite illa fram och tillbaks under dagen, och känt mig allmänt hängig. Tror att min kropp just nu säger åt mig att varva ner och ta det lite lugnare. Var ändå tvungen att jobba i ca 5 timmar trots att det är helgdag idag här. Men det otroligt BRA var att jag kunde frysa ner mina celler så nu kan jag faktiskt vara ledig resten av helgen!!!! Och eftersom jag ska göra VUL på måndag kommer jag vara ledig då med! Känns helt fantastiskt!!!!

Hm, det blir första lediga helgen på typ 2 månader!!! Jippie!

Och imorgonbitti bär det av till kattuppfödaren för att hämta vår lilla kisse! Mmmmmm Längtar!

Grattis igen nu Tinga!
    Tittar in i helgen igen för att se hur det är med dig och alla andra!

KRAM till er alla nu tjejer!

• Frejis

God morgon!
    Tinga - tack för en utförlig beskrivning av dina pregraviditetssymptom (he he, vilket ord!), det vill vi alltid ha här i tråden.

Telis - japp, håller med om att det är väldigt många (typ 90%) som är gravida. Men jag tror att det kommer att fungera för alla i tråden, maken och jag hade ju försökt i över två år när vi fick vårt plus. Och du kommer ju snart att komma igång med ivf. Har ni bestämt er hur ni vill göra (ett eller trepack) och var? *nyfiken*

Sweet - du måste nog ta det lite lugnt. Jag vet att det är lätt att säga det och svårare att genomföra. Bra med en ledig långhelg och med kattungen, du får berätta sedan hur h*n är och sätta in en bild så att vi kan se det. Massor med kramar till dig!

Lappis, självklart kommer jag med på brunchen på söndag. Hungrig och sälskapssjuk!

Skoj att det råder pluspositiv anda i tråden, tänkte säga att oroa er inte, jag kommer att bidra med ett minus någon gång i början av nästa vecka. Var på väg att säga att det inte skulle passa med ett plus just nu. Min sjukgymnast som jag träffade i fredags verkade vara den vettigaste personen av alla läkare som jag träffat under veckan. Jag verkar i alla fall ha mycket problem med ryggen, nacken, axlarna, en massa nerver kommer i kläm och orsakar yrsel och huvudvärk. Jag får nog räkna med en lite längre behandling hos honom och en utredning varför det gör ont i lederna. Ska göra en bentäthetsmätning nästa vecka och blodprover för reumatism någon gång senare. Nice två "supertrevliga" misstankar på en gång, men jag tröstar mig med att det finns sämre lägen och att det faktiskt går att göra någonting åt det om det nu upptäcks.

Så... klar slut. Dagens egoinlägg från mig

• Frejis

Hm, alla normala människor sover just nu. Min mamma brukade säga så när jag var barn och gick upp klockan sex på helgerna. Nåja, alla normala människor sover och onormala människor skriver på BT samt surfar på nätet. Och ska gå på gym när det öppnar vid tio

Ha en bra dag tjejer! Ska titta in här på eftermiddag om jag hinner, svärföräldrarna kommer på middag ikväll.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag