• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Frejis: usch, ont i rygg/nacke/skuldror känner jag igen. Jag har haft ont i muskeln bakom ena skuldran i 3 veckor nu (den muskeln är en svag punkt hos mig - har gått hos sjukgymnast förut). Det har varit lite jobbigt att amma med detta för det gör ont när man tittar ner Men nu verkar det äntligen ge med sig, jag har inte kommit mig för att söka hjälp. Hoppas att du kan få bra övningar - styrketräning är ju det bästa botemedlet.

Jag tog "minisemester" från Moa idag. Jag har ju tillbringat 24h om dygnet med henne i flera månader nu och särskilt sista veckan har varit intensiv med maken på kurs. Kände att det var läge för en tjejfika utan avbrott. Blev medsläpad på katolska kyrkans julmarknad och kunde inte motstå en jättesöt trampbil och en annan leksak för sammanlagt 40 kr!!! En pekbok blev det också för det fascila priset 3 kr. Vi träffade på bekanta till min kompis och de verkade väldigt förvånade över att jag lämnat min 3-månaders bebis hemma i 3h. Men jag ammade innan jag åkte och sedan när jag kom tillbaka - no problem!

• Mrs  B

Godmorgon i tråden!!!!!!

Idag är jag GLAD!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har fått sova tre nätter i rad utan magont, sonen har sovit bra och igår var vi på det första julbordet.
    (Barnlediga dessutom)

Jag höll mig till vakkokt lax, julskinka och smörgås och det har gått BRA i natt, HURRA!!!!!!!!!!!!!

Hoppas nu detta håller i sig ett tag.........

Ha det så roligt på er tråddate i Stockholm idag!

Nu ska vi köra och hämta sonen hos makens syster. Sen blir det gympa för sonen och därefter julskyltning på stan. Mysigt!!!!

• fru AM

Tinga: GAAAAHHH! Jag hade mina aningar och jag fick rätt - GRATTIS!!! Så kul! Stor stor grattiskram till dig och maken!

Och plusvågen fortsätter säkert!

Telis: Tröstkram!

• BrudSommar2006

Ha, tänka sig, min dator har modem! Trodde väl aldrig att man skulle behöva använda sig av det i sin livstid men, men, nu har jag läst ikapp även fast det tagit sin tid.

Nenne, vilket mysigt hus, med lite renovering kommer det att bli jättefint! Fast släng inte ut badkaret, det är så smidigt med badkar när man har småbarn.

Junilejon, fantastiskt fint hus, slå till! Fast räcket på övervåningen verkar inte barnsäkert, det måste nog till antingen plexiglas eller nytt räcke.

Cicci, de flesta bebisar ligger i lä jämfört med Iris, hon väger nu 11 kg och är 72,5 cm lång, definitivt störst i vår föräldragrupp.

Här har vi inte alls kommit i ordning än men jag kommer att trivas hur bra som helst här när allt är klart känner jag. Skönt att vi fått målat i alla rum, det är bara övre hallen kvar, synd bara att vi inte hunnit klart med golv- och taklister. Idag får vi förhoppningsvis alla kartonger uppackade, det har tagit tid eftersom vi var tvungna att ge oss ut och handla igår och idag är maken iväg och handlar igen. Bäst att skaffa snöskovel innan snön kommer, leta nytt skötbord eftersom jag inte står ut med att kräla omkring på golvet med henne och vårt gamla inte passar på vårt nya badkar som inte har jämna kanter. Makens föräldrar är i Stockholm och kommer hit ett par timmar i eftermiddag, synd, där missar vi lite tid men det var länge sedan de träffade Iris och i vinter åker de till Spanien som vanligt.

Tinga, tack för sms:et, jag var hur nyfiken som helst och trodde inte att jag skulle kunna gå in här på en vecka.

• BrudSommar2006

Ha det så kul på brunchen idag förresten! Hoppas att vi kan haka på senare när vi är lite mer organiserade.

Jag har för övrigt också jätteont i rygg och höfter, kommer knappt ur sängen. Fast jag har inte sökt hjälp, jag kan just tänka mig vad de kommer att säga med min jätteövervikt. Det kommer nog att bli lite bättre för mig nu med huset, för långt till affären för att ränna dit bara för att inhandla onyttigt fikabröd och lätt att ta sig ut på kortare promenader. Fast hur jag ska bli av med all den här övervikten begriper jag i och för sig inte, orkar knappt tänka på det. Hade tänkt att jag skulle ta tag i det när jag får sova mer än två timmar i sträck på natten men det verkar ju aldrig bli bättre på den punkten, suck.

• nennesjuttioåtta

hejhej HEJ!
    Hoppas ni har trevligt på brunchen!

Kom hem inatt hel och välbehållen efter den FANTASTISKT trevliga dejten med Telis!! Tack vännen för otroligt god mat och roligt sällskap! Var rädd att jag höll er vakna för länge och kom på att jag kanske inte uppfattades så trevlig eftersom jag mest tittade på utsikten än på er.

BS
    jobbigt med den onda ryggen, hoppas att du får bukt med det snart! Och oavsett vad den kommer av så bör du iaf kolla med någon vad du kan göra, för om inte annat så hämmar den ju dig från att röra dig mer, eller hur? Att fixa den onda ryggen och höfterna är ju en början i rätt ände. Du kanske har samma som jag, att du är sned i bäckenet?? Ibland komemr jag inte i badkaret för att jag inte kan lyfta benen, och brukar knaka till den hos en kiropraktor. Inte skönt det heller, förrän efteråt...
    Vi ska definitivt ha kvar badkaret om vi köper huset, vi älskar att bada båda två! Fast i lägenheten har vi bara badkar och nu saknar jag en riktig dusch...

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Härligt att höra att du har fått sova och sluppit springa på toa hela tiden. Hoppas att du nu slipper mer av sånt för lång tid framöver!!!

• pirr!

GRATTIS TINGA!!!!
    HÄr får man verkligen inte missa en dag för då missar man stora nyheter!

Skittant, Telis!

Piggelin- en sån söt liten tjej!! Gråtdagar- har hört talas om dem.. Är själv rätt lättrörd och det var ju så jag började ana att något var på gång dan innan jag plussade! Tror att kroppen behöver utlopp så det är nog bara att låta de dagarna komma.

Ha en underbar trådträff ni STockholmare!

• Tinga

Hej alla sötnosar, och tusen tack för alla grattis! Ja, ni var ju ganska många som var övertygade om att det var ett plus på gång för min del, och jag är så otroligt glad för att ni hade rätt, även om jag inte vågade tro på det själv. Men det är väl så att man inte vill ha för stora förhoppningar just när det gäller en själv, för att man blir så himla ledsen om det är fel. Fast det är rätt lustigt - jag är värsta lipsillen, men enda gången jag har gråtit i samband med BIM var nu när jag plussade! Jag brukar gråta både av glädje och sorg, men någon "sorggråt" har det inte blivit, utan jag har mest varit arg och besviken när mensen kommit, och i fredags var det både glädje- och lättnadstårar.

Mrs B - vad skönt att det känns lite bättre nu! Hoppas verkligen att det håller i sig! Det vore ju hemskt tråkigt om du inte kunde komma på tråddejten i Lund, så just den 22:e december måste du se till att må bra!

BS - usch, det låter inget vidare med både höft- och ryggont! Låt inte din vikt hindra dig från att gå till doktorn och få en ordentlig diagnos, och de kan säkert komma med tips om vad du ska göra för att må bättre. Det blir ju inte lättare att komma igång och motionera om man har ont i kroppen.

Hoppas att ni som träffas i Stockholm idag får en trevlig dejt! Själva ska maken och jag strax iväg till Grand Hotel här i Lund för att äta söndagsmiddag. Mormor och morfar bjuder, och mina föräldrar och syskon ska också med, så det blir riktigt släktkalas. Efteråt blir det fika hemma hos oss.

• pirr!

En liten undran till göteborgarna:

Har ni hört något om AnnasProfylax? Har blivit rekommenderad av några pappor i bekantskapskretsen och funderar på om man skulle gå?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag