• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Godmorgon!

Jättetack för en trevlig brunch igår. Och vilken lycka att de hade kvar våfflorna, trots att det var kö dit. Fick en ruskig massa energi till träningen efteråt.

Tinga - supergrattis till dig! Så otroligt kul med ett plus till i tråden. Riktigt plusitivitet inför julen. Önskar så att resten av tråden får haka på nu.

MrsB, hoppas även att ditt välmående håller sig. Att få sova betyder så otroligt mycket. Har lyckats rätt bra med det själv på sistone.

Sweet - jag är superavis på lillkissen! Vad gosigt det måste vara. Turligt nog hade de katter där vi var på fest i lördags - så både jag och maken fick gosa av oss på den stora lurviga birmakatten (eller är det burma som är lurvig?).

Pysslandet i fredags gick ok. Så skönt att jag har världens goaste mamma som inte bara hjälpte mig att få alla veck på rätt ställe i överdraget, utan ställde upp på att göra klart det vi inte hann innan maken (som skulle köra) såg i kors av trötthet. Det blir superfint för Mindre att sova i sen.

Vid nästa besök tar vi hem korgen, och då kommer jag säkert att bädda och boa av bara sjutton. (Och det vore ju skönt om hjulen på korgen funkade bra så att vi kan rulla omkring som Piggis med familj. Men de är lite slitna...)

• Tinga

Liten - tack! Vad mysigt att få fixa med bebisens säng! Om hjulen på er bebiskorg är slitna kanske det går att byta ut dem till nya?

• Lapinette

Morning tjejer!

Igår kväll efter vår brunsch värkte det i magen. Trodde då att hmmm...jag kanske är gravid. Imorse värkte det mer som mensvärk och jag är otroligt nervös...dvs dålig i magen så nu tänker jag, nej det här har inte lyckats. Jag schizo??!!! Det är nog bara förnamnet.

Ska nu in och sätta mig på ett möte...undrar hur mycket info som går in i min stackars myrstack till hjärna.

• Tinga

Hej Lappis! Jag vill inte väcka några falska förhoppningar, men själv hade jag ju jätteont i magen en hel vecka före BIM. Så ont att jag var säker på att det inte kunde finnas något som "tagit sig" där inne.

• FruCicci

Morning!

Lappis, fööööörsöööök att inte tänka sååå mycket på vad du känner, jag vet, det är skitsvårt. Det bästa är nog att inte ha några speciella symptom. Jag hade som mensvärk i v 7, medan andra hade det innan bim, så det är ju så olika.
    Jag håller verkligen min tummar för dig nu!

Muggles, du gjorde helt rätt i att dra iväg utan Moa. Jag lämnade Junior när han var 3 månader till hans faster, hon hade honom en hel dag, ca 6h, utan problem. Jag skickade med ersättning och flaska, sen fick hon reda ut resten. Underbart att ha tid för sin man - vi kunde duscha ihop i lugn o ro äta lunch gå på stan och allt sådant där - utan vagn!
    Fortsätt med det, man behöver komma ifrån då o då. 3 månader är ganska mycket ändå...

OJ nu måste jag ta min lille son, gastar...........

• BrudSommar2006

Tittar in en snabbis, vi har korg med hjul men det har inte fungerat alls för oss, vi skulle snarare behövt en ordentlig vagga, någonting med mycket mera rörelse än att bara dra lite fram och tillbaka på hjul. Skönt att höra att det fungerar bättre för andra!

Väntar på att småfåglarna ska komma och mumsa frön men det går segt.

Vill med ha kisse!!!

• BrudSommar2006

Förresten, vid tre månader gick det jättebra att lämna bort Iris, hon tog flaska och det spelade ingen roll om jag var där eller inte. Nu går det sämre, hon är mer beroende av amning och blir jätteledsen fort, suck.

• Nattson

God morgon på er!

Här går humöret som en berg och dalbana. Igår grät jag och skrattade inom 10min. Från att ha varit jätte ledsen till att sedan vara glad och skratta. Usch inte kul när man inte riktigt kan styra humöret som man vill.

Låter som om ni haft en trevlig brunch! Jag var hemma hos mamma och pappa och pysslade lite gjorde bla julkort. Så för en gångs skull verkar det som om jag är ute i god tid

• Lapinette

Cissi - jag önskade jag kunde stänga av känsloknappen men jag tänker även omedvetet (när jag sover). Mornarna är faktiskt värst.

• Liten med Mindre
    Folk på jobbet är ju intressanta. Under ett varv runt kontoret så har jag fått höra både:

"Hur går det? - du börjar ju se sprickfärdig ut." (tjej)

och

"Och du blir bara tjusigare för varje vecka." (kille)

Jag tror verkligen killarna som är småbarnsföräldrar vet hur man ska charma gravida kvinnor.

(Tar inte illa vid mig av de andra kommentarerna heller - men de är inte lika charmiga. )
Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag