• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Snartis

Falsklarm...han drömde

Varken jag eller hans pappa är superlånga 172 resp 182 så vet inte vem han brås på
    Fast han är verkligen pappa upp i dagen, allt kommer från honom. Undrar ibland vem som är hans mamma hahahaha

• Snartis

heeej Nenne, åhhh vad härligt med snö

• nennesjuttioåtta

ja herregud Telis, 7 timmar?!?!?! Jag var helt trallig efteråt, det var så trevligt! Det gick inte riktigt på 1,5 timme hem, haha... Det toksnöade hela vägen med snörök så man kunde inte ha hellyset på. Men halv 2 var vi hemma i alla fall. I välbehåll. Det var det värt!

Kom på efter att vi pratat om din endo att jag inte haft mensvärk på flera månader. Undrar vart det tagit vägen...? Det borde ju vara en seger men det känns som att det har något att göra med at det inte funkar. Eller kan det bara sluta göra ont? Alltså, jag KÄNNER ju att det är mensvärk men förr klarade jag mig inte utan tabett eller värmekudde och höll på att svimma om jag inte hade tillgång till det. Fast jag har inte tänkt på att det inte har gjort så ont förrän det bara slog mig, och min man höll med (han har ju mer koll på allt det än vad jag har). Vad tror ni att det beror på?

• nennesjuttioåtta

Åååh jag vill också börja julpynta! Har virat in balkongen i en slinga, men det är det enda. WEEHEEE!!!

• Liten med Mindre

nenne - min mensvärk kom snarare tillbaka innan Mindre kom till. Eller i alla fall sista gången innan, då gick jag hem tidigt och tyckte synd om mig själv. Fast helt borta har den inte varit innan heller, bara bättre.

• nennesjuttioåtta

Liten med Mindre skrev 2007-11-26 12:09:27 följande:

nenne - min mensvärk kom snarare tillbaka innan Mindre kom till. Eller i alla fall sista gången innan, då gick jag hem tidigt och tyckte synd om mig själv. Fast helt borta har den inte varit innan heller, bara bättre.
    ja, visst låter det konstigt att den är borta..?!? Ännu konstigare är det kanske, att jag itne ens tänkt på det förrän nu. Får väl fråga om vi någongång får komma till den där jäkla BM.
  • Tinga

Nenne - jag hade hemsk mensvärk innan jag började med p-piller. Under tiden jag åt piller var det inga större problem och sen jag slutade med dem har det inte heller varit någon fara. Jag har ju haft lite molvärk, framför allt i ryggen, men inte så illa att jag behövt medicinera (för det mesta iallafall). Därför antar jag att det kan variera en del, utan att det är något konstigt.

• nennesjuttioåtta

Tinga
    så där hade jag med. Jävelusisk värk före jag började med p-piller. Sen nada och när jag lsutade för typ 7 år sen så kom det tillbaka med besked fast inte lika kraftigt. Men nu har jag inte haft nämnvärt ont alls sen i somras. Fast det kasnke ska vara så. Ska inte klaga för vem vill ha ont?

• Tinga

Själv har jag precis ringt till min BM och bokat tid för inskrivning. Kändes jätteskumt att göra det, men samtidigt väldigt spännande. Jag fick en tid först den 3:e januari, när jag kommer att vara i v. 11, så det var bra att jag ringde redan nu.

Vad gäller KUB/NUPP kommer jag inte att göra det, för det erbjuds bara till kvinnor över 35 år här, och det finns inget ställe att göra det på privat.

• Lapinette

Det stod om att man har lämnat in som förslag att alla kvinnor i Stockholm (tror jag) ska få göra KUB. Läste detta i dagens DN.

Gällande mensvärk, var glada ni som slipper. Jag har fruktansvärt ont första dygnet.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag