• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Jag var just och tog mitt dag 3-prov. Och som vanligt så är det ju nånting som strular vid provtagningar, remisser och annat. Dom skulle ju kolla min testosteronhalt också (förutom det vanliga dag 3-provet) och det provet kunde man tydligen bara ta mellan kl 9 och 13. Och jag var där kl 16 för det var ingen som hade sagt det till mig. Nåja, det var ju inte den viktiga delen av provet så strunt samma, jag får väl gå tillbaka en annan dag och herr doktor ändå tycker att det är viktigt.

• Frejis

Irriterande Telis! att allt sådant ska behöva ta så mycket tid. Dessutom är det trots allt så mycket känslor i omlopp även om man går och tar ett "enkelt" prov. Hoppas att doktorn kan tänka sig att klara sig utan proverna så att ni kan gå vidare i processen.

• Lapinette

Vad trist Telis! När jag var där och skulle ta mitt dag 3 prov hade han glömt att kryssa i vad jag skulle testas för så det var bara att sitta ned medan de febrilt försökte ringa...antar att du också märkt hur svårt det är att ringa till dr J.

Frejis - usch för vattenskada. Har ni någonstans där ni kan bo under renoveringen? Fast vi hade mammas lägenhet (de bodde på landet) så tyckte jag det var skitjobbigt att inte vara hemma hos mig själv. Att renovera ett badrum görs ju liksom inte i en handvändning.

Håller ändå tummarna för dig Frejis!

• Telemarkgrrl

Frejis, jobbigt med vattenskada. Särskilt om ni hade ett badrum ni gillar. Själv skulle jag bli glad över en vattenskada för jag antar att hantverkare prioriterar vattenskador?! Vi har nämligen försökt att få tag i en #&%"#/&/)= badrumshantverkare i EVIGHETER nu.

• Lapinette

Telis - vi hade en superbra kille fast jag vet att honom får man också vänta på men han gjorde vårt på sin semester . Alla de som är bra är uppbokade.

• Zozo

Synd att ni bor sa langt borta; jag hade kunnat lana ut min pappa

• Telemarkgrrl

Lappis, jag skulle kunna vänta i flera år om det bara fanns en enda människa som kunde lova att han kommer och fixar badrummet om ett par år. Jag verkligen AVSKYR att behöva hålla på och ringa och tjata och tjata och tjata. Jag vet inte hur många som har varit här och tittat och sen lovat att komma med en offert eller lovat att höra av sig och sen inte gjort det. Baaaaaah.

Näe, nu ska jag inte tänka på det där och hetsa upp mig igen. Nu ska jag gå och fixa middag till min lilla man som är på väg hem.

• Telemarkgrrl

Vaaaa, skulle vi bo långt bort?! Skulle inte tro det! Det är ju HAN som bor långt bort.

• Frejis

Telis & Lappis - jag gillar inte badrummet så mycket fast det egentligen inte är något fel på det. Men jag vet inte heller om jag gillar tanken på att behöva flytta... i så fall får vi flytta hem till svärmor (tror dock inte att maken vill det) eller så får försäkringsbolaget ordna det. Vi får i alla fall veta imorgon bitti hur det ska bli!

Telis - killen som var här idag sade att det är lätt att hitta folk som river ut badrummet, men betydligt svårare att få tag på dem som ska kakla, etc. Vi har dessutom värmegolv, vilket komplicerar saken ytterligare. Spännande är bara förnamnet

Nej, nu ska jag gå och träna. Det blev en händelserik inledning på veckan och så ska Ninja kastreras på onsdag.

Trevlig kväll!

• Piggelin1

Hej hej i stugan,
    ska strax börja fila på min förlossningsberättelse (tänkte passa på denna veckan, när mannen fortfarande är hemma), förra veckan var det liksom alldeles för tätt inpå, kände att jag behövde lite distans liksom.

Så jag lägger in lite kommentarer istället, så länge

OMSAN, jättejättegrattis till tjejen!! Hoppas att du mår någorlunda OK efter snittet.
    Ser fram emot att höra din berättelse också, så småningom!

Pirr, precis som Muggles skrev - vi har båda gått Annas Profylax & jag tror att framför allt våra män hade mkt nytta av kursen! Minns att Muggles fick mkt beröm ism sin förlossning, för att hon kunde "andas" väldigt bra. För egen del fick jag beröm för att jag var väldigt bra på att slappna av i värkpauserna & det kom helt säkert från profylaxen med.

Liten, min kära pappa såg till att olja hjulen på korgen innan vi fick den
    BS - har fått tips om att dra korgen över trösklar vid behov, dvs så "vaggar" man extra mkt, så att bebisen enklare somnar. "Terrängkörning med en styck korg" - nya sportgrenen?!

Sweet, så du har åkt på illamående Huvaligen, hoppas att det går över hyfsat snart!
    Fnissade åt din kommentar om att lilla tjejen inte pratar lika mkt som sin mor ännu Men, vem vet, hon kanske blir som jag var när jag var liten, dvs BLYG (!). Tro't eller ej ...hmmm, jag kanske fortfarande håller på att ta igen detta

Ett tips till alla Göteborgare förresten, mannen & jag var en sväng på stan idag & halkade in på "Laban & Labolina" vid televerket/kungsgatan - den butiken ska stänga igen efter nyår & hade därför rabatt redan nu! Läge att shoppa lite

Frejis, fy vad trist med vattenskada - vi har ju samma sak hos oss. Grannen ovanpå (alkoholiserad) har orsakat det & han skulle tvingas flytta under oktober, men så trillade han omkull & dog, så nu är det diverse dödsbo-fix innan de kan börja renovera hans resp. vår lgh. Förmodligen händer inget före årsskiftet, men det känns rätt skönt just nu med tanke på vår lilla prinsessas ankomst. Får se om vi tvingas fly fältet vi med, när de sätter igång så småningom.

Annars rullar det på här hemma - känns otroligt skönt att mannen fortfarande är hemma några dgr till. Man är så himla "fepplig" såhär i början & jag kämpar fortfarande med att få in rätta knycken vad gäller amningen. Vissa ggr funkar det bra, andra ggr gör det ooooont! Himla skönt iaf att mjölken runnit till, det var inget som jag alls tog för givet. Inte alls många besök inbokade ännu, vilket också faktist känns skönt. En kollega skrev i ett mail "Världen kan vänta" & så känns det faktist, speciellt nu i dessa förkylnings-/influensa/kräksjuketider. Känner mig lite nojig vad gäller baciller just nu - hon är ju såååå liten

Muggles förresten, vad gott med lite "Moa-ledigt" i lördags! Det förtjänade du verkligen & tre timmar för sjutton, det är väl helt OK!
    Är bjudna på inflyttningsfest på lördag & jag har lite funderingar på att ta bilen dit (de bor nära) utan mannen & prinsessan i ngn timme eller så (om det funkar), bara för att säga hej. Känns onödigt att vi åker dit alla tre - på sommaren hade det varit en helt annan sak - men hade varit skoj att tjöta ngn timme & sen åka hem igen Men vi får se hur det går med amningen, tider är ju liksom inte ngt jag kan styra över just nu Skulle det gå, så är det en bonus, annars är det ok också att skippa det.

Oj, det blev nog långt detta (som vanligt när det gäller mig!). Ha det så länge!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag