Hej hej i stugan,
ska strax börja fila på min förlossningsberättelse (tänkte passa på denna veckan, när mannen fortfarande är hemma), förra veckan var det liksom alldeles för tätt inpå, kände att jag behövde lite distans liksom.
Så jag lägger in lite kommentarer istället, så länge
OMSAN, jättejättegrattis till tjejen!! Hoppas att du mår någorlunda OK efter snittet.
Ser fram emot att höra din berättelse också, så småningom!
Pirr, precis som Muggles skrev - vi har båda gått Annas Profylax & jag tror att framför allt våra män hade mkt nytta av kursen! Minns att Muggles fick mkt beröm ism sin förlossning, för att hon kunde "andas" väldigt bra. För egen del fick jag beröm för att jag var väldigt bra på att slappna av i värkpauserna & det kom helt säkert från profylaxen med.
Liten, min kära pappa såg till att olja hjulen på korgen innan vi fick den
BS - har fått tips om att dra korgen över trösklar vid behov, dvs så "vaggar" man extra mkt, så att bebisen enklare somnar. "Terrängkörning med en styck korg" - nya sportgrenen?!
Sweet, så du har åkt på illamående
Huvaligen, hoppas att det går över hyfsat snart!
Fnissade åt din kommentar om att lilla tjejen inte pratar lika mkt som sin mor ännu
Men, vem vet, hon kanske blir som jag var när jag var liten, dvs BLYG (!). Tro't eller ej
...hmmm, jag kanske fortfarande håller på att ta igen detta
Ett tips till alla Göteborgare förresten, mannen & jag var en sväng på stan idag & halkade in på "Laban & Labolina" vid televerket/kungsgatan - den butiken ska stänga igen efter nyår & hade därför rabatt redan nu! Läge att shoppa lite
Frejis, fy vad trist med vattenskada - vi har ju samma sak hos oss. Grannen ovanpå (alkoholiserad) har orsakat det & han skulle tvingas flytta under oktober, men så trillade han omkull & dog, så nu är det diverse dödsbo-fix innan de kan börja renovera hans resp. vår lgh. Förmodligen händer inget före årsskiftet, men det känns rätt skönt just nu med tanke på vår lilla prinsessas ankomst. Får se om vi tvingas fly fältet vi med, när de sätter igång så småningom.
Annars rullar det på här hemma - känns otroligt skönt att mannen fortfarande är hemma några dgr till. Man är så himla "fepplig" såhär i början & jag kämpar fortfarande med att få in rätta knycken vad gäller amningen. Vissa ggr funkar det bra, andra ggr gör det ooooont! Himla skönt iaf att mjölken runnit till, det var inget som jag alls tog för givet. Inte alls många besök inbokade ännu, vilket också faktist känns skönt. En kollega skrev i ett mail "Världen kan vänta" & så känns det faktist, speciellt nu i dessa förkylnings-/influensa/kräksjuketider. Känner mig lite nojig vad gäller baciller just nu - hon är ju såååå liten
Muggles förresten, vad gott med lite "Moa-ledigt" i lördags! Det förtjänade du verkligen & tre timmar för sjutton, det är väl helt OK!
Är bjudna på inflyttningsfest på lördag & jag har lite funderingar på att ta bilen dit (de bor nära) utan mannen & prinsessan i ngn timme eller så (om det funkar), bara för att säga hej. Känns onödigt att vi åker dit alla tre - på sommaren hade det varit en helt annan sak - men hade varit skoj att tjöta ngn timme & sen åka hem igen
Men vi får se hur det går med amningen, tider är ju liksom inte ngt jag kan styra över just nu
Skulle det gå, så är det en bonus, annars är det ok också att skippa det.
Oj, det blev nog långt detta (som vanligt när det gäller mig!). Ha det så länge!