• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Hoppas att det inte blir värre. Vill ju helst slippa kräkas i gynstolen...!

• Lapinette

Usch Sweet, så du har blivit en sån där kräkgravid nu i alla fall! Hoppas det inte blir långvarigt.

• Frejis

Hej tjejer!
    Tack för den supertrevliga brunchen igår och jag måste säga att jag redan börjar se fram emot vår träff den 18 december. Skoj att se alla! Och lille Victor är så fin!. Jag ska inte ens tala om din figur Cicci!

Här händer det saker igen tur att jag var hemma imorse och väntade på några klasskompisar som skulle komma. Hörde plötsligt konstiga ljud och upptäckte sedan att det droppade i badrummet. Vattenskada som orsakades av våra grannar och vi får förhoppningsvis veta imorgon om hela badrummet ska rivas ut eller inte. Det torkar uppenbarligen inte så bra i gamla hus och då behöver man gå in och riva ut allt, byta, torka och fixa. Så - imorgon får vi veta om vi ska vara hemlösa i någon vecka i januari eller inte.

Har menskänningar som varierar från kraftiga till inga, känningar i brösten... säger som Lappis, ska jag räkna upp allt symptom så blir det som vanligt igen. Men kommunisttanten kommer nog hit imorgon eller på onsdag! *fast testomanen i mig vaknar till liv igen*

Ska gå tillbaka och läsa ikapp lite. Hej så länge!

• nennesjuttioåtta

ja den där mensen verkar ju leva sitt eget liv.. Märkligt och kanske därför som man inte har sån koll på när den kommer och hur det känns innan den kommer, och då blir det knas när man sen börjar med bebisverkstaden eftersom det känns olika varje gång trots att man har regelbunden mens och man kan inte jämföra hur man brukar må eller hur det brukar kännas. GAH!

• nennesjuttioåtta

oj, är det BIM nu frejis?!? Jag håller som vanligt tummarna blå för din skull!

• Telemarkgrrl

viktualia skrev 2007-11-26 15:50:22 följande:

Vilket eländes bök! Att jag å ena sidan riskerar att få tillbaka vidrigare mensvärk när jag slutat med pillren och att jag å andra sidan inte borde äta annat än värktabletter utan större verkan... gaaaa blir så TRÖTT!
    Hmm, jag kanske glömde skriva det men den där negativa effekten sitter i ungefär en vecka. Det är alltså inga problem att dom under hela mensen!

Och det gäller inte bara ibuprofen utan alla värktabletter som är av NSAID-typ, dvs antiinflammatoriska, dvs såna som innehåller ibuprofen, acetylsalicylsyra, naproxen och diklofenak.
  • viktualia

Telestubben - åhå! då är jag med!

Nu - är det dags att skutta hemåt till min gränsänketillvaro! Ha det bäst!

• Frejis

Nenne, jag känner mig redan nu skitsur över att det inte har funkar, men jag har ju inte heller velat försöka så mycket när det gällde Gillar inte tanten för att hon är elak och ond, och jag knaprar alltför mycket Ipren just då. Fast å andra sidan, då får jag göra mitt dag 3 prov.

Grattis till dotter Oms! Trådens första kejsarsnitt var det eller hur? Väntar på en berättelse sedan, när du hinner skriva den.

Sweet, grattis till lillkatten! Hur trivs han hos er? Behöver han sällskap på dagarna, hur fungerar det?

Lapinette, jag ska inte säga "släpp det här" eftersom det inte går. Du får i stället berätta om symptom eller frånvaron av dem och så får vi stötta dig i stället. Kram till dig!

Kul att höra ifrån dig Snartis och att lille Oliver sover och växer bra. Skönt!

Sweet igen - det är jättebra att du har täta kontroller så du slipper oroa dig i onödan. Bruna flytningar kan betyda både och fast jag håller tummar att allt är som det ska.

Håller mina tummar och tår för dig Tinga och alla andra nygravida trådisar.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag