• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Hej hej, tittar in en snabbis och läser ikapp.

Grattis Omsan, skönt att allt gick bra!

Snartis, kollade Iris kort och hon var precis tre centimeter längre än Oliver när hon var tre månader men hon har ju mer att brås på på makens sida. Ingen är i och för sig jättekort på min sida heller, jag är kortast.

• nennesjuttioåtta

WEEOOOHH!! Grattis Oms och vad skönt att höra att allt gått bra! *blåser i krulltrumpet*

• sweetstreet

Jag tror att det där med svårigheter att bli gravid gäller värktabletter med ibuprofen som aktiv substans.
    Finns ju i t ex ipren. Medan i Alveodn och Panodil är det ju paracetamol som är aktiv substans.

Jag har alltid funderat på varför just ibuprofen är dåligt för chansen att bli gravid men fick ett svar för några veckor sedan när jag var och lyssnade på en föreläsning på jobbet. Han som håll seminariet liknade själva processen när ägget ska fästa till livmoderslemhinnan vid en liten inflammation. Alltså detta är är som en liten inflammation i kroppen, med samma sorts signaler etc. Och ibuprofen har jag förstått är anti-inflammatoriskt så det motverkar just dessa signaler. Och därför kasnke då försvårar för ägget att fästa?? Detta var min egenhändiga gissning på detta. men jag har aldrig tidigare hört att just inplanteringen av ägget är som en inflammation. Men när man hörde detta så var det lättare att hitta en logisk förklaring.

• Tinga

Vickan - allt verkar möjligt i pillrens och hormonernas förtrollade värld!

• sweetstreet

Wow!!! NU såg jag att Omsan fått en dotter!!!!!!
    GRATTIS OMS!!!!!!!!
    Härligt!

• viktualia

Sweetan - jag känner igen din egenhändigt ihopgissade förklaring från mer vetenskapliga utläggningar, så det är säkert sannolikt!

• sweetstreet

Vickan, jag har aldrig haft så mycket besär med värk vid mens vare sig före jag började med piller eller efter att jag slutade med dem. Klart att det blev ondare och mer blödning efter pillerstoppet men ändå inget allvarligt. Tills efter min operation!!!!! Shit! Jag har haft ett par mensomgångar efter min livmoderoperation som verkligen har varit hemska! Jag har blvit mer "sjuk" med en enorm värk och nästan feberliknande frossa. Har faktiskt varit tvungen att gå hem tidigare från jobbet en av gångerna, och den andra var jag på jobbet trots att det var helg och hade sådan tur att jag var hyfsat färdig med vad jag var tvungen att fixa så jag kunde åka hem. Men det konstiga är aatt jag itne fått sådana mensar varje gång efter operationen utan bara typ varannan.

• sweetstreet

Haha! Bra att det verkar ha stöd i vetenskapen då, min hmesnickrade gissning?!

• sweetstreet

Kan annars meddela att idag mår jag illa!!!!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag