• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Nenne, jobbigt att ni kom hem så sent men det var det värt som sagt efter vi fick träffas desto mer!

Var din man på det där nya stället? Hade det varit bra i så fall? Är lite nyfiken på det.

På tal om mensvärk, för ett par år sen så hade jag så sjukt ont vid mens och fick prova olika kombinationer av receptbelagda tabletter och dom tog egentligen bara bort topparna på smärtan. Nu det senaste halvåret har jag fått mycket mindre ont vid mens, klarar mig på en sorts tabletter första dagarna men har å andra sidan fått så grymt ont veckan innan ÄL och då kan jag ju inte ta några värktabletter. Så vem sjutton begriper sig på kroppen?!

• Telemarkgrrl

Man kan ta Alvedon och ... äsch, den där som börjar på P (vad sjutton heter den nu igen....) men dundertabletter (och även Treo och Ipren osv) ska man inte ta för dom kan försvåra att man blir gravid. Den effekten sitter i en vecka eller så.

• Telemarkgrrl

Men alltså, Alvedon och den där på P (suck, vad trött jag blir...) är ju som sockerpiller för mig. Hjälper inte alls.

• viktualia

Panodil eller nåt sånt va?

japp, sockerpiller var ordet sa Bull! Jag slutade med sådana för länge sedan. Kör bara med varianter på Ipren men tycker inte att det heller gör nån större nytta. Så när jag passerat min första mens utan p-piller får jag nog (trots nyss nämnda tokkrångel) traska till mvc och be om starkare tabletter...

• Telemarkgrrl

Vickan, finns det inte privata gynekologer i jobbstaden heller?

• viktualia

Telemarkgrrl skrev 2007-11-26 15:15:54 följande:

Vickan, finns det inte privata gynekologer i jobbstaden heller?
    Jopp, det gör det! Tänkte inte på att man kan rota efter sånt fast det är fel län... *snurrfia*
Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag