• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Å Jag är kääääär!!!!!

Vår lilla kisse är bara heeeelt underbar!!!
    Så himla gosig! Hade aldrig trott att en katt kunde vara såhär gosig och social?! Helt otroligt!!!
    Jag lovar att skicka bilder till Mugglan och galleriet så snart jag har några. Det är maken som har plåtat och han håller på o pillar med bilderna nu.

I övrigt så har jag mått lite småilla idag. och varit/är helt sjukt trött. Har blött lite under dagne, men hoppas verkligen inte det är någon fara. Ska ju till gyn imorgon igen och det känns bra. Så får man se ifall skrutten i magen fortfarande hänger kvar. Jag hoppas att mitt illamående är ett tecken på det, även om jag varit väldigt trött idag och blött lite mer idag än tidigare. Men jag gissar att min enorma trötthet är något slags "svar" på att jag haft så intensivt på jobbet den senaste tiden. Men jag ska ändå fråga imorgon såklart.

• sweetstreet

Syster Vilma,

jag vet att det kan vara svårt att tänka logiskt när man har en massa känslor i kroppen. Men försök verkligen att ta det lugnt! Det kommer självklart gå bra för er! Om det tar på första gången är det ju super, men om det inte gör det så ha lite tålamod. Det är som Lappis redan skrivit ett snitt på 7 månader. Detta kan självklart kännas som en evighet, men du behöver iallafall inte oroa dig för att något är fel!

• sweetstreet

Mugglan,

du jag tycker det lät otroligt sunt att du var ute utan Moa idag en stund!!! Låter jättenormalt tycker jag. Förstår verkligen inte att folk kan bli så oroliga över sådant? Eller tycka det är konstigt!

Några av mina bästa änner gick på bio med oss när deras första son var 3 månader. Hon hade ammat honom just innan de gick och hade även pumpat ut mjölk tidigare som stod i kylen färdig att värmas om det skulle behövas under de ca 3 timmarna de var på bio. Det hela gick hur bra som helst! De är sååå coola de föräldrarna!
    Vi var dessutom barnvakt till sonen strax därefter (han var kanske 3,5 månader då) och de skulle på stor fest. Men min kompis sa att hin fick "onda ögat" av flera gästewr på festen när de fick veta att de lämnat bort sonen till en barnvakt över natten, som inte var någons föräldrar! Själv tyckte hon det var jättekonstigt att folk reagerade så mycket på det. Hon sa att men himmel, vi känner ju de vännerna jättebra och de har umgåtts mycket med vår lille son så vi vet att det kommer gå super. Och om något problem uppstår så kan de ju bara ringa oss på mobilen.
    Men det hela gick superbra!

Jag hoppas verkligen att man kan bli en lika lugn förälder den dagen.

• sweetstreet

Piggelin!
    Jag var in galleriet nyss och såg lill-tjejen! Å vad söt hon var! Och både maken och jag tyckte hon var lite lik dig! Fast jag gissar att hon inte har börjat prata lika mycket än?! -)

• sweetstreet

Lappis jag håller fortfarande tummarna sååååå hårt!

• sweetstreet

BS,
    härligt att du redan trivs i nya huset! Måste kännas så otroligt mysigt att ha flyttat in såhär innan jul!

• sweetstreet

Nenne,
    ang badkaret så håler jag med er. Jag ÄLSKAR att bada!!!! Det var en av de saker jag saknade mest när jag bodde i studentrum, ett badkar!

Även här i USA så saknar jag badkar. Vi har ju ett, men det är amerikansk standard på storleken vilket innebär att man kan bada typ fotknölarna....!
    Så några lämngre sköna bubbelbad med tända ljus och lite kylt vitt vin har dt tyvärr inte blviit här...

Det är dessutom så himla mysigt att pressa ner sig ihop med maken i badet också!

• sweetstreet

Junilejon,
    "ert" hus såg också väldigt fint ut. Mölle, är det det samhället som ligger väldigt nära Kullens fyr och Höganäs??

• Tinga

Syster Vilma - jag har svårt att komma med några konkreta tips, men jag vet att det är jobbigt när man vill NU, och så finns det inga garantier för att det verkligen blir så (även om chansen finns, naturligtvis ). Dock är jag helt säker på, och det inser nog även du, att processen och tiden fram tills du blir gravid (för det blir du säkert - någon gång) kommer att bli brutalt jobbig om du ska fundera så mycket på och oroa dig så mycket för det som du gör nu. Jag vet att jag låter grymt snusförnuftig nu, och jag har också varit jätteotålig ibland, men den som förlorar mest på det är man själv.

Jag tycker att Lappis kom med ett jättebra tips, nämligen att inte sluta leva. T ex det här med resor - maken och jag har både rest och planerat nya resor under den tid vi försökt bli gravida. Vi har anpassat resorna så till vida att vi valt resmål som fungerar även om man är gravid, men att stanna hemma har aldrig varit ett alternativ. Därför tycker jag absolut att ni ska börja planera er sommarresa nu, om det är det ni vill. Man kan ju boka med avbeställningsskydd, om det känns tryggare.

Lycka till med allting! Kram!

• Tinga

Sweet - åh, vad mysigt att ni fått er katt nu! Ser fram emot att se bilder i galleriet så småningom!

Det låter ju lite otäckt att du blöder, men det är säkert ingen fara. Vad jag har förstått är det väl inte helt ovanligt egentligen, att man blöder litegrann under graviditeten. Men jag förstår att det känns skönt att du ska till gyn imorgon, så att du kan fråga om det. Då är det ju något gott med att du har så många uppföljningsbesök inbokade hos din gyn!

För min del kom det några bruna stänk igår, men jag har bestämt mig för att inte bry mig om dem. Enligt uträkning på FL går jag in i 6:e veckan idag, och jag kan ju inte oroa mig hela tiden i 35 veckor! För övrigt känner jag inte direkt av några symptom, så än så länge är det lugnt att vara gravid.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag