• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Oj, vad många som tittade in samtidigt - många gröna pluppar! Kul! Men lite avis på er brunch...

Vickan - du måste säga till nästa gång du är i trakterna av Gråbo(?) - så får vi få till en träff!

• muggles

Är det ngn som följer Idol? Jag har aldrig gjort det förut (iaf inte efter de första elaka uttagningarna) men i år har jag gjort det faktiskt. Men vad gör den där krulltotten där fortfarande??? Allvarligt talat. Tur det finns skräptv som man kan få ondgöra sig över

• viktualia

mugglan - jaaaa jag är helt avis på Cicci som ska blåsa ner och träffa er Gbgare! Just nu är det inte nån Gråboresa inplanerad, men jag skulle gissa att det blir en sväng i januari runt svärfars födelsedag.

• muggles

En annan OT-fråga: ngn som har tips på grönsaker? Jag försöker få i mig lite grönt varje dag vid lunch men har så dålig fantasi - det blir mest isbergssallad, gurka och tomat. En morot ibland. Vill gärna variera mig men när jag står där på ICA så ser jag inget jag vill ha. Vickan, Liten, ngn - tips? Det måste gå fort att fixa dock...

• Tinga

Muggles - frysta haricot vertes är mitt tips när det gäller grönsaker! Praktiskt att ha en påse i frysen, så häller man bara upp så mycket man behöver och kokar i lättsaltat vatten i 2 min.

• viktualia

mugglan - spenat är bra att ha i frysen. broccoli, majs och ärtor är också bra. frysta grönsaker kräver bara en kort stund i mikron och det är ju smidigt.

rotfrukter som morötter, palsternackor och annat gott kan man ju ugnsbaka eller äta råa.

Kanske har du något recept eller nån maträtt som du vill hitta på grönsakstillägg till - fråga gärna så spånar jag!!

• Syster Vilma

Hej! I stort behov av några positiva ord... Det känns som om jag ALDRIG kommer att bli gravid. Hade min första mens efter p-piller stopp för snart 2 veckor sen. Köpt ÄL-test, käkar folsyra och har sex. Snart borde jag ha ÄL. Detta kan alltså bli min första riktiga chans att bli gravid. Och jag tok-krisar nu. Inget talar ju emot att jag ska bli med barn. Och som maken säger är det ju ingen katastrof om det tar ett tag. Vi är unga och har ju precis börjat försöka. Men i mig känns det som en KATASTROF om jag inte blir med barn NU!!! Jag som alltid trott att det ska vara så mysigt att börja planera familj, hatar verkligen denna perioden av vårt liv. Jävla ovisshet hela tiden, noll koll på hur min kropp funkar, ingen kontroll över framtiden (det går ju för f-an inte ens köpa någon semesterresa för i sommar för tänk om!!), och det värsta av allt : DET FINNS INGA GARANTIER! Bestämde mig nyss för att om jag inte blir gravid vid nästa ÄL så skiter jag i allt. Börjar äta p-piller igen och börjar banta (för det vågar jag ju inte göra nu när vi försöker bli gravida).
    FÖRLÅT för mitt neggo svammel. Hoppades att ni skulle förstå och kanske ha några snälla ord över till mig.

KRAM!

ps. Jag har världens humörsvängningar sedan mensen kom igång. Kan försklara mitt beteende här på tråden. Förlåt.

• start september

Muggles,

färsk babyspenat är lyxigt att ha som variation på sallad - och nyttigt!

Jag röstar också på broccoli, haricot vertes och ärtor precis som Tinga och Liten. Ha dem i frysen och micra lagom mycket till en person. Dessutom är det gott med varma grönsaker nu när det är kallare ute tycker jag.

• viktualia

Syster Vilma - jag är verkligen inte rätt person att peppa eftersom jag fortfarande är så sjuuuuuuuuuuuukt ambivalent inför hela "skaffa barn"-grejen. Däremot är jag bäst på bantning.. ha ha.. har blivit av med 21 kg sen i maj i år och det är verkligen det bästa jag gjort mot min kropp nånsin. jag vet ju inte hur pass överviktig du är, men för egen del insåg jag att det INTE var läge att starta en graviditet med den vikten jag hade innan jag började banta. Nu när jag blivit av med den värsta övervikten (har ca 9 kg kvar) så känns det mycket lugnare inför en ev graviditet. Så kanske, kanske är det läge för dig också att ta tag i det projektet först - jag kan bara säga att det lugnat mig väldigt mycket!

Oavsett vad som är rätt för dig - styrkekram och hoppas att du får känna dig glad snart igen!

• Syster Vilma

jag överdrev nog lite. jag ska inte börja med p-piller igen.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag