Jaha, när jag nu ändå pratar med mig själv är det väl lika bra att jag bidrar med den erforderliga symptomlistan.
Jag hade ÄL på onsdagen den 7 november, och vi praktiserade omväxlande varje- och varannandagssex under nästan två veckor. Eftersom jag åt Pergo trodde jag ju att jag skulle få ÄL på dag 14, och det var det vi utgick ifrån när vi påbörjade "förberedelserna". Sen blev det ju först dag 18, så det var bara att hålla ut!
Får väl erkänna att det inte var fantastiskt varje gång, men vad gör man inte!
Vi höll iallafall hårt på att det skulle gå för mig också.
Bara några dagar efter ÄL började jag känna av lite svag värk i magen, ganska högt upp. Det har jag gjort, tror jag, i varje cykel, så då blev jag negativ direkt, och tänkte att nu har det gått åt skogen igen. Lika bra att mentalt förbereda sig på ett nederlag, tänkte jag. Jag kände av äggstockarna också, men det gjorde jag även före ÄL (första gången någonsin som jag känt av mina äggstockar). Vartefter dagarna gick fick jag mer och mer ont i magen, och kulmen nåddes dag 26-29 i cykeln. Det onda flyttade sig neråt också, och i slutet satt det en bit under naveln. Det onda yttrade sig som knip, och när det var som värst fick jag böja mig lite om jag stod upp, och flera gånger kom ofrivilliga kvidanden över mina läppar, trots att jag har ganska hög smärttröskel. Magen svullnade upp rejält också, utan att vara gasig.
De senaste dagarna har jag emellanåt känt lite svag molvärk i ryggen, på samma sätt som jag brukar ha när jag har mens. Lite yr har jag också varit, men det har jag också varit inför mens några gånger förut, så det såg jag som ett negativt tecken.
Vad mer? Jo, lite ömma bröst, i ytterkanten. Inte så att de värker, men om jag petar på dem känns det att de är lite ömma, och det har jag aldrig förr upplevt inför mens.
En sak har jag gjort annorlunda i den här cykeln jämfört med alla tidigare, och det är att jag undvek löpning och hård fysisk anstränging från ÄL och 10 dagar framåt. Jag tror egentligen inte att det spelar någon roll, men eftersom Lappis fått order om att ruva tänkte jag att jag också kunde prova på det en cykel. Jag tog raska promenader istället för joggingturer, så helt inaktiv var jag ju inte.
Jaha, det var nog allt, men det är nog lika bra, för jag tror att ni är trötta på mig nu.
Nu ska maken och jag äta räkor, som faktiskt inhandlades före plusset. Fast maken får dricka vinet ensam!
Känns inte som någon större uppoffring, faktiskt.
Jag tittar in här igen, lite senare ikväll. Kram så länge, alla go'a trådkompisar!