• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Frejis

Jag har försökt läsa i tråden så mycket som jag har hunnit, men har inte skrivit så mycket tror nog att fler av er känner igen det här, att man inte hinner eller orkar eller något annat händer när man ska skriva. Ser fram emot söndagens brunch, det ska bli kul att träffa alla och särskilt Cicci med Victor. Hoppas att han kommer med!

• muggles

Kul att se dig här igen Frejis! Nu måste jag tyvärr ta hand om uppmärksamhetssökande liten tjej! Tittar in senare...

• Tinga

Frejis - tack så mycket! Ja, för mig kändes det verkligen som "äntligen", men jag vet ju att det egentligen inte är så länge vi väntat. Ganska exakt sju månader tog det, så egentligen är vi väl helt "normala! Det känns helt ofattbart, bara! Helgen kunde inte fått en bättre inledning!

• Frejis

Helt underbart Tinga, nu är du gravid känner igen beskrivningen av humöret, du är verkligen inte ensam om det.

Massor med kramar till dig och till andra trådisar. Nu ska maken och jag gå ut för att äta japanskt och sedan gå på bio. Trevlig kväll!

• Tinga

Frejis - jag förstår mer än väl att det känns tungt att komma in och skriva här ibland, och du ska ju inte skriva om du inte har lust. Men det är trevligt när du dyker upp! Jag tänker på dig även om du inte skriver här. Du är ju så himla väl förtjänt av att få ett "varaktigt" plus, och jag hoppas att det kommer snart. Kram!

• Frejis

Hm, Tinga, ni är misstänksamt normala det ska ju ta cirka 7 månader för att bli gravid.

Muggles, tänkte på nyss att tiden går så fort, din lilla tjej är ju inne på sin tredje månad. Träffade i veckan en väninna med en fyramånaders bebis som jag inte har sett på en månad - så skoj att se hur de förändras.

NU måste jag gå, men ska försöka titta in här imorgon. Kram till alla

• Tinga

Haha, ja, tänk att jag kan sätt mitt eget namn och ordet gravid i samma mening! Helt otroligt!

• Tinga

Passade också på att kika i galleriet nu när jag är uppkopplad hemifrån - kommer ju inte åt det ifrån jobbet.

Muggles - hjälp, vad Moa har blivit stor! Att en bebis kan växa så mycket på bara tre månader! Men hon är lika söt fortfarande!

Piggelin - åh, vad kul att få se din lilla flicka! Jätterar och go' ser hon ut!

Telis - jag tycker att du också är söt! Trevligt att få ett ansikte till ditt namn också.

• Frejis

Nu såg jag ditt svar igen Tinga och måste bara svara *BT-beroende, ha ha*

Det känns faktiskt ganska okej, jag har kommit över den värsta fasen även om jag kan känna mig lite låg ibland. Novembermånad är inte den bästa för positiv inställning heller. Studierna tar just nu väldigt mycket tid (en intensiv kurs), men snart är jag ledig en hel vecka sedan har jag fortfarande rätt mycket problem med leder och ryggen, vilket utreds. Kan berätta mer om det imorgon om någon är intresserad av OT-ämnet hälsa vs ohälsa.

• Tinga

Välkommen i klubben för BT-beroende, Frejis!

Skönt att höra att du trots allt känner dig OK, men jag håller verkligen med om att november inte är en månad som brukar hjälpa upp humöret; mörkt, grått och trist. Även om det egentligen är ännu mörkare i december tycker jag att det brukar kännas lättare då, när man har julen inför dörren och har adventsljusstakar och annat som lyser upp.

Och du, du får gärna berätta om dina hälsoproblem imorgon. Om vi bara hade pratat graviditet och att bli gravid i den här tråden hade den blivit väldigt platt och tråkig - en av anledningarna till att jag gillar den så mycket är just att här ventileras allt mellan himmel och jord. Jag tycker att det är så härligt att man kan vara öppen och personlig om allting, och få otroligt bra synpunkter, stöttning, råd, glada hejarop - utifrån behov, helt enkelt. BT:s bästa tråd, helt enkelt!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag