• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Japp - lika fåordig som vanligt ser jag nu när jag spanar här ovanför

Men som sagt, jag kanske inte kommer attt skriva så mkt den närmaste tiden av naturliga skäl, men försöker hålla mig ajour genom att läsa iaf!

• Tinga

Hej Piggelin! Vad kul att se dig här, och att höra att allting är bra, trots stora "gråtaredagen". Det är säkert brutalt mycket hormoner som far runt i dig nu, och det måste vara en enorm emotionell upplevelse att föda barn och att få sitt lilla barn i famnen, så egentligen tycker jag inte att det låter konstigt att du reagerar som du gör. Det låter som att ni har det jättemysigt tillsammans iallafall! Stor kram!

• nennesjuttioåtta

vad kul att höra från dig Piggelin!!! Oj, jag blev alldeles gråtfärdig själv... Vad ofattbart stort det måste kännas! Och jag blev nästan helt matt själv som att jag hade åkt vasaloppet x 3 fast med öm muff. Vilka goa föräldrar och ha det fortsatt underbart mysigt nu och rå om varandra i venterrusket!!! *kramar*

junilejon
    tack! Jag noterar...

• nennesjuttioåtta
    Moppy1 skrev 2007-11-23 12:16:29 följande:
    Fartguppen? Menar du fördknäppen, dvs lite nasty activities i sänghalmen...? Nja inte så mkt, man är faktiskt inte så sugen på det i detta enorma tillstånd... Men nöden har väl ingen lag! Igår drack jag lite vin, hoppades att det skulle få fart på det. Får väl testa lite champagne också i helgen - han är väl en finsmakare, den lille herrn därinne!
    Nä, jag menar just fartgupp - precis som Nattson skrev. Kör lagom fort över några gånger.
    För en gångs skull tänkte jag inget med sex. Å andra sidan behöver väl inte maken vara med, eller åtminstonde inte inuti utan bara som en appetizer och förste pillare.
  • Piggelin1

Tack Tinga
    Japp - det är helt säkert alla hormonerna som sprutar & gör en såhär lättrörd. Känner mig liksom inte "ledsen" i vanlig bemärkelse, utan mer extremt lättrörd

Förstod att du håller på att vänta ut tanten - håller verkligen tummarna att hon är borta för en låååång tid framöver nu!

• Nattson

Piggelin, stor kram till dig! Det låter underbart mysigt trots stora gråtardagen. Skönt när föräldrarna kommer och speciellt ens egna mamma

• Piggelin1

Kraaaaaaaaaaaam tillbaka Lappis & Nenne!

Det känns fortfrande ganska overkligt/ lite surrealistiskt! Just det där att lilla tjejen egentigen kunde legat kvar inne i magen fortfarande & snurrat, men nu försöker vi lära känna henne sen en vecka tillbaka, fascineras av hennes mimspel, grimaser osv osv. Samtdigt kan jag knappt fatta att hon verkligen fått plats därinne i magen, & ännu mer overkligt det där med att hon faktist kommit UT! Hur FASEN gick det till, liksom!! ...och ändå var hon inte så stor, bara drygt 3,1 kg! Tänk om hon vägt 4-5 kg eller så - woahhhhh! Visst, det hade ju gått det med, men ändå!

• nennesjuttioåtta

ja, man upphör aldrig att fascineras, och ändock är det det mest naturliga i livet, detta med att föda barn. Har alltid gjorts och ändå så är det så ofattbart coolt att något sånt kommer ifrån den där magen... ÅÅÅH Längtar!!!!

• Liten med Mindre

Moppy - vi ses på Mornington Nybrogatan kl 12 på söndag. Kul om du orkar komma förbi. Fast ännu roligare för din skull om du är på BB förstås.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag