• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta
    Tinga skrev 2007-11-23 11:01:07 följande:
    Nenne - det är som du säger med huset, det kan säkert bli jättemysigt när man fixat till det som man vill ha det. Inredning kan man ju alltid ändra på, men läget är som det är, så det viktigaste tycker jag är att huset ligger på ett ställe där man verkligen vill bo (ja, det är klart - vissa grundkrav måste det ju uppfylla, som storlek och så, men du fattar säkert vad jag menar ).
    precis. Läget kan man ju inte flytta på. Ett hus går att riva. Det är bara två sovrum men det är ändå 120 kvm stort + källare. Ett stort garage och en stor tomt (potatisland, tjohooo!). Öppen spis och rejäla väggar av trä. Får man bara bort den hemska baren i tegeltapet så känns det redan bättre. *S*
  • Lapinette

Tinga - helt rätt! Läget är det viktigaste med ett hus. Resten kan man riva eller göra vad man vill med.

• nennesjuttioåtta

oj, vad många EGO-inlägg det blev. Sorry!

• Tinga

Nenne - usch ja, sådana där bar-grejer är det värsta som finns!

Men en helt annan sak - har ni så mycket snö i Gävle nu, som syns på husbilderna?

• junilejon

Nenne...vilket fint hus,lite nya tapeter,lite färg och kanske riva någon vägg så blir det ju ett kanon hus.Jag vet exakt hur jag skulle göra redan nu
    Det är ju bra att huset inte är fallfärdigt
    Har med hittat ett hus som vi ska titta på...länken kommer

• Zozo

nämen Nenne.. Det huset sag vâl inte sa skruttigt ut?? Dekorationen far du ju kanske fixa i sa fall, men annars ser det väl ok ut?

• nennesjuttioåtta
    Zozo skrev 2007-11-23 11:16:52 följande:
    nämen Nenne.. Det huset sag vâl inte sa skruttigt ut?? Dekorationen far du ju kanske fixa i sa fall, men annars ser det väl ok ut?
    HIHI, Jag intalar mig det så att jag inte ska gå upp i brygga förrän jag har varit där och sett det.

junilejon! Hur hade du gjort? *nyfiken och öppen för alla förslag* nej vad dumt jag kanske ska fråga sen när vi har köpt det. För det ska vi ju. Hoppas jag. Och att ingen annan vill ha det. Få se länken nu då!

Tinga
    nä, det smälte bort mycket i förrgår. Men det snöar lite flingor just nu men det är lite för varmt för att det ska ligga kvar. Ute på åkrar och tomter ligger det ju en del men inne i stan är det bart. Tänk att få julpynta ett sånt där hus! YEII!!
  • junilejon

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/63883
    Maken och jag ska åka och kolla på detta...det är så fint!

Nenne vad jag hade gjort? Det beror ju på hur mycket pengar ni vill lägga på att "renover" huset?
    Men jag kan komma med förslag om du vill???

• Tinga

Junilejon - wow, vilket fantastiskt hus! Och där behövs ju ingen renovering alls; det var ju tiptop! Fast å andra sidan kostar det fyra gånger mer än "Nennes hus".

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag