• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Näe nu ska jag brassa lite käk innan jag ska ta mig till jobbet. Vilkt säkert kommer ta en hel vevighet idag när det är Thanskgiving och det mesta (inkl bussar o tåg) går sääääääällan.....

Jag vill också va ledig!!!!!!!!!! *stampar med foten*
    (För jag KAN stampa med foten... Kanske vill du gå intensivkurs hos mig Lappis??? )

• Mrs  B

Sweet
    Tack för kramen! Den kan verkligen behövas nu i mörkret både ute och i min kropp.

Lappis
    Ja, jag undrar också vad jag har gjort för att förtjäna detta elände. Men det är väl smällar man får ta för att få en bebis antar jag, men ibland undrar jag om det är värt det......
    Och visst självklart är det det men jag hatar att må så här dåligt. Det önskar jag ingen annan.

• Lapinette

Sweet - det skulle jag behöva! Jag är en MES!!! Inte när det gäller mitt arbete eller hemma men i övrigt. Vill inte ställa till med besvär, fråga eller krångla. Maken blir galen på mig!

• Lapinette

Mrs B - lider med dig! Hoppas det går över fort denna gång.

• Mrs  B

Nattson
    Ja, sömn är guld värt att få för att må bra.
    Kändes ju lite bättre efter att jag hade fått sova på förmiddagen.
    Men med småbarn hemma blir det ju inte så mycket av den varan annars.

• viktualia

Mrs B - vilken misär att det inte finns nån annan ljusning än att ungen i magen hoppar ut!! Får verkligen önska att du slipper gå över tiden i alla fall! Ujuj!

• Tinga

Sweet - fiffigt med koffeinet! Luras på, du!

Mrs B - usch, stackars dig som är sjuk _igen_! Verkligen inte kul! Hoppas att du kryar på dig, även om det verkar dyster! Kram!

Lappis - några munnar vin gör säkert ingen skillnad för slutresultatet av din ivf, så jag tycker att du gör helt rätt! Även med en lite slurk får man ju känna den goda smaken av vinet till maten. Man kan inte ha dåligt samvete för allt!

• Mrs  B

Lappis
    Det känns redan bättre, men det värsta är att man inte vet när det ska slå till igen. Imorgon natt, på måndag eller om en vecka????

Ska till jobbet imorgon i alla fall och prova om jag orkar jobba. Har ju redan missat så mycket pengar på mina sjukdagar så jag kan bara vara hemma när jag tvunget måste.

• Mrs  B

Viktualia
    BM gissade på att lillkillen kunde komma när som helst eftersom magont och magbesvär kan sätta igång förlossningen. Sonen fyller ju den 25 dec och det är ju sent så det hade varit bättre om denna lillkille kunde hålla sig till januari, men för min egen skull hade det varit bra om han kom nu så jag slapp alla besvär.

Tinga
    Tack!

• junilejon

Pirr,nej har inte löst min jobbsituation än,har varit hemma idagoch imorgon är jag ledig. Men jag hoppas att det löser sig sen,det hade varit toppen om jag kunde jobba typ 3 dagar i veckan och sjukskriven 2 dagar,då förlorar jag ju inte så mycket pengar...

MrsB..din stackare,jag lider verkligen med dig...uch och fy för att må så dåligt! Hoppas verkligen att det går över snart,om jag mår så dåligt i slutet av min graviditet så avlider jag nog...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag