• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Idag är det Klemens som har namnsdags. Det är *inte* är namn som står med på vår lista kan jag säga. Det har varit alldeles för mycket tjat om "mens" dom senaste åren för att man ska välja ett namn som Klemens.

• nennesjuttioåtta

Liten med Mindre skrev 2007-11-23 10:24:47 följande:

Nenne - så ytterst sunkigt av dem att inte boka in er innan ni gjort alla tester. Det gjorde Sophiahemmet i alla fall.Men vi får hoppas lite extra på huset i alla fall. Så spännande! Tänk om det fanns såna lägen inom rimligt avstånd i Stockholm!! Då skulle inte ens större renovering skrämma mig tror jag.
    ja, eller hur?!?! Det känns som att vi skulle ha hört av oss för ett halvår sen så hade vi fått komma dit typ ny. Vad ska de vänta på? Funkar det inte så kande väl hinna kolla annat i väntan på provsvaren tycker man.

Det är en mil från huset till mitt jobb mitt i stan, i närheten av Det stora Köpcentrumet där IKEA och MIO huserar Så det blir lite längre att cykla än jag har idag. Men attans vilken snygg fast rumpa jag kommer att ha!
  • nennesjuttioåtta
    Tinga skrev 2007-11-23 10:29:42 följande:
    Nenne - i vanliga fall har jag 12 dagars lutealfas, dvs BIM i måndags. Men så har jag ju ätit Pergo den här cykeln, och jag har ingen aning om huruvida det påverkar lutealfasen också. 14 dagar efter ÄL var i onsdags, så även om man räknar så är ju mensen sen. Problemet är bara att för två cykler sedan gick jag sex dagar över tiden utan att det var något för det, och därför vågar jag inte vara så positiv den här gången. Då var jag helt övertygad om att jag var gravid, så när jag sen fick negativt svar på testet och mensen kom ett par dagar senare blev jag helt knäckt. Ibland är det bara elände med förhoppningar!Och tack allihopa - ni är så gulliga som hoppas så för min skull!
    Hittade du ägget den gången då du gick över BIM med 6 dagar?

Det är så jobbigt att vara gravid, tycker jag. Särsklit när man inte ens är det pahw riktitt utan bara har psykosomatiska besvär av det.
  • Tinga

Nenne - japp, jag hittade ägget den gången jag gick sex dagar över. Fast inte hjälpte det!

• Lapinette

Telis - hmmmm hade du ÄL ungefär samtidigt som mig? *kaninen kliar sig bakom sitt låååånga öra med storstampen*

• Liten med Mindre

Attsingens vad mysigt det såg ut Nenne. Fast lite jobb får ni allt att fixa till - men så länge det inte är några större fel mer än ytor så är det ju ok. Och på landet och allt!

• nennesjuttioåtta
    Tinga skrev 2007-11-23 10:50:18 följande:
    Nenne - japp, jag hittade ägget den gången jag gick sex dagar över. Fast inte hjälpte det!
    åååh Jävla skit! Jaha, ja då förstår jag att du väntar.
  • Tinga

Nenne - det är som du säger med huset, det kan säkert bli jättemysigt när man fixat till det som man vill ha det. Inredning kan man ju alltid ändra på, men läget är som det är, så det viktigaste tycker jag är att huset ligger på ett ställe där man verkligen vill bo (ja, det är klart - vissa grundkrav måste det ju uppfylla, som storlek och så, men du fattar säkert vad jag menar ).

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag