• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

Tinga, hur lång lutealfas har du då? Det är ju mer än 14 dagar sen du hade ÄL...

• nennesjuttioåtta

ååååh nu har vi hittat ett hus igen... Visning nästa fredag. Ett trähus på landet fast nära stan, bättre läge än förra (fast det var mer barnvänligt med tanke på att det var ett bostadsområde, detta är verkligen landet) KATTLÄGE och bullerbykänsla!! ÅÅÅH jag ska inte hoppas på någonting alls, för det ser lite slitet ut på bilderna men det är precis som med bibisverkstan, att man inte kan förtränga alla tankar som poppar upp.

Prinsen hade tänkt lämna prov idag (de har telefontid fredagar) men då tar de bara emot vaniljssås på torsdagar och då är han ju inte hemma. Så nu måste han ta ledigt för att runka i en burk. MORR!!!!! Och vänta en vecka till och de sätter oss inte på någon väntelista för undersökning förrän alla prover är tagna och resultaten har kommit. Sen har de inte några tider direkt så det kan ju dröja till midsommar känns det som nu. PUCK! Undrar om man ska gå till det privata iaf...

Tinga
    håller tummarna!! Förstår dig och finns här om det mot all förmodan skulle vara ett minus. *kram*

Oms
    Om du hinner vara här före måndag - kram på dig och lycka till!!

• Telemarkgrrl

Jag är helt klart med Lappis man, varför ska man gå och nojja i onödan, SÅ kul är det inte.

Tinga, hoppas verkligen att du får ett positivt svar i helgen!!

• Lapinette

Telis - vi hoppas på ett positivt för dig med (i helgen?)!

• Liten med Mindre

Nenne - så ytterst sunkigt av dem att inte boka in er innan ni gjort alla tester. Det gjorde Sophiahemmet i alla fall.

Men vi får hoppas lite extra på huset i alla fall. Så spännande! Tänk om det fanns såna lägen inom rimligt avstånd i Stockholm!! Då skulle inte ens större renovering skrämma mig tror jag.

• Telemarkgrrl

Lappis, hoppas kan ni absolut göra men BIM är inte förrän nästa vecka och jag har som vanligt inte ett endaste symptom.

• Tinga

Junilejon - haha, du är för rolig! Jaså, jag väntar en pojke? Jag drömde också konstigt inatt, fast det var att vi var på tältsemester i fjällen med makens familj, som avskyr både fjäll och tält.

September - ja, tack gode gud att det är fredag!

Nenne - i vanliga fall har jag 12 dagars lutealfas, dvs BIM i måndags. Men så har jag ju ätit Pergo den här cykeln, och jag har ingen aning om huruvida det påverkar lutealfasen också. 14 dagar efter ÄL var i onsdags, så även om man räknar så är ju mensen sen. Problemet är bara att för två cykler sedan gick jag sex dagar över tiden utan att det var något för det, och därför vågar jag inte vara så positiv den här gången. Då var jag helt övertygad om att jag var gravid, så när jag sen fick negativt svar på testet och mensen kom ett par dagar senare blev jag helt knäckt. Ibland är det bara elände med förhoppningar!

Och tack allihopa - ni är så gulliga som hoppas så för min skull!

• Telemarkgrrl

Spännande med huset Nenne! Har du någon länk?

• Tinga

Nenne - åh, vad irriterande att din man måste ta ledigt från jobbet för att kunna lämna in sitt prov. Snacka om att man måste göra uppoffringar i bebisfabriken! När du nu lämnat ditt dag 3-prov och din man uppenbarligen visat att han vill lämna sitt tycker man ju att det borde räcka för att sätta upp er listan för undersökning. Frustration är bara förnamnet, och särskilt när man vet att väntetiden är lång! Kram!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag