• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Moppy1

Har Piggelin varit inne mer, förresten? Hade varit kul att veta hur det går och fått en mer detaljer förlossnings-story!

• nennesjuttioåtta

har du verkligen provat fartguppen? *förmanande*

Moppy1 skrev 2007-11-23 11:58:35 följande:
    Är ju min due date idag, tänk om Skrutten kunde vara lite punktlig och komma ut enligt beräkningen?? Känns dock inte som det kommer hända på ett tag, det känns precis som vanligt "därnere". Suck!!!Lycka till Oms på måndag, hade nästa gärna bytt med dig, om så bara för att veta när det smäller! Väntan är det värsta!!
  • nennesjuttioåtta

Hoppas det smäller till snart så att du slipper vänta mer. Helt otroligt att det är dags för er alla att föda snart! Tiden går så fort! *startar bilen och börjar varva*

Hoppa i, här ska det flygas!

• Liten med Mindre

Junilejon - superfint hus. Om ni har råd och det funkar med jobb, kommunikationer etc så skulle jag inte tveka att slå till. Förutsätter att inget dyker upp på visningen förstås.

Moppy - verkligen väntans tider för dig. Fast i smyg är jag lite glad att du åtminstone hållit dig till BF. Det ger mig lite hopp om att det går att knipa över nyår trots allt.

Tänk vad skönt att föda alla andra tider på året när man inte funderar på dagar hit eller dit!!!

Men, för din skull hoppas jag att skrutten får för sig att ploppa ut i helgen. Annars kanske du hoppar på en brunch på söndag? Vi kan säker tjata ut lillparveln.

Piggelin har inte hörts av något mer. Väntar också på detaljerna. Men de kommer i sinom tid... *otålig*

• Moppy1

Fartguppen? Menar du fördknäppen, dvs lite nasty activities i sänghalmen...? Nja inte så mkt, man är faktiskt inte så sugen på det i detta enorma tillstånd... Men nöden har väl ingen lag! Igår drack jag lite vin, hoppades att det skulle få fart på det. Får väl testa lite champagne också i helgen - han är väl en finsmakare, den lille herrn därinne!

• Moppy1

Hur dags är brunchen, Liten? Ska se om jag kan titta förbi, bor inte så långt därifrån. Vilka kommer?

• junilejon

Nenne..Här kommer lite hur jag skulle gjort i "ditt" hus!
    Utrummet hade jag rivit och satt dit en inglasad altan och byggt ett soldäck framför.

I köket hade jag nog tagit det ganska lugnt till en början och bara målat om panelen och rivt väggen mellan köket tv-rummet.

I vardagsrummet hade jag tagit bort den fula baren och tegeltapeten och kanske gjort ett fönster till,dels möblerat det helt annolunda.

I sovrum 1 hade jag bytt tapeten och målat listen vit,dels satt sängen mot en snevägg istället

På toan hade jag kaklat och satt in en duch istället för badkar...

Garaget hade jag nog isolerat och gjort till ett gästrum/barnrum...

Ja nu vet jag inte om jag kommer på något mer

• Moppy1

Liten - 75% av alla förstföderskor går över tiden, så du kan nog hoppas på att det händer dig också... Jag tror starkt på sannolikheter, kontrollfreak som jag är, så jag hade nästan väntat mig detta!

• Nattson

Oms lycka till på måndag!

Moppy, förstår att du väntar och väntar... Ta bilen och åk över lite fartgupp om inte andra aktiviteter är så lockande. Men kör försiktigt!! min kompis bestämde sig för att gå och titta på möbler och mycket riktigt satte det hela igång på IKEA.

• Piggelin1

Heeeej tjejer,
    Ska se om det funkar att skriva lite nu *håller tummarna att lill-tjejen är nöjd*.
    Satt & försökte läsa ikapp lite igår, men svårt att skriva med tjejen i knät? Åhhhh, vilken massa söta, rara & omtänksamma kommentarer jag fick efter mitt inhopp häromdagen måste nog kopiera & spara (bra att ha dagar som man känner sig lite låg )
    Muggles, TACK för mailet med länkarna till det som skrevs förra fredagen & under helgen ? ni är verkligen för gulliga allihopa! Blir alldeles rörd av hur mkt ni bryr er!

Moppy, tänkte just på dig för en stund sen, att det är din ?due date? idag ? hoppas att du slipper vänta alltför länge till! På BB träffade jag en tjej som hade gått 17 dgr över tiden innan hennes bebis tittade ut ? fyyy, vad länge? Inte avis?

Idag fyller alltså vår lilla tjej (som inte fått ngt namn ännu) en vecka. Tänker tillbaka på hur det var vid denna tid förra fredagen? Ska skriva en riktig förlossningsberättelse så snart jag har tid över, men jädrar vad glad jag är att det är över nu! Fram till utdrivningsskedet kändes det som om jag hade koll & klarade det hyfsat (plus att det rullade på i bra takt), men sen var det riktigt, riktigt jobbigt & de kallade in såväl läkare som en extra BM . Tjejen mådde hela tiden bra, men livmodern tröttnade & jag fick en massa dropp för att få igång värkarna igen. När hon till slut kom ut, låg jag bara & skakade som av frossa ? BM sa att det berodde på adrenalinchocken i kroppen. Men, men, jag ska återkomma till allt detta i min ?riktiga? berättelse.

Det är verkligen GULD värt med de tio pappadagarna som vi har i Sverige ? dels att uppleva de första stapplande stegen som familj tillsammans, dels avlastningen eftersom man känner sig rätt liten & osäker såhär i början.
    Idag känner jag mig riktigt pigg & har fått sova riktigt mkt inatt, sämre var det igår plus att jag tror att jag drabbades av ?stora gråtaredagen? några dgr försenat just igår. Grät åt precis allting? Jag är ju lättrörd i vanliga fall, men det är ju bara en västanvind jämfört med nu
    Grät för att jag var trött, grät för att hela förlossningen liksom kom ifatt mig, grät när vi fick brev från Skatteverket med lilla tjejens personnummer & när mina föräldrar kom igår em, så storgrät jag med & fick en låååååång kram av min ömma moder det första jag fick? Men som sagt, idag känns det betydligt bättre ? förmodar att jag får försöka fokusera på de bra dagarna & låta mig själva vara lättrörd de dgr som det blir så?
    Mina föräldrar är för söta förresten, förutom att lilltjejen fick presenter igår, så fick jag ett jättefint Efva Attling-halsband i present, totalt oväntat & väldigt, väldigt rart!

AM förresten, förstod att Livia & vår tjej har samma födelsedag! Kul!

Angående bilder, ska maila Muggles & be henne lägga upp i galleriet!

MrsB ? fasen vad det är synd om dig, sjuk igen förstod jag Hoppas att du inte behöver vänta alltför länge till på pojken (för visst var det pojk ni väntar?).

Oms, vad spännande att det närmar sig för dig - & vad sköööönt att du fått så bra mottagande på sjukhuset!! Måste kännas lite konstigt att veta att just på måndag är du mamma till TVÅ!! STORT lycka till & kram! När jag tog bort in ena äggstock för två år sen var det ju en näöstan identisk operation med snitt i bikinilinjen & samma läkeprocess. Skillnaden är väl att jag kunde stoppa i mig mera droger efteråt Mmm för morfin

Vickan, förstod att du varit på intervju i veckan, hoppas att det gick vägen!! Läste även diskussionen om din klantiga kollega ? hon måste vara avis på dig som har ett liv fullt med intressen ? annars skulle hon nog inte verka så bitter? Håller med dig helt i dina reaktioner, jag hade reagerat på samma vis!

?och bakat verkar det ha gjorts också i veckan, mmm! Tittade på Leilas Jul (eller vad det nu hette) på TV4+ i onsdags ? åhhhh, vad mkt gott hon gjorde! Om jag lyckas hitta ngn lucka så ska jag nog testa tex hennes saffransskorpor.

Nenne ? fint hus! Samma till dig Junilejon!

Just nu är mannen en kortis på jobbet, men när han kommer hem igen ska vi nog ta en liten promenix i em. Vi tog en liten premiärtur i onsdags, kändes verkligen speciellt!! ?och vi är såååå nöjda med vår smidiga vagn! Det blev ingen lång promenad, märkte ganska snabbt att jag fortfarande är väldigt trött & sliten efter förra veckan vasalopp x3? Allt annat vore iofs konstigt - men gott med det lilla liksom!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag