Heeeej tjejer,
Ska se om det funkar att skriva lite nu
*håller tummarna att lill-tjejen är nöjd*.
Satt & försökte läsa ikapp lite igår, men svårt att skriva med tjejen i knät? Åhhhh, vilken massa söta, rara & omtänksamma kommentarer jag fick efter mitt inhopp häromdagen
måste nog kopiera & spara
(bra att ha dagar som man känner sig lite låg
)
Muggles, TACK för mailet med länkarna till det som skrevs förra fredagen & under helgen ? ni är verkligen för gulliga allihopa! Blir alldeles rörd av hur mkt ni bryr er!
Moppy, tänkte just på dig för en stund sen, att det är din ?due date? idag ? hoppas att du slipper vänta alltför länge till! På BB träffade jag en tjej som hade gått 17 dgr över tiden innan hennes bebis tittade ut ? fyyy, vad länge? Inte avis?
Idag fyller alltså vår lilla tjej (som inte fått ngt namn ännu) en vecka. Tänker tillbaka på hur det var vid denna tid förra fredagen? Ska skriva en riktig förlossningsberättelse så snart jag har tid över, men jädrar vad glad jag är att det är över nu! Fram till utdrivningsskedet kändes det som om jag hade koll & klarade det hyfsat (plus att det rullade på i bra takt), men sen var det riktigt, riktigt jobbigt & de kallade in såväl läkare som en extra BM . Tjejen mådde hela tiden bra, men livmodern tröttnade & jag fick en massa dropp för att få igång värkarna igen. När hon till slut kom ut, låg jag bara & skakade som av frossa ? BM sa att det berodde på adrenalinchocken i kroppen. Men, men, jag ska återkomma till allt detta i min ?riktiga? berättelse.
Det är verkligen GULD värt med de tio pappadagarna som vi har i Sverige ? dels att uppleva de första stapplande stegen som familj tillsammans, dels avlastningen eftersom man känner sig rätt liten & osäker såhär i början.
Idag känner jag mig riktigt pigg & har fått sova riktigt mkt inatt, sämre var det igår plus att jag tror att jag drabbades av ?stora gråtaredagen? några dgr försenat just igår. Grät åt precis allting? Jag är ju lättrörd i vanliga fall, men det är ju bara en västanvind jämfört med nu
Grät för att jag var trött, grät för att hela förlossningen liksom kom ifatt mig, grät när vi fick brev från Skatteverket med lilla tjejens personnummer
& när mina föräldrar kom igår em, så storgrät jag med & fick en låååååång kram av min ömma moder det första jag fick? Men som sagt, idag känns det betydligt bättre ? förmodar att jag får försöka fokusera på de bra dagarna & låta mig själva vara lättrörd de dgr som det blir så?
Mina föräldrar är för söta förresten, förutom att lilltjejen fick presenter igår, så fick jag ett jättefint Efva Attling-halsband i present, totalt oväntat & väldigt, väldigt rart!
AM förresten, förstod att Livia & vår tjej har samma födelsedag! Kul!
Angående bilder, ska maila Muggles & be henne lägga upp i galleriet!
MrsB ? fasen vad det är synd om dig, sjuk igen förstod jag
Hoppas att du inte behöver vänta alltför länge till på pojken (för visst var det pojk ni väntar?).
Oms, vad spännande att det närmar sig för dig - & vad sköööönt att du fått så bra mottagande på sjukhuset!! Måste kännas lite konstigt att veta att just på måndag är du mamma till TVÅ!! STORT lycka till & kram! När jag tog bort in ena äggstock för två år sen var det ju en näöstan identisk operation med snitt i bikinilinjen & samma läkeprocess. Skillnaden är väl att jag kunde stoppa i mig mera droger efteråt
Mmm för morfin
Vickan, förstod att du varit på intervju i veckan, hoppas att det gick vägen!! Läste även diskussionen om din klantiga kollega ? hon måste vara avis på dig som har ett liv fullt med intressen ? annars skulle hon nog inte verka så bitter? Håller med dig helt i dina reaktioner, jag hade reagerat på samma vis!
?och bakat verkar det ha gjorts också i veckan, mmm! Tittade på Leilas Jul (eller vad det nu hette) på TV4+ i onsdags ? åhhhh, vad mkt gott hon gjorde! Om jag lyckas hitta ngn lucka så ska jag nog testa tex hennes saffransskorpor.
Nenne ? fint hus! Samma till dig Junilejon!
Just nu är mannen en kortis på jobbet, men när han kommer hem igen ska vi nog ta en liten promenix i em. Vi tog en liten premiärtur i onsdags, kändes verkligen speciellt!! ?och vi är såååå nöjda med vår smidiga vagn! Det blev ingen lång promenad, märkte ganska snabbt att jag fortfarande är väldigt trött & sliten efter förra veckan vasalopp x3? Allt annat vore iofs konstigt - men gott med det lilla liksom!