• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Hej!

Nenne, huset verkar jättemysigt och som sagt, färger och tapeter kan man snabbt ändra på!

Tinga, jag är sen sådan som vill veta så jag testade så snart jag kunde! Men ta det lugnt du och som sagt skönt att ta testandet över en helg så att man hinner landa i resultatet oavsett - eller + innan man ska till jobbet!

Själv kompade jag två timmar idag så att jag kunde sova lite längre. Är så fruktansvärt trött nu så det spelar ingen roll hur mycket jag sover känns det som.

• nennesjuttioåtta

OH my GOD!!!!! 5,9 mille?!?! Är du gift med Zlatan eller? Vilket häftigt hus, inte vad man trodde när man såg utsidan. KÖP!

junilejon skrev 2007-11-23 11:30:11 följande:
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/63883 Maken och jag ska åka och kolla på detta...det är så fint!Nenne vad jag hade gjort? Det beror ju på hur mycket pengar ni vill lägga på att "renover" huset?Men jag kan komma med förslag om du vill???
    Kom gärna med förslag, jag har redan klurat en del själv. Men det är alltid kul att höra andras åsikter för det kan vara saker man inte tänkt på. Vi ska nog inte ta allt på en gång så vräk på du!
  • Tinga

Mölle är ju dessutom hur mysigt som helst, iallafall på sommaren, som är den årstid jag har erfarenhet av i de krokarna. Det ligger lite avigt till för de flesta orter där det finns jobb, bara.

• Lapinette

Jättefin hus och tänkte ja, ja priserna där nere är väl superbra jämförelse mot Stockholm så man kan ha råd med något så fint...sen såg jag priset!

• nennesjuttioåtta

Jag som inte ens vill köpa något för över 2 miljoner... Å då tjänar vi hyffsat båda två. Fast vi vill hellre lägga pengar på anant än på boendet. Men bo i ett fint hus med ett bra läge. ingen lyckad kombination...

• nennesjuttioåtta

Men shit vilket hus, och havsutsikt dessutom!

• junilejon

Jovisst det är dyrt,men man behöver inte göra någonting med det,och det är ju både posetivt och negativt.....

Nej jag är inte gift med Zlatan men med min egen lille prins

Tinga jag håller med om att läget är lite avigt ang jobb och sånt,det är det som är negativt för oss. Min man kommer aldrig byta jobb eftersom han trivs så bra på sitt nuvarande jobb och tjäna bra ,så han få pendla men det gör honom ingenting. Men jag vill hemst gärna ha ett jobb med! Vill inte bo någonstanns och inte ha ett jobb...jag skulle få panik!!!

• Moppy1

Åhh vad mysigt att vara i husletartagen! Båda husen ser mysiga ut på sitt sätt! Nenne - "ert" hus ser ut som ett rikigt "tomte-mys-hus"!!Mölle är väl så populärt, så därav det högre priset. Om huset ligger på ett bra läge, får man väl alltid igen det, om man tänker bo där långsiktigt ialla fall. I Stockholm är ju 5,9 millar inte så mkt heller tyvärr för ett hus, i vissa områden ialla fall.... Lycka till girls!!

Har precis vaknat efter en dålig nattsömn. Har fått in den dåliga vanan att vakna mitt i natten och ligga vaken ett par timmar, för att sedan somna om. Det är väl hormonerna, eller rampfeber inför vad som komma skall. Är ju min due date idag, tänk om Skrutten kunde vara lite punktlig och komma ut enligt beräkningen?? Känns dock inte som det kommer hända på ett tag, det känns precis som vanligt "därnere". Suck!!!

Lycka till Oms på måndag, hade nästa gärna bytt med dig, om så bara för att veta när det smäller! Väntan är det värsta!!

• nennesjuttioåtta

kan något ligga avigt till i ett landskap där det är max 3 mil till nästa stad? När jag var där på kundbesök (åkte runt till olika butiker) förra våren så blev jag så chockad att man inte ens hann åka en kvart förrän man var framme på nästa ställe. Hur får ni plats med alla åkrar och golfbanor emellan, det är en gåta.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag