• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Men Vickan detär ju en annan sak. Då har du ju SJÄLV VALT det. Du kan välja att engagera dig i sådant du är intresserad av och tycker är skoj! Då är det såklart värt det!
    Och en helg då och då tycker jag också kan vara skönt att vara ifrån varandra. Jag gillar att göra saker på egen hand också. Eller att ibland ha tid hemma för mig själv.
    Men det är stor skillnad mot att vara "tvingad" till detta tycker jag själv.

• sweetstreet

Kan i övrigt meddela att jag mått lite lite lite illa. Igårkväll när jag skulle somna. Och i morse.
    Men det är verkligen inget akut, så det känns okej. Jag hoppas bara att det inte blir värre.

• viktualia

Sweetan - jag tänkte mest att även om maken och jag passerat distansförhållandestadiet, så värderar jag inte helger lika högt som Lapinette gav uttryck för här ovanför. Det var det jag menade med mitt förra inlägg!

• nennesjuttioåtta

ja, fast vi har också haft distansförhållande i omgångar. Först gjorde han lumpen i 10 månader (höll på att dö av sorg, trots att han låg på regementet i samma stad där jag bodde...), sen var det 50 mil ifrån varandra i 2 år och det var också jobbigt. Men det hr är 3 nätter i veckan. Han åker måndag morgon och kommer hem halv 6 på torsdag kväll. Huuur bra som helst. Alldeles lagomt! Så det går inte att jämföra.

• sweetstreet

Ikväll ska vi på stor Thanksgiving fet hos några vänner här. Och jag bävar lite inför att ljuga igen om min urinvägsinfektion/antibiotikakur.. Hm, jag undrar om de kommer gå på det????
    Å andra sidan kommer vi ju berätta om att vi ska skaffa katt nu i helgen, så jag hoppas att de flesta tror att det pga detta inte alls är någon annan form av familjeutökning på gång...!

Haha! Det bsäta är att anledningen till att vi skulle kunna få vår kisse just nu är att de som stod före oss på "väntelistan" tackade nej just p g a att de skulle få barn. Så när man berättar det kan man alltid trycka på att "Självklart så förstår man ju att man inte vill ha katt och barn samtidigt!" Det gör ju också att man själv hamnar i ett lite mindre konstigt läge i deras ögon, trots att man inte dricker alkohol... Iallafall hoppas jag det

• sweetstreet

Nenne! Ja det låter faktiskt bra! Inte för länge utan bara sådär så att det känns spännande när man ses igen...!

• sweetstreet

Vickan,
    såklart! jag menade verkligen inte at låta otrevlig.. Ooooops kanske mitt inlägg kunde uppfatta som ett påhopp?!?! Det var iallafall inte min mening! Sorry!

• viktualia

Näääe Sweetan - jag tyckte inte du var otrevlig, bara att jag själv var otydlig! *kram på dig*

• Mrs  B

Jaha, kan ni gissa vad jag har gjort idag????

Varit hemma nerbäddad som vanligt.

Har varit vaken hela natten och sprungit på toaletten. Nu hjälper varken kosten eller tabletter och jag håller på att bli tokig. Lämnade sonen på dagis och sov nästan 4 timmar, vilket hjälpte lite. Har bara ätit skorpor och rostat idag och druckit utspädd saft och vätskeersättning. Känner mig ok nu och hoppas det ska hålla i sig några dagar till.
    Den här julen kommer inte att bli rolig......

Liten med Mindre
    Vi körde till sjukhuset när vi skulle föda, båda gångerna. Första gången med sonen så fick inte maken stanna över natten för de rummen var fulla så han fick köra hem och sova varje natt. Så löste vi det problemet. Resten av dagen hittade han en gratis parkering så han slapp betala då också. Fick dock gå en bit. När vi skulle föda andra gången var det avklarat på en dag så vi betalade avgift för de timmarna vi var där. Vi har 3,5 mil enkel resa till BB.

FruCicci
    I Karlskrona läste jag först 20 p engelska och sen 20 p pedagogik. Visste inte riktigt vilken inriktning jag ville ha på min lärarutbildning, men sen flyttade jag hem igen eftersom mannen inte ville flytta på sig och läste till so lärare i grannstaden. Har däremot en kompis som läst till sjuksköterska i Karlskrona.
    Var någonstans kommer du ifrån?????
    Jag bodde på Galgmarken precis vid högskolan.

Distansförhållande
    Hade vi när jag läste i andra städer, 1,5 år, fungerade bra ibland och inte så bra ibland. Men till slut valde jag att flytta hem till mannen igen för att få mer tid tillsammans.

• Tinga

Sweet - jag hittar också ofta på egna beskrivningar, som dina skruvjudar, för att göra det enklare att skilja på olika saker. Så länge man inte säger det till dem det berör spelar det ju ingen roll!

Förresten - hur är policyn kring graviditet och alkohol i USA? Är det som i Sverige, så att folk direkt tror att man är gravid om man inte dricker, eller?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag