• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta
    Tinga skrev 2007-11-22 15:14:17 följande:
    Nenne - då har du väl bara dig själv att skylla? Jag gillar också dina inlägg med "skruv"!
    HAHAAAA SKRUV!!!!
  • Lapinette

Tror Tinga glömde skriva mutter också...skruv och mutter. Muttrar kaninen

• nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2007-11-22 15:17:09 följande:
    hårt liv... du får väl dammsuga den lokala arbetsmarknaden efter toppjobb åt maken så att han stannar hemma och ger dig vad du behöver!!!! *fnissar glatt*
    Fast vi har så bra sexliv/förhållande nu sen han är borta de första dagarna. Det är Helt otroligt! Vi längtar och hånglar som tonåringar! Och så får jag tid att träna och fika sent med kompisar utan att behöva känna att jag måste hem till honom och äta/kela/tröka framför tv:n. Som singel fast bara det goda! Å sen får han ju lite mer pengar...
  • Lapinette

nenne - känner igen det där då jag hade maken i Cannes. Fick allt det roliga med kompisar och träning när jag var hemma och superhärlig sol, Rivieran och kärlek när jag var där. Fast i längden (efter 1,5 år) så blev jag jäkligt trött på flygplatser.

• viktualia

Nenne - fniss fniss.. coolt att det piggat upp er relation. Själv blir utmattad bara av tanken på distansförhållande.. men det beror väl på att maken och jag inledde vår relation med 2,5 år på distans. Det var precis som du beskriver - i veckorna var man liksom fri att disponera sin egen tid. Problemet i min värld är att jag hellre disponerar helgerna (läs: reser runt landet) fritt än veckorna.... så det blev knöligt i längden!

• Zozo

öh, nja jag haller inte alls med! tvi vale fôr distansförhallande! Vi hade det i 4 ar. Vi sags ca 2 veckor varannan eller var tredje manad och da skulle ju allt vara sa perfekt och man skulle inte braka utan bara njuta.. Sexlivet var ju suveränt under de tva veckorna om inte "tanten" lyckades komma just da (katastrof!) men under RESTEN av tiden!!! bläh! plus att jag akte pa urinvägsinfektion och svampinfektion efter varje gang vi sags, eftersom kroppen inte hann vanja sig vid den andre som den gör i langvariga förhallanden.

• Lapinette

Har haft ett par långa relationer på distans och märker att typ eftet två veckor så stänger jag av. Då orkar jag inte längta, känna och bry mig så jag och maken har träffats varannan vecka sen han lämnade Sverige. Sen de sista åren så jobbade ju jag halvtid från Cannes så jag hade 3 av 4 helger tillsammans med maken. Det var härligt!

• Zozo

Jamen DET later ju mer OK Lapinette!!! Nu var var historia för ett antal ar sedan, i början av förhallandet, men jag undrar om det inte är DET som gjort att vi har svart att vara ifran varandra alls. Tom helger känns hemskt... Det blev lite mycket av adjö, längtan och saknad för oss under den där tiden.

• pirr!

vi har också provat på distansförhållande i två år.. Upplevde det som en väldig press att allt skulle bli perfekt när man väl sågs! Men som man längtade...

• viktualia

Jaaa alltså... makens och mitt distansförhållande handlade ju alltså om 25 mil till skillnad från Zozo och Lapinette som väl hade betydligt längre sträckor... och under den där tiden snittade vi nog på att ses en gång på 2,5 vecka alltså nästan varannan helg.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag