• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Hej Sweet! Åh, vad gullig du är som blev så himla glad för mitt plus! Och din man också; du får hälsa och tacka! Jösses, vad det kommer att snackas på tråddejten i Lund i december. Jag hade lite ångest häromdagen, för jag tänkte att jag kommer att vara den enda ogravida i sällskapet, men nu verkar det ju inte bli så. Tjoho!

Och du, Sweet; jag tycker att det låter JÄTTEbra att du kan ta det lite lugnare med jobbet framöver - det låter verkligen som att du behöver det. Vi vill inte behöva oroa oss för dig, så som vi gjorde för FruLlan tidigare. Skönt att slippa säga ifrån på skarpen! Så mycket som du har jobbat på sistone är du mer än väl förtjänt av en extra ledig dag den här helgen! Stor kram!

• Tinga

Frejis - hoppsan; då tillhör jag visst också de onormalas skara, som redan är uppe en lördagsmorgon. Och innan jag satte mig här vid datorn joggade jag en runda på 7 km, så det är ännu värre än vad det först verkade som!

Det låter inget vidare det där, med alla dina rygg- och nervproblem. Men det är ju jättebra att du nu kommit till en bra sjukgymnast, som tar dig på allvar och verkar ha idéer på hur du ska kunna bli bättre. Som väl är kan man ju träna bort ganska många sådana problem. Värre låter det då med reumatismmisstanken. Usch, stackars dig; det hoppas jag verkligen att det inte är. Verkar riktigt otäckt. Skickar en kram för att peppa.

• Tinga

Japp, som jag skrev innan vaknade jag tidigt imorse; faktiskt redan halv sju. När hände det senast en ledig dag, frågar man sig! Tankarna började iallafall snurra i huvudet direkt när jag vaknade, och sen var det stört omöjligt att somna om. Men det var bara glada och positiva tankar, så jag led inte. Till slut gav jag iallafall upp, och gick upp istället. Nu känns det skönt att redan, så här pass tidigt, ha avverkat dagens träningspass. Och mannen har precis varit iväg och köpt färska frukostbullar och goda pålägg (tyvärr ingen parmaskinka ), så nu ska vi äta lyxfrukost.

Jag glömde förresten nämna ett symptom i gårdagens rapport; ilningar i livmodertappen. Eller ja, jag tror att det var det iallafall. Jag minns att FruLlan berättade att hon under en enda dag, några dagar efter ÄL, kände det som att hon "frös" om livmodertappen, och exakt så kände jag knappt en vecka efter ÄL. Himla konstigt att det bara kändes så under en dag, men det kanske var när ägget fäste? Tja, ingen aning, och ärligt talat bryr jag mig inte heller!

• FruCicci

Nämen!!!!!!!!!! TINGA!!!!!!!!!
    vad är det jag läser??????
    STORT GRATTIS TJEJEN!
    Jag visste väl det gumman! ÅÅÅ vad roligt!

Frejis: Jag tar med Victor i morgon, så får vi se hur det går.... han har blivit så himlans stor nu, och behöver konstant stimulans... Var på bvc igår och han vägde 7,6 kilo och var 63,5 cm lång!!!!!! Han har snart 3 dubblat sin vikt.
    Fast om man jämför med Iris som är 2 veckor äldre, ligger han verkligen i lä.

I natt sov han ganska bra, han vaknade vid 02 och 05 och lade sig vid 22, sen vaknade han igen för dagen 08, så vi har fått sova 3 timmar i sträck!!!!!!!! Tjohooooooo

• Lapinette

Morning girls,

Skrev ett inlägg här inatt men sen gick BT ned. Orkade inte vänta på att BT skulle vakna igen utan gick och la mig.

Tinga, vet inte varför men jag får hela tiden för mig att du bor i Stockholm. Men självfallet är du välkommen på brunsch här men kanske någon annan gång. Och ännu en gång: GRATTIS!!!

Frejis, då ses vi imorgon!

Igår blev det fyra avsnitt av Kalla fötter. Hann uppleva otrohet, IVF och även kaniner m a o avsnitt som man verkligen kände igen sig i. Kände igen Rachel och Adams tankar kring IVF och hur han kände sig tacksam mot henne för att hon stod ut med sprutor och allt annat. Maken har tackat mig flera gånger för att jag går igenom detta för vår skull.

I övrigt, har ingen aning om jag är gravid?! Och tankarna maler i huvudet fast jag inte vill tänka på det.

• junilejon

Vad är det jag läser??? TINGA HAR PLUSSAT SHABADBADOOOOOO...vad var det jag sa Tinga? ...helt jävla otroligt!!!TJOHOOOOOOOOOO
    Så glad jag är för er skull....men jag visste ju att du skulle plussa jag hade en sån stark känsla för det
    Nu är vi alla gravida på tråddejte i dec....och vad många juli/Augusti barn det kommer bli

GRATTIS SNÄCKAN....STORA KRAMEN

• Mrs  B

Hej hopp!

Mår för en gångs skull bra. Hurra!!!!!!!!!!!!!!
    Har fått sova bra i två nätter nu så man kanske kan hoppas att det vänder.

Ikväll ska vi på vårt första julbord och det fasar jag för eftersom jag inte vet hur mycket jag kan äta av maten utan att bli dålig. Får väl se hur det går.

Idag var det det sista Babysimmet för sonen och nu är det uppehåll fram tills jan/feb. Lite trist faktiskt eftersom det är så roligt att vara där och träffa alla föräldrar och barn.

Mannen och svärfar försöker spika upp våra lister i vardagsrummet men det går inte så bra så nu har vi kallat på förstärkning i form av min far. Får se om de kan lösa det tillsammans. Jag hade gärna velat få det klart nu i helgen eftersom vi ska fira sonen nästa helg och då vill man ju visa upp ett slutresultat av rummet och inte ha det halvfärdigt.

Piggelin
    Vad kul att få höra av från dig igen. Hoppas ni har det bra hemma och att allt fungerar bra!
    Ja, på ett vis hoppas jag att lillkillen (japp en kille till är det) tittar ut snart så jag slipper må dåligt men på ett annat vis är det ju bättre att födas på nästa år. Ja, ja vi får väl se hur det går?..

Tinga
    Grattis grattis grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vilket flyt vi har det här i tråden! Verkligen kul för alla!
    Ska bli urkul att ses i december och oj vad vi har mycket att prata om. Får hoppas lillkillen håller sig i magen bara.

• viktualia

Grattis Tinga! Ujuj vad det plussas här... bäst att hålla sig undan så det inte smittar... *asgarv*

Apropå dygnsrytm - jag är fortfarande sur över att jag vaknade så tidigt imorse. Har hunnit med ett antal stordåd idag och är helt slut. Egentligen är jag nog helt enkelt sliten på riktigt, mitt livstempo är nog lite högre än vad jag pallar. Just nu grubblar jag över om jag ska sova ett tag eller sätta mig på päronens träningscykel för att bränna några kalorier.. ehum.... snark...

• Piggelin1

Hej hej,
    ett snabbinhopp från mig - TINGA, wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORT GRATTIS
    Otroligt vilken plusvåg det är nu!!!!!!!!
    Fira plusset ordentligt nu!!

Telis, förbaskade tantskrälle, det ÄR faktist din tur nu! Kram på dig!
    Champagneflädermousse lät grymmegott, var på vippen att fråga efter receptet, emn såg sen att du shoppat det på vägen hem igår

Frejis, skoj att se att du hoppar in lite då & då! Kram på dig & må ryggeländet flyga all världens kos nu när du träffat en bra sjukgymnast!

Håller med om detta med novembermörkret, nov är verkligen INTE min favvo-månad, men nu har vi ju en födelsedag varje år att se fram emot, den 16 november! Perfekt ljus i mörkret

Liten - du som skaffat babykorg, visst har er hjul med? Kan meddela att vi redan har grymt mkt nytta av den - drar runt med den i lgh's olika rum... Flera ggr denna veckan när vi ätit frukost, så har lilla prinsessan legat i korgen & vi har kunnat rulla den lite fram fram & tillbaka & hon har variut lugn & vi har kunnat läsa tidningen & käka i hyfsad lugn & ro. Lyxigt!
    Skulle fått besök av en kompis till mannen idag, men han var förkyld, så vi ställde precis in det. ...och i förmiddags ringde Muggles & berättade att hon åkt på samma sak, så deras besök imorgon får vi skjuta lite på också. INte för inte som det märks att det är november Men MissX ska iaf komma imorgon, myyyyysigt! På tal om mys förresten, vi hade glöggpremiär igår, mmmm!

Nu måste jag lämna, lilltjejn börjar vakna till efter proemnaden för en stund sen!

Ha en kul brunch imorgon!!

• Storasystern

JÄTTEGRATTIS Tinga!!!! Jag hade det liksom på känn... Hur man nu kan ha det åt någon annan, men dina symptom lät så mycket som mina...

Sweet - lycka till med kissen och glöm inte att sätta in en bild i galleriet!!!

Piggelin - otroligt sött litet knyte du har "fått"! Grattis igen!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag