• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Hej!

Har precis kommit hem och har haft en SKITDAG......

Kom till jobbet vid halv åtta och fick då reda på att en storasyster precis hade spytt hemma medan lillebror lämnades hos oss........
    OBS!!!!! Gör aldrig så, uppskattas inte av personalen!

Halv tio gick en fröken hem för hon mådde dåligt.

Resten av dagen var psyket i botten vad gäller magsjuka!

Körde hem i mörkret strax efter fem och blev "träffad" av en vägkamera...............
    Kul julklapp!

Körde och handlade, skällde ut mannen och sitter nu i soffan och surar.................

• start september

Oj, vad mycket det var skrivet idag!

Tack Kokosen för Carmex! Jag ska med spännning testa den.

Grattis till Omsan! Spännande att höra hur det gick med snittet!

Mrs B, låter inte alls kul. Jag hoppas så du slipper undan.

Piggelin, det låter som att du hunnit landa lite ialla fall? Ser fram emot berättelsen, men ta den tid du behöver, det ska kännas rätt.

Freijs - håller tummarna såklart.

Sweet, låter jättemysigt med kissen. Hoppas det gick bra hos gyn och att du kan få något mot illamåendet.

• Mrs  B

Tack alla för stöd angående mina krämpor!!!!!!!
    Hoppas på att det håller i sig nu och att det blir bättre med medicin, rätt mat och sömn.
    Är så trött på att må dåligt. Min mamma trodde att det skulle bli bättre nu eftersom magen sjunker (de hade visst diskuterat detta på hennes jobb) och det kanske ligger något i det.

Mensvärk
    Har inte haft så stora problem med det faktiskt. Ibland har jag haft ont i huvudet/migrän, ibland magont och ibland ingenting. Har jag tagit tablett har jag gjort det första dagen och då i form av ipren. Har inte ofta känns av ägglossning så då har jag inte tagit någon tablett. Började med piller för att mensen var oregelbunden och nu när jag har haft uppehåll för att bli gravid har den kommit punktligt.

Tinga
    Lovar att jag ska försöka vara frisk till den 22 dec då vi ska träffas i Lund.

Muggles
    Vanlig fryst grönsaksblandning har jag alltid i frysen. Även sonen älskar det. Man tar bara upp precis det man behöver och kokar några min, sen är det klart.

Omsan
    Stort grattis till tjejen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Piggelin
    Åhhhh, vad tråkigt att Laban och Labolina affären i Göteborg ska stängas. Har varit där några gånger och det är ju en sån mysig affär. Varför stängs den??????

• MadCow

Hej!

Får man joina in på er trevliga tråd? Jag och min man har också försökt ett bra tag nu, sen i april men det tycks inte hända nåt. Samtidigt blir fler och fler gravida runt omkring oss. .. Inte så kul. Läste vad Lapinette så fint hade skrivit om att man måste fortsätta leva som vanligt.
    En fråga från en novis: hur har ni gjort med tex vindrickande? Jag har nämligen läst att man ska avhålla sig från att dricka vin när man planerar barn men det känns ju helt ohållbart. Inte för att jag är nån suput men för att då skulle det ju verkligen kännas som hela livet stannade upp och man bara fokuserade på en sak. Hur har ni gjort?
    Druckit vin veckan under mens och veckan efter och sen inget i hopp om att nåt hänt?
    Att avstå från det och sen upptäcka att den sabla mensen kommer likförbaskat känns ju inte så kul eller är det barnsligt?

• start september

Hej och välkommen Madcow!

Det där med vin har vi diskuterat mycket. Några har provat någon gång att låta bli kring ÄL och strax därefter, men de flesta av oss har nog fortsatt som vanligt.

Om man är uppjagad över att det inte blir något tror jag snarare att ett glas vin underlättar eftersom du slappnar av . Dessutom är vin gott och livet blir roligare om man inte avstår från för mycket!

• Telemarkgrrl

Välkommen hit MadCow!

Jag dricker vin tills jag är bevisat gravid.

• Telemarkgrrl

Piggelin, jag glömde nog säga det förut men vad söt Mini-Piggelin är!

• viktualia

Piggelin - instämmer i "oj vad söt miniPiggenlin är"!

Mugglan - jag har mailat ett nytt kort till dig, brunchgänget igår påpekade att jag borde byta bild i galleriet eftersom jag bantat så väldigt. Så jag mailade iväg en "efter"-bild!

• muggles

Grattis Omsan!!! (Jag noterade att hon ska börja läsa på sid 286 om hon vill läsa grattis )

MadCow: välkommen! Här har nog de flesta druckit vin tills de testat plus. Att avhålla sig från vin för att underlätta att bli gravid är vi nog inte många som tror på. Och att vin skulle skada i det tidiga stadiet när man ännu inte testat plus tror vi ännu mindre på (Moa är ett bevis på det - jag drack en del dagarna innan jag testade plus men hon verkar väldigt normal ).

MrsB: oj, hoppas du slipper magsjukan! Oschysst att göra så...

Piggelin: har ni vattenläcka???? Tänk vad man får reda på via interrrnätt! Jag åkte på en vanlig förkylning men jag tror jag tog udden av den mha jodgurgling (dock hade den flaskan gått ut 2006 så helt hjälpte det inte denna gång). Men jag är nog snart frisk! Vill ha en ny slot för att titta på Mini-Piggelin!

Sweet: din stackare mår du illa. Jag har fortfarande inte vant mig vid att läsa om dina grav-symptom... men det känns bara trevligt! Hoppas att allt var bra på VUL:et!

Telis: aaaarrrrghhh!

Moa var jätteduktig när de stack henne idag - inte ett pip. Och hon har varit så glad idag att både maken och en kompis undrade vad det var för uppåttjack i vaccinet?! Hon är ju en glad tjej i vanliga fall (känner igen det som Cicci skrev, bara hon har sovit och fått mat så) men det här var exceptionellt. Pratade på som 17 gjorde hon också, massor att berätta tydligen. Förmodligen som sin syn på världssvälten, Kyotoprotokollet osv. Haha! Hon har inte fått ngn feber än iaf, så jag tror (hoppas) att det inte blev ngn reaktion. Hon är 58 cm och väger 5,6 kg så hon ligger i underkant iaf vad gäller längd.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag