• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • fru AM

Lappis: Ang rädsla för toabesök: Förstår dig precis! JAg minns känslan från när jag väntade Livia. I början blödde jag flera gånger.

Men kom ihåg att pappersmuffande leder till plus (Cicci)!

Kram igen

• fru AM

Det måste vara jobbigt om din man är bortrest också! När kommer han hem?

• Lapinette

Min känsla igår var att ok om fanskapet ändå ska komma så är det ju skönt att hon för en gångs skull kommer för tidigt...det gör ju att förhoppningarna inte har hunnit öka. Men samtidigt ville jag inte tro på att det var tanten just för att jag aldrig har fått henne innan dag 28.

Ja, ja... förr eller senare måste jag gå på toa. Har ju druckit två koppar te på morgonen.

PS Ursäkta, nu sitter jag här och nojjar IGEN!!!!

• fru AM

Noja på! Det är det vi är till för!

• Lapinette

AM - sa åt honom det igår kväll! Typiskt att han är borta nu men har har hållt sig hemma under hela min IVF så förr eller senare måste han ju iväg och träffa kunder. Planerna var att han skulle vara tillbaka innan jag ska testa och innan mensen skulle komma. Han är tillbaka torsdag natt.

• fru AM

Skönt att han är tillbaka på torsdag. På fredag är det två veckor sedan du fick embryot tillbaka (jag håller koll eftersom det var på Livias fördelsedag. Betyder nog något ). Så då är det inte långt kvar ...?

• Tinga

Lappis - här är det verkligen fritt fram för nojande! Det är klart att det är mycket som far runt i ditt huvud nu, och i de flesta fall är det bättre att skriva av sig än att bära allting inom sig. Kram!

• Liten med Mindre

Lappis - jag vet ju inte om koko var snurrig av sin graviditet, eller om det var hormonerna som ni får proppa i sig - men minns att snurrig var hon. Är det kanske något som progesteronet, eller vad det nu är ni stoppar i er, gör?

Som vanligt när det gäller BIM - bara att vänta och hoppas! Kram!

• Liten med Mindre

Clownis - är du där? (Det var ett tag sen.) Var du också snurrig?

• Lapinette

AM - nej, det är inte långt kvar. Har ju fått lära mig av Kokisen att man räknar att ÄL var när jag hade äggplock dvs imorgon är det två veckor sedan. Därför har jag då tänkt att min mens borde dyka upp torsdag då jag konstaterat (efter alla inseminationer) att den kommer 15 dagar efter ÄL. Men som sagt, sen tar jag de där förbaskade hormonerna som kanske vänder upp och ned på allt normalt beteende. Vad vet jag? Inget verkar normalt längre. *SUCK* Förresten, har varit på toa och inget blod i sikte...bara några få bruna prickar.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag