• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Tinga - som sagt igår pyttelite klarrött blod, idag bruna prickar som jag inte en vet om det är blod eller något helt annat? Ja, som du säger, inget är väl normalt när man gör IVF men jag brukar aldrig få nåogn förblödning när jag har mens...jag kan se tanten komma och sen inom några timmar så slår hon till med full kraft.

Uuuuhhh, vad tokig man blir på det här!

• Liten med Mindre

Frejis - jobbigt med vattenskadan. Och du har nog rätt - har aldrig hört om fläktar som "bara" stått så länge som utlovat. Vad bra att du fick en större anledning att uppsöka gymmet då.

• Lapinette

Men som sagt, jag lär väl märka de närmaste dagarna om det är tanten som ligger och smyger i startgroparna eller vad det är.

• Frejis

Brudsommar - jag ska ta dag 3 provet och sedan är det klart med gynekologidelen i alla fall måste få skoja om det eftersom jag ska försöka göra bentäthetsmätning idag. När gyn är över vidtar ryggen!

Hur är det med hunden BS?

• Liten med Mindre

Lappis - tyvärr kan nog blod iförväg betyda både ock - precis som allt annat. Jag hade en liten blödning en gång, som kom långt före det vanliga småblodandet. Men inte blev jag mer gravid för det. Bara mer ledsen efteråt eftersom det väckte hoppet.

Och sen finns ju de som haft blodspår som blev plus.

Efterlyser åter den där "klar-knappen" på magen, som poppar ut när man är gravid. (Jo, jag vet att naveln kan poppa ut så småningom, men det är ju först långt in i graviditeten.)

• fru AM

Nej, Lappis! Nu ska du lyssna - såhär ska det bli: Nu ska det vara lugnt och fint i din mage ända fram tills det är dags att testa och då ska du och din man sitta på sängkanten och äntligen få se Plusset! Det är min målbild när det gäller dig!

Lite brun/rött dropp behöver inte betyda katastrof även om det gör oss oroliga. Jag har blött flera gånger utan att det varit något fel.

Stor stor kram till dig LAppis och TUMMEN!!!

• Tinga

Lappis - jag förstår att det är tufft! Och tiden sniglar sig ju fram ännu mer när man väntar på något sådant som du gör. Har du fortfarande mycket på jobbet? Kanske det kan göra att tiden går lite fortare, och att du åtminstoner emellanåt kan komma undan ivf-/graviditetstankarna?

Jag har tyvärr inga bra tips på hur man blir av med alla dessa tankar; själv var jag ju helt stissig på jobbet hela fredagen innan jag testade.

• Nattson

Frejis, trist med vattenskada! Tänk att hantverkare ska vara så svåra att få tag på. Min svärmor har försökt få något som kan fixa i hennes kök i snart ett halvår men ingen har tid...

Lappis, önskar att jag kunde stilla din oro med kloka ord, men jag vet inte vad det kan vara. Fortsätter att hålla tummarna och tänka på dig! Kram

Sweet, skönt att allt såg bra ut på VUL. Jag mår också ganska illa och vill helst inte ta några piller alls. Men jag har åksjukeband som funkar ganska bra. De trycker på en speciell punkt vid handleden. www.resklar.se/art-1.asp&iPageID=8 . Detta kanske kan ge dig lite tips om vad du kan fråga efter på Apoteken i NYC.

Själv mår jag lite halvtaskigt och är så jäkla överkänslig! Gråter för minsta lilla osv. Hoppas att det går över efter jul då det gått tre månader!

• Lapinette

AM - vad gullig du är! Försöker få in din målbild i mitt huvud! *bankar febrilt*

Intalar mig att de där bruna plopparna jag sett är hormonköret som jag tar. Har haft lite konstiga bruna saker som kommit pga av dem.

Tinga - vet inte varför men det är värst på natten och på morgonen. Igår mådde jag mycket bättre på kvällen. Var t o m lugn när jag såg blodet. Drog bara på mig träningskläderna och kände tja ha, vad ska jag göra och så tränade jag. Ska erkänna att jag var tvungen att gå ut när det var typ 15 minuter av klassen kvar. Orkade inte! Var snurrig i huvudet och trodde jag skulle vricka fötterna på brädan.

Idag vågar jag inte gå på toaletten... börjar kännas lite "kämpigt" just nu.

• fru AM

Lappis: Det kan ju vara en helt lokal liten slemhinneblödning bara. Det hade jag.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag