• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Vickan: din nya bild är inne i galleriet - snyggo!!! Bra att du hintade om att du skickat bild, inte alltid jag hinner in på den mejlboxen och kolla...

Nenne och Omsan: ni är med i galleriet!

• muggles

Jag måste gå och knyta mig nu. Lite orolig för Sweetan som inte varit inne... Hoppas att hon "bara" ligger och kräks... (så det inte är ngt allvarligare)

Lappis förresten: förstår att du sover oroligt. Jag antar att dagarna går lååångsamt? Jag hoppas att molvärken är ngt plussitivt!

• viktualia

Mugglan - tack!!!

Nenne - fniss vilken rolig bild du valde att lägga in! hihi! vintergalning där!

• sweetstreet

Ojoj det var ju inte alls meningen att göra er oroliga!!!!
    ni är såå himla söta och gulliga som tänker på en och oroar er!!!!!
    Men jag åt lunch med maken efter gynbesöket och sedan blev jag så otroligt trött att jag lade mig på soffan med katten och somnade där. Vaknade inte upp förrän när klockan var närmare halv fem!
    Undrar just om det är graviditetströttheten som börjar komma nu?! Hittills har jag ju klarat mig och kunnat köra på i ett fasligt tempo, men nu är det precis stopp....!

Jag var hos gyn idag och allt såg bra ut. Man kunde se ett litet litet embryo i "the sack" idag och t o m kunde man se att det rörde sig (hjärtslag) även om det var ytterst små rörelser pga att det är så tidigt. Så himla häftigt!!!!

Han sa att de blödningar jag har är normalt och inget att oroa sig över. Det kändes skönt.
    Men det absolut lustigaste är att:
    1) jag ska tillbaks dit IGEN nästa vecka för ytterligare en koll. Herregud!!!!
    Men han sa att han ville kolla ytterligare en gång att hjärtat slår starkare och att det växt till sig som det ska. Otroligt!
    2) han tog återigen en bild som jag fick! Haha! Det är otroligt vilka tidiga bilder man kommer ha på detta lilla liv i magen!

Tja nog blir man kollad alltid. Himmel! Jag är enligt honom i vecka 6 och enligt growingpeople i vecka 6+2. Och har redan hunnit vara på 2 VUL! Och har mitt tredje nästa vecka!
    Hoppas inte det är skadligt med så många ultraljud för Skrutten!!!

• sweetstreet

Idag har jag förresten insett hur otroligt supermysigt det är med katt! Fast Lipton är verkligen övermåttan social!!!!! Han vill vara med överallt och vill bli klappad och kjelad med hela tiden. Utom när han vill busas!
    Men det var så mysigt a kunna krypa upp i soffan där han låg och sedan lägga sig ner för att "vila" lite. Och då kurade han iops sig hos mig och så somnade vi bägge två.
    Nu ligger han bredvid mig här vid datorn och småsover. Gullekisse!!!

• sweetstreet

Hej MadCow förresten!
    Välkommen in i tråden!

Ja dricka vin slutade jag inte med under min försökstid. Gjorde ett test under en ÄL när jag va rlite desperat. Då drack varken jag eller maken alkohol. Men eftersom det inte blev något resultat den gången heller så resonerade vi som så att man lika gärna kunde dricka och må bra!

Vi har ju försökt i vöer två år så det hade annars blivit till att bli nykterister på kuppen....?!

I torsdags (på Thanksgiving) var vi bjudna på middag hos vänner och då smutade jag lite på det mousserande vinet som bjöds som fördrink. Typ två munnar. resten drack maken upp när vi försökte byta glas lite diskret...
    Och sedan drack jag typ en mun vin till middagen, och esten av kvällen drack jag alkoholfri öl. Fast detta verkar ha uppdagats för idag kom tydligen en av makens kolegor (som också var med middagen) och sa till honom "hehe, du och jag msåte definitivt prata..." och så skrattade han och gick. S maken trodde absolut att det handlade om att han ville höra varför jag avstått från alkoholen i torsdags. Så nu var maken nervös för han hatar att ljuga. Jag sa nämligen att han skulle skylla på att jag jobbade både i torsdags och skulle upp och jobba på fredagen. Vilket faktiskt också var sant, även om jag säkert druckit ett eller två glas vin till maten om det bara varit den anledningen.

Ärligt talat blir jag så trött!!!! VARFÖR måste folk bry sig så inihelvete?!?!?!!??? Jag förstår att de kanske undrar lite. Men vad f-n! Behåll era tankar och misstankar och funderingar för er själva! Ni måste inte "konfrontera"!!!!! Tids nog berättar folk som väntar barn ATT de gör det. Visst, har man misstänkt något redan tidigt så fine! Då kan man ju säga det då. Men att fråga om det innan tycker jag är såååå himla dåligt!!!
    Det är flera gånger jag misstänkt att någon av mina vänner eller kollegor väntat barn. Ofta just pga av att de avstår från alkohol. Men inte frågar jag för det! Nej, det är ju helt onödigt ju!

Jaja, det blir intressant att se vad kollegan sa till maken senare under dagen. Det KAN ju ha varit något helt annat också förstås...

• viktualia
    sweetstreet skrev 2007-11-26 23:03:30 följande:
    Ärligt talat blir jag så trött!!!! VARFÖR måste folk bry sig så inihelvete?!?!?!!??? Jag förstår att de kanske undrar lite. Men vad f-n! Behåll era tankar och misstankar och funderingar för er själva! Ni måste inte "konfrontera"!!!!! Tids nog berättar folk som väntar barn ATT de gör det.
    Skulle just stänga av datorn och sova och så fick du ett utbrott Sweetan som jag måste heja på... Jag blir VANSINNIG på att folk är så otaktiska, pinsamma och buffliga. Jag har avslöjat/misstänkt ett flertal graviditeter innan de annonserats officiellt. Min reaktion brukar bli att jag inte ens säger något till maken, fast det handlat om gemensamma vänner/bekanta. Precis som du säger: så småningom får alla del av nyheten och då kan man börja prata med paret ifråga! Innan dess brukar jag bara gå och fundera i tysthet. BU för alla pinsamma människor!

NU ska jag sova! Godnatt alla gooa trådnissar!
  • sweetstreet

Oj nu har jag också kollat in i det uppdaterade galleriet! Vickan helt otroligt vilken förändring på dina "före och efter-bilder"!!!
    Jag haar ju endast sett dig IRL när du redan tappat en massa massa (höhö A Hegeforsskämt... ) men när man ser den äldre bilden i galleriet så fattar man verkligen hur mycket det gör!!!!! Det är inte bara en hög med siffor längre. Kilona alltså...
    Du är så grymt duktig tjejen!!!!! *stolt*

Och Oms var det oockså skoj att se! Får se ifall det blir någon bild på lilla dotterna så småningom också?

Jag olvar att bidra med bile på Lipton också. MEn maken har alla bilderna i sin dator så det får bli när jag får tid att föra över dem.

• sweetstreet

Å hej Vickan!!!!
    Tack för "stöttningen"!! Ja, då är jag ine helt galet fanatsik på denna punkten då iallafall. Skönt att höra att fler resonerar som jag! Sov gott nu!!!!

• viktualia

Sweetan - ooops.. hann se att nåt nytt hände i tråden.. ha ha

TACK!!! jaaa jag är rätt kaxig över min prestation!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag