• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Min mamma spydde också konstant när hon väntade mig men mådde bra när hon väntade min 10 år äldre bror...fast där fick hon lida efter födseln istället då han hade kolik.

• fru AM

Min mamma hade toppengraviditeter och födde barn snabbt och smärtfritt (enligt egen utsago!). Jag kom på en kvart, har hon sagt och hon "andades ut mig" i sann hippie-anda! Tyvärr var det ingen teknik hon kunde lära ut vidare till mig ... Jag har haft bra graviditeter men inte problemfria, spec. inte den senaste - och jämfört med min mamma har jag haft "långa" förlossningar (7-8 timmar från första tiktiga värken tills det varit klart)

Däremot har jag hört att långa rel. smala kvinnor ska ha lättare förlossningar - så det är kanske därför det gått rel. bra för mig (fram till sugklockorna alltså)

• junilejon

Omsan..grattis till lilltjejen

Piggelin...gud vilken söt liten tjej du fått...ni ser så lyckliga och harmoniska ut på bilden. Hoppas med att jag fåen sånt vackert barn.

Vicky,herregud vilken skillnad...vilken pudding jag hade varit skit kaxigoch stolt om jag var dig.

Tinga,Nattson och Sweet nu har mitt illamående börjat avta och jag hoppas att det försvinner helt är nu i vecka 9 och jag hoppas självklart att era illamående försvinner med snart,det är verkligen jobbigt att vara illamående. Jag hoppas heller inte att det är ärfligt,då min mamma mådde skit när hon väntade mig och syrran.

Nenne..kul att få se hur du ser ut med så nu är du inte annonym längre...

Var på inskrivning igår hos barnmoskan,det gick bra och alla värden var bra.Hon tyckte att det var jätte duktigt av mig att sluta röka och hon undrade hur det går att sluta dricka,jag sa att det ska nog gå bra då jag inte dricker så speciellt mycket,det händer kanske varannan månad...och kaffe dricker jag ju inte heller så det ska nog gå bra...

• Zozo

Ehm... far man inte dricka KAFFE när man är gravid heller?? Shit...

• viktualia

Junilejon och några av er andra som jag redan glömt - Tack! Japp som sagt är jag råkaxig över min bantning! Hoppas dels att det håller och dels att jag krymper lite till!

• Piggelin1

Hej hej,
    Dags för min dagliga läsa-ikapp- & kika-in-stund 

Frejis, Telis, Junilejon & Vickan, Piggelin Junior niger & tackar å´ sin moders vägnar för alla snälla/rara komplimanger 
    Frejis ? tack för komplimangen till mig också! Fnissade lite när jag såg att mannen beskurit bilden så att mitt hår (eller snagget) inte syns. En god nyhet förresten, mitt hår är på väg tillbaka sen en dryg månad tillbaka. Sååååå otroligt skönt!! Hoppas bara att jag får behålla det & att alopecian är bortskrämd för många år framöver!

Vickan ? jag tog en titt i galleriet & den nya bilden på dig var jättebekant, tills jag insåg att det är den som du har på Facebook. Så då har jag ju redan sett nya smala Vickan!! Snygging!

Nenne ? jättekul att se hur du ser ut, ungefär som jag hade väntat mig, men Oms, du ser inte alls ut som jag hade tänkt mig! Fast å´ andra sidan hade jag ju fått för mig att Lappis hade ett typiskt nordiskt blont utseende (trots att jag hade koll på hennes halvjapanska ursprung?) ? så fel man kan ha!

Muggles ? men visst har jag berättat om vår stolliga granne ovanpå innan?! Du vet bubblorna i taket på toaletten? Har för mig att du tom kommenterat dem när du varit här? Minns att jag gaggade lite om det här i tråden för ett par månader sen. Jaja, det löser sig 
    Kul att Moa pratar så mkt förresten!

Lappis ? det där med att drömma om att man tappar tänder ? känner igen det så väl, har gjort det några ggr när jag varit rejält stressad ? typisk stressdröm tror jag  Kram på dig!

Sweet, välkommen i klubben angående att få folks plumpa kommentarer ? jag var ju på en 40-årsfest i april, då födelsedagsbarnets drygt 50-åriga syster talade om det HÖGT & TYDLIGT på slutet så att typ ALLA kunde höra det? Var SKITförbannad i flera dgr efteråt ? så jag förstår dig PRECIS!

Idag har vi haft BVC på hembesök ? tydligen nytt för i höst att de gör första besöket på hemmaplan. Lyxigt att inte behöva ta sig iväg! Passade på att ställa en del frågor ? kändes skönt att kunna bolla lite funderingar. Lilla tjejen hade redan ökat en del i vikt, så uppenbarligen har jag mjölk så att det räcker till ? skönt att få det bekräftat. Tänkte faktist på det i morse, att hon nog blivit lite rundare de senaste dagarna & börjat få en antydan till dubbelhaka

Igår körde mannen & jag en seriös namndiskussion förresten ? känns som om det börjar bli dags att komma till skott & bestämma ett namn på lilla tjejen. Just nu har vi fem namn på listan, varav tre nog är mer ?på topp? ? så nu bestämde vi att vi suger lite på de namnen & ser vilket som kan tänkas passa bäst!

• Piggelin1

KNAS att mina smileys blev fyrkanter - jag skrev i word innan jag koiperade över hit...!

• start september

Zozo,

enligt svenska regler får man visst dricka kaffe - max tre koppar om dagen. I USA verkar de dock vara rabiata.

Sen är det många som tappar suget efter kaffe, jag har delvis gjort det. Latte går ner men en espresso skulle inte funka nu.

• start september

Lapinette,

håller tummarna. Blödningen kan säkert bero på en miljon saker, men jag förstår att det är svårt.

• BrudSommar2006

Piggelin, ser inga fyrkanter?

Kände också igen Vickans bild, tur att du skrev att det var från Facebook så kan jag sluta fundera på det!

Frejis, vovven verkar bara bli sämre med tätare skakningsattacker tyvärr, trots att veterinären säger att bara vi håller ut så ska han bli helt frisk men jag börjar undra om vi verkligen orkar mer nu, han och vi.

Lapinette, håller tummar, tår och till och med andan till och från för dig!

Nu händer det förresten saker här, din och sysslingens badrumskille kommer hit och tittar nästa vecka!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag