• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Aha, Lappis, då är jag med i terminologin! Idag kanske inte är bästa dagen att bestämma exakt hur och när ni ska gå vidare, men jag antar att ni måste bestämma er ganska snabbt om ett FET-försök ska göras redan i december. Vilken otur att du inte fick datorn med dig hem igår!

• Telemarkgrrl

Åh Lappis, så himla jättetråkigt!! Det gör ont i MITT hjärta när jag ser att det inte lyckades för er den här gången så jag kan tänka mig lite hur det känns i ditt.

Jag hoppas att jag inte låter alltför hurtfrisk men jag hoppas att du kan bryta ihop och sen komma igen, för ni har ju många många chanser kvar innan det är dags att ge upp!!

• Telemarkgrrl

Det låter som en bra idé att vänta med FET till efter nyår så att ni hinner smälta det här lite och slippa våndas över jul och nyår. Kanske ta tidernas champagnefylla på nyår och sen komma tillbaka med friska barntakter i januari?

Men jag förstår ju också att man inte gärna vill "förspilla" mer tid och när det ändå finns några små fina embryon i frysen.

*kramar*

• BrudSommar2006

Lapinette, men vilken j*kla otur!

Hur fungerar det med ett nedfryst ägg, om de har kollat att ägget klarade upptiningen, hur kommer det sig att det är mindre chans att lyckas? Påverkar det något om man kör direkt eller har uppehåll?

• Nattson

Åh nej Lappis, usch vad ledsen jag blir för er skull! Stora kramar till dig! Jag beundrar dig för din styrka!

• Lapinette

Har precis pratat med CvL och damerna där är så himla lugna, vänliga och man får förtroende. Skönt! Mår faktiskt bättre nu!Det verkade som hon ville rekommendera mig att göra en full IVF igen innan jag började ta från frysen, förutsatt att jag mådde bra under själva processen. Sen så är CvL mycket för att det ska vara så naturligt som möjligt så det blir inga hormoner under ett FET. Vilket är skönt, tycker jag, men samtidigt så kan jag inte påverka vilken dag embryot ska sättas tillbaka och på helgerna har de stängt. Fan, vad det ska vara krånligt!

Nåja, ska sluta tjata om detta men som ni förstår så får jag inte mycket gjort här på jobbet.

• Nattson

Prata så mycket du vill Lappis, vi är ju här för att hjälpa om någon behöver och om vi kan!

• Tinga

Lappis - klart att du inte tjatar; du håller dig ju helt och fullt till trådens ämne! Prata på så mycket du bara känner för!

Skönt att damerna på kliniken är bra att prata med. De har säkert en hel del erfarenhet från sådana här samtal, men alla är ju inte bra på det för det. Det kans äkert vara bra att ta en diskussion med dem om hur man går vidare på bästa sätt, för att optimera chanserna.

• fru AM

Lappis!!! Jag är så ledsen för er skull! Storkramen.

NEJ - jag tycker detta är ORÄTTVIST!!!!

• Lapinette

Jaaa...för en gångs skull är jag inte OT !

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag