• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

fniss - jag orkar ju inte fixa en NY bild heller.. ha ha ha...men alla här i tråden hänger ju inte på FB så då hade de ju missat "nya fräscha Vickan"-looken.. ha ha ha!

Piggelin - spännande med namndiskussion - ser framemot när resultatet avslöjas på lämpligt ställe!

• Moppy1

Hej girls,
    Nej jag är fortfarande inte mamma.... buuuuu BF + 4 nu. Håller mig sysselsatt med att fika och luncha med kompisar, men det är lite segt att vänta. Var hos BM idag och hon kände att tappen var mjuk och redo och kunde känna bebbens huvud, så antagligen är det på G snart, men svårt att säga när....

Har inte hunnit läsa ikapp, men ser att Oms fått en tjej. Grattis!!

Skriver mer imorgon (om h*n inte tittat ut...)

• muggles

Frejis: jodå ryggontet är bättre. Jag är så slö för jobbet betalar en privat sjukförsäkring så eg kan jag komma till läkare och kolla det men jag har inte fått tummen ur. Men nu verkar det ha blivit bättre om än inte helt borta.

Lappis: jag hade ju lite brunaktigt blod i byxan 4 dagar före BIM och det är eg för sent för att vara nidis så jag vet inte vad det var. Men gravid var jag iaf...

Sweet: vilken OTROLIGT söt katt ni skaffat - VILL HA!!! (Finns i galleriet)

Piggelin: jo jag kommer ihåg bubblorna i taket men jag visste inte att det var bekräftat att det var vattenläcka från grannen. Synd att inte min mammas granne (också alkoholist) kunde trilla av pinn han också... (elak jag är nu)

Imorgon ska jag äntligen klippa mig (mamma kommer hit och är barnvakt - så skönt att kunna få hjälp av henne). Och på kvällen ska jag ut och dricka vin med Miss X "Förlupen mor" igen!

• _koko_

Oms - stort grattis till dottern!

Piggelin - Otroligt fin bild på er i galleriet! Hoppas jag sagt grattis, men om inte kommer här ett GRATTIS!!

sweet - Han ser ju ut som du!! Jaja, det låter säkert knäppt, men jag tycker ni är jättelika!! Alla kattungar är supersociala och vilda, han kommer att lugna sig när ni kastrerar honom (vilket jag antar att ni ska göra?).
    Men passa på och njut också, för de är aldrig så charmiga som när de är små.

lappis - Jag brukade ju ha lite rödbrunt innan mensen kom igång, men när jag faktiskt plussade hade jag INTE det. För dig är det tvärtom, du brukar inte ha det, och nu när du ska plussa är det lite annorlunda. Det har jag bestämt.

start - Förlåt att du inte ens fick en rad i brevet jag skickade, var lite disträ när jag gjorde i ordning det i fredags... Hoppas den funkar på dig också! Hur som helst är den superskön på läpparna.

Moppy - Träligt att bara vänta, hoppas det kommer igång snart så du får träffa din lill* också!

Vi har varit på tillväxtUL idag (standard vid ivf)! Conny växer som han ska, ligger på -13% vilket är helt ok (-20% till +20% är "normalt"). Frågade och risken att han blir en 5-kilosbebis är väldigt liten.
    Han ligger fortfarande med huvudet neråt och sparkar upp mot revbenen på höger sida. Inte bara skönt.
    V32+0 idag!

Frejis & Piggelin - Otroligt jobbigt med vattenskador! Speciellt när någon annan orsakat det (även om det såklart är bättre att någon annan får betala...).

BS - Lider med er och hunden. Kram!

• muggles

Apropå ngt som förenar många av oss nu, sömnproblem... Läs detta: growingpeople.se/templates/Overview.aspx

Tänkte på det du skrev Cicci, att Victor gnyr i sömnen ofta och att tar man upp honom då så vaknar han på riktigt. Men låter man honom ligga kvar så somnar han antagligen om.

Otroligt bra råd!! Varav vi redan praktiserar en del (Moa ska somna in i sin egen säng utan att bäras runt av oss och utan napp).

• _koko_

Just det, AM!! Vad lustigt att du skulle nämna det där med att långa och smala ofta har snabbare förlossningar, för det var en kursdeltagare på profylaxkursen i helgen som hade hört samma sak från en förlossningsläkare! Jag frågade min bm idag, men hon hade inte hört talas om det (men skulle kolla upp det). Vore ju skönt att veta så man inte stannar hemma för länge...

Profylaxkursen är jag förresten beredd att höja till skyarna! Det bästa tycker jag nog är att männen får ansvarsområden och får känna sig delaktiga i förlossningen, min sambo förstår nu att han är jätteviktig, och jag blir supersentimental och lycklig när jag tänker på att vi ska få gå igenom det här tillsammans.

Annars är jag hemma förkyld. Fick ont i halsen i morse och det har bara blivit värre under dagen. Gnäll, gnäll...

• sweetstreet

Ojoj jag har inte hunnit in tidigare idag. Och nu har jag äntligen skummat ikapp. Och som vanligt har jag glömt mer än hälften av vad jag läst.... Grrr!

Haha Kokosen! Så du tycker jag och Lipton är lika!!!!! Ja, där ser man. Fast jag är inte fullt lika vild iallafall....! Härligt att allt verkar bra med Conny också!

Lappis! Hoppas verkligen att det "bara" är lite småblödningar som är ett första tecken på plus!!!!! Jag håller tummarna!!!

Ang kaffe så är det så här i USa, Koffein är ett big nono!!! Haha! Jag har druckit kaffe varje dag, men förra veckan började jag inte alls vara sugen längre. Snarare tvärtom. Tror det kom ungefär samtidigt som illamåendet kom smygande...
    Men jag drack en mugg idag som var god. Så det är lite dagsberoende... Förr drack jag kaffe som en svamp!!

Förresten ang illamående och ärftlighet! Jag tycker alltid det är lika roligt att alla kvinnor alltid jämför sig med sina mödrar!!!!!! Vad gäller graviditeter och förlossningar, amning etc... Men som genetiker vill jag bara inflika att man faktiskt lika gärna KAN ärva dessa egenskaper (liksom andra) från sin pappa!!!!!!! Det är oftast så att man inte tänker på det eftersom det är kvinnan som går igenom dessa stadier, men precis lika väl som att man kan ärva "bröststorleken" från sin pappas sida så kan man ärva saker som är kopplade till graviditet etc. På samma sätt som killar kan ärva skäggväxtanlag från sin mamma!
    Ni vet väl att man kan vara bärare av gener som inte "aktiveras" pga av vilket kön man är, men de kan ändå föras vidare till avkomman!!!

Så var dagens lektion avklarad....

Tinga,
    jag skulle också basta men med förnuft!
    Själv ska jag på SPA när jag kommer till Sverige och det lär bli bubblepool för mig där. Och det tänker jag banne mig bada i trots att jag är på smällen. MEN med försnuft. man måste ju inte sitta tills man är en kokt kräfta...
    Har förresten för mig att Mugglan badade bubbelpool med Moa så jag gissar att det är ok?!

Frejis, skittrist med badrummet. Men förhoppnignsvis kan de åtgärda det snabbt och förhoppningsvis får ni ett nytt fint badrum efteråt! Fast ni kasnke redan hade ett fint och relativt nyrenoverat??? Jag minns inte ifall du sagt något om det.

Nä govänner nu ska jag packa ihop och åka hem till maken och kissen!!!

• sweetstreet

Fast först:
    Moppy! Jag hoppas han kommer snart!!!!

• Tinga

Moppy - kul med ett livstecken ifrån dig, även om det är trist att killen inte tittat ut. Jag tänkte på dig när jag cyklade till jobbet idag, och trodde att han kanske tittat ut nu, i o m att jag inte sett dig här på ett par dagar. Men med tanke på BM:s besked verkar det ju vara på G. Lycka till!

• Liten med Mindre

Äsch då Moppy - trodde också att bebben kommit ut eftersom vi inte sett dig på ett tag. Fast nu verkar det ju inte dröja länge, om tappen är klar och allt. Hoppas!

koko - fördömt med förkylning. Tror nog min förkylning kom i v32 med, inte alls skoj att snora och fräsa med stor mage som bara drog ihop sig till en stor klump hela tiden. Och när förkylningen väl var borta hade magen växt sig ännu större - så att jag i alla fall inte orkar något.

Sweet - en riktigt söt kisse, tycker vanligen inte det om asiatiska kissar. Men det är något med hans ögon.

Piggelin - måste också sälla mig till skaran som beundrar lillpiggelina. Jag trodde att så pass "nya" bebisar skulle vara mycket rynkigare och inte så runda o släta.

Känner mig lite mer uppåt idag, efter att ha fått veta att Mindre fortfarande har huvudet ner - det kändes om om h*n vänt sig sen i söndags. Skönt! Och åter är vi mitt på tillväxtkurvan. BM var snäll och skrev ut journalen, så att vi kan ha med oss till Falun nästa helg - ifall något händer. Hoppas inte! Men det är väl bättre att vara förberedd.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag